Wat zijn de betekenissen van de diverse Roland producten uit de jaren '70 en '80

fp spelen wel erg goed dus ik snap niet waar je op doelt. ff uitleggen.

Ik reageerde op de voorliggende quote waarin werd gesteld dat forummember niet te vreden was over de of een type FP's. Ik grapte dat als ze bij Roland, vóór dat het product in de markt gezet te hebben, het product de naam 'flop piano' hadden mee gegeven, dat ze dan wederom een vooruitziende zouden blik hebben gehad. Omdat ik van mening ben dat de marketing en strategie, creëren van vraag in de markt naar bepaalde vernieuwende producten en instrumenten erg goed en slim gedaan is bij Roland.
Ik stel zelf niet dat het een flop product is. :)

geniet er van!

Ik kan overigens niet goed spelen dus persoonlijk denk ik dat ze niet lekker spelen... ;)

3p had dat niet. uitwisselbare geluiden.

Ja Enzo, ik heb de CMU-800+Apple en de CMU 810. :)

wow.. gaaf. Draait het ook allemaal nog? is het museum- of productie-status? Wat voor apple draait het op en met welke software stuur je aan? Heb je een youtube-post waarin het geheel werkend te zien is?

Leuk leuk!

functioneert nog prima en op een paar miniscule krasjes zien ze er nog perfect uit!
zal binnenkort even een filmpje maken...
(sorry voor de gruizelige foto)

Attachments

• CMU.jpg
    CMU.jpg
    41,6 KB · Bekeken: 183
functioneert nog prima en op een paar miniscule krasjes zien ze er nog perfect uit!
zal binnenkort even een filmpje maken...
(sorry voor de gruizelige foto)

GE
WEL
DIG

Ik veronderstel dat de "R" in R8 gewoon voor Rhythm staat, omdat de T van Transistor al even niet meer relevant was (in de vroege seventies had je nog wel eens radio's waarop stond "7 transistor radio" of "11 transistor radio" voor de echte hipsters).

De orignele Octapads zonder ingebouwde klanken hadden PAD als typenummer. Dan zal SPD, die wél over ingebouwde klanken beschikt, mi. staan voor SoundPaD.

Hebben we nog de Roland E-serie keyboards. Ik gok dat de E staat voor Europa, aangezien ze in de Italiaanse Siel-fabrieken werden gebouwd.

Ik denk zelfs dat MKS = MidiKeySystem

Ahum, dat is al eens uitgelegd: de MKS-serie is bedacht als Midi-Keyboard-System: Een netwerk aan MKS-modules dat aangestuurd kan worden door een Roland MKB (MidiKeyBoard) controller, MSQ (MidiSeQuencer), of MC sequencer (MusicController).

@Nicolas: het is weer eens een E van originEel... :)

Back