Wat dien ik in mijn studio te hebben staan ?

Wat nou mini!

D'r moet wel een heel krat in passen he, anders heeft het geen zin. :D

het hok wordt van alle gemakken voorzien uiteraard,
ben er nu volop mee bezig,
fotos volgen als het geheel af is,
ben momenteel ook niet echt actief met het ontdeken van mijn gear so far,
veels te veel te timmeren en zagen
(real life dan , dus echt met gereedschap )
talking about industrial he ? :p

heb ondertussen wel een amaha DJXII (dont ask) en een mc 505,
mengtafel, boxen en pc zit voorlopig ook wel snor

thanx so far

Om Johnny Depp maar te quoten:

"That's great."

Je kan nog zoveel synths hebben maar een sampler blijft onmisbaar. Ik gebruik van die soft synthprogrammatjes bv. dynamo om geluiden te maken op m'n PC, en die geluiden sample ik dan weer. Ik kan zo aan heel veel geluiden komen.

wat valt me op: iedereen raad van alles aan...........

mijn advies leer eerst je eerste apparaat kennen voordat je een tweede aanschaft. anders leer je je apparaten nooit kennen en gooi je veel geld over de balk en kun je alleen zeggen: kijk eens wat ik in mijn studio heb, terwijl je er nix mee kunt

Origineel geplaatst door Croaton
wat valt me op: iedereen raad van alles aan...........

mijn advies leer eerst je eerste apparaat kennen voordat je een tweede aanschaft. anders leer je je apparaten nooit kennen en gooi je veel geld over de balk en kun je alleen zeggen: kijk eens wat ik in mijn studio heb, terwijl je er nix mee kunt

Jij denkt teveel na, das niet goed met dit warme weer.....8o)
suggestie::biertje:

veel mensen raden hem ook niet aan om de shit nu te kopen maar hij vraagt er gewoon naar welke dingen over het algemeen noodzakelijk zijn in een complete studio
dus krijgt hij van ons nuttige aanwijzingen zoals ventilator, koelkast en een krat pils.........
maar je hebt wel gelijk, dus..
NEEM NOOIT OVERHAASTTE BESLISSINGEN!!

maar mij lijkt het logisch om de mc-505 te assisteren met een sampler, en daarna gewoon lekker veel synths en effecten etc..

Er is geen magische formule, want iedereen is weer anders.

Maar je maakt muziek en dat moet je kunnen horen.
Als het even kan goed kunnen horen. Geluidsboxen dus en een versterker (daarin).

En voor de rest mag je het helemaal zelf invullen wat je handig vind lijkt me.

Maar als je het tweedehands koopt dan kun je het vaak voor dezelfde prijs doorverkopen als je er toch niet mee tevreden bent.

Je moet geen instrumenten kopen om muziek mee te maken maar je moet om muziek te kunnen maken instrumenten kopen.
Misschien een erg cruyfiaanse opmerking maar hopelijk wel duidelijk.

Re: Wat dien ik in mijn studio te hebben staan ?

Origineel geplaatst door cykiq

maar nu is mijn vraag; wat heb ik zoal nog meer nodig om
gewone basic stevige house / hardcore te kunnen maken?

... een producer !

Re: Re: Cakewalk

Re: Re: Cakewalk

Origineel geplaatst door MSXUser
Cubase vind ik ook een draak van een programma, in tegenstelling tot Cakewalk. Tot nu toe heb ik Sonar nog niet gezien, omdat dat gekke ding weigert te starten (installatie gaat prima, maar verder niets).
Wat betreft Renoise: De community wordt steeds groter en er wordt volop aan gewerkt. Binnenkort komt de nieuwe versie met piano-roll modus (naast tracker patterns). Indien je FastTracker bent gewend, kun je vrijwel direct aan de slag met dat programma.

Ik ben zelf juist dol op freeware alternatieven. Vaak zitten er hele leuke features in.

Sonar is gewoon een andere versie van cakewalk proaudio, dus overstappen geeft weinig problemen.

Rvooh zei me ooit: een studio kan draaien op een synth en een sampler...
dus dat van die mc 505 en die sampler er bij lijkt me zo gek nog niet.
op de pc is er ook vanalles te vinden natuurlijk.

redelijk wat hardcore werd vroeger ook wel eens gemaakt met trackers dacht ik,
maar das software natuurlijk 8>
hammerhead is ook een maf proggie, en dat werkte zeer goed samen met de oude
freeware standalone versie van de ts404 softsynth (die nu ingebouwd in fruity zit)

het hangt er dus een beetje vanaf wat je zoekt he, maar mogelijkheden zat.
als je hardware zoekt, dan is het belangrijkste al gezegd denk ik (door mensen die me voor waren
in deze thread)

:eureka: oooh ja, heel belangrijk nog, voor ik het vergeet! :eureka:
een plastieken tuinstoel om van de trappen te gooien en dat geluid te sampelen is natuurlijk
ook van groot belang voor je studio :D :maffia:

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
Rvooh zei me ooit: een studio kan draaien op een synth en een sampler...
dus dat van die mc 505 en die sampler er bij lijkt me zo gek nog niet.
op de pc is er ook vanalles te vinden natuurlijk.

Feit/fictie
MC-505 is een rompler (leeft op ingebouwde geluiden).. Een sampler is een, tjah sampler (of rampler in de letterlijke zin vh woord)
dus ik denk dat een mc-505 redelijk nutteloos is als je een goede sampler hebt.
Een goede sequencer daarentegen is wel handig..

Zodus, synth sampler sequencer.. En effecten (liefst)
en euh

nen mixer

dankje voor de update Rvooh, maar ik was wat van je uitleg vergeten :o:
ik las over een "synthengine" in de mc505, terwijl bij mijn weten inderdaad het
gewoon ook een ding is die gevuld is met samples.
bij mijn weten is de korg electribe x (of zoiet) de enige groefbox die ook werkelijk een synth is zeker?
(en misschien de quasimidi 309, wie weet)

anyway, peace,

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman

bij mijn weten is de korg electribe x (of zoiet) de enige groefbox die ook werkelijk een synth is zeker?
(en misschien de quasimidi 309, wie weet)

anyway, peace,

cloudy

de electribe ER-1 heeft rhytm synth , de EA-1 heeft analogue emulation synth.
Quasimidi is toch failliet, dus daar moet je niet op rekenen.; Ik zou toch liefst die polymorph van quasimidi hebben, niet zo dance georienteerd en verrasende sequencer..

Ook nog de yamaha AN200 (fake-analoog) en DX200 (fm-synthese) lijken mij wel iets, spijtig van de externe editors..

Origineel geplaatst door rvooh
...yamaha AN200 (fake-analoog)...

analoge emulation = fake analoog

Maar ben je bewust zo uitgesproken ongenuanceerd of toch niet?
Vind het nl. jammer wat dat lijdt nogal snel tot dogma's of zelfs vooroordelen.

Boeiend wat er in z'n kastje zit. Als jij er tevreden mee bent is het toch goed?

Origineel geplaatst door fuse

Boeiend wat er in z'n kastje zit. Als jij er tevreden mee bent is het toch goed?

?
uit rvooh verhaal blijkt volgens mij dat ie het wel wat vindt, en ik concudeer daar uit dat ie gewoon va bedoelt

toch?:)

Origineel geplaatst door fuse

Waarschijnlijk bewust ja.. Waarom iets nadoen als je gewoon iets beter kan doen?? Digitale synthese is toch niet verkeerd?? Analogue emulation is gewoon merket strategie.. maar heb er nieks op tegen..
An-200 nog niet gehoord overigens, maar kvind die Dx-200 wel goed initiatief, spijtig dat hij enkel extern te editen is..

Maar door de ene VA emulated analoog en de ander fake analoog te noemen kun je ook aangeven dat je de ene interessant vindt en de ander niet. Maar dat zou dan niet kloppen omdat je de AN200 nog nooit gehoord hebt (en er dus ook geen gefundeerde mening over kan hebben).

En dan vraag ik me ook wel eens af of meer mensen dit hebben en onterrecht synths als slecht afschilderen terwijl ze dat helemaal niet hoeven te zijn.

Back