KRK VXT8 of Dynaudio bm6A

Sjoerdw

Ingeburgerd
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar nieuwe monitors voor mij trance produkties op te doen. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de KRK VXT8 of de BM6a's van Dynaudio.

Ik weet dat het een kwestie van smaak is ook, misschien kan iemand me een zetje in de rug geven?

Ervaringen, tips?

Ik heb de VXT8 een tijdje op proef gehad: heel veel bas (eigenlijk te veel, in een relatief kleine ruimte dan) en relatief weinig mid.

Neem muziek mee die je goed kent en mooi vind klinken.
Ga daarmee naar een winkel en luister.
Vraag of je ze thuis ook mag luisteren en als het niet bevalt of je ze om mag ruilen voor de andere set.

Los daarvan heb ik zelf een zwak voor Dynaudio:)

Ik vond de VXT series nauwelijks onderdoen voor Dynaudios zeker als je het prijsverschil bekijkt. De bas is mede afhankelijk van je luidsprekeropstelling dus daar til ik niet zo zwaar aan. Ik vond ze voor t geld erg goed klinken en neigde in een vergelijking tussen Dynaudio en KRK naar de KRK.

AlvASt bedankt voor de diversen reacties :-)

ik kom af van de Rokit 6r2's dus zal allebei een redelijk verschil zijn...vanavond ga ik met mijn eigen muziek op pad en lusiteren naar de VXT8's. :okdan:

Bij mij is het precies andersom. Ik was totaal niet overtuigt van de krk VXT range en zal dus ten allertijde voor de bm6a kiezen. Maar, inderdaad, gewoon naar winkels gaan en luisteren tot je zeker weet welke je wilt.

Back