JX-8P of MKS-70

Status
Please reply by conversation.

Bram Sluiter

Stamgast
Heeft er iemand, liefst in de buurt van Utrecht, nog een mooie JX-8P liggen? Liefs in mint condition.
:okdan:
Groeten
Bram

pm me je budget even en of je een PG800 erbij wil...

Een JX-8P is best wel beperkt. Ik heb hem in combinatie gehad met de PG-800 controller. Mooie klank, maar dat kan een JX-10, of een MKS-70 beter.

Met het grote verschil dat een JX-8P tenminste gewoon één geluid heeft per patch en niet dat achterlijke systeem dat de JX-10 en MKS-70 hebben, waar een patch uit twee sounds is opgebouwd die ook weer in andere patches gebruikt *zouden* kunnen zijn. De MKS-70 brengt hele toffe geluiden voort (en klinkt wat 'snerpender' qua filters dan een 8P), maar die patchstructuur weerhoudt mij er echt van om eigen geluiden te maken, wat ik op de 8P juist weer wel snel doe.

On topic: ik kan je helaas niet aan een van de gevraagde apparaten helpen, ondanks mijn bezwaren doe ik zelfs de MKS-70 niet weg :-)

PS: als je een JX-8P of MKS-70 bemachtigt, check dan ook mijn patch die ik voor MIDI Designer op de iPad heb gemaakt: http://mididesigner.com/qa/171/roland-jx-3p-jx-8p-mks-30-mks-50

Ja die dubbele soundzooi van de mks70 werd ik ook helemaal daas van, heb hem maar voor een 303 geruild. Wel mooie synth verder maar qua proggen zelfs met de PG niet echt leuk.

???

Gewoon ff leren hoe die werkt, dan heb je 4 osc per voice analoog....

jum..

Ik weet hoe het werkt, maar het werkt gewoon niet lekker omdat je je de hele tijd bewust moet zijn welke Tones je beschikbaar hebt om je net gewijzigde sound naar toe te schrijven - want die zouden door meerdere Patches in gebruik kunnen zijn. Da's gewoon uitermate bagger want je zou zomaar die ene te gekke patch om zeep kunnen helpen.

Hoe houdt jij bij welke Tone(s) je vrij hebt?

Ja ik heb precies het zelfde bij mijn mks-80 (+ programmer). Bij die dubbele sounds raak ik vaak het overzicht een beetje kwijt.

dus

dus

duidelijk voor eenieder?

dus:

0-9 is singels

10-19 = lower

20-29 = upper

Heb ik altijd de 11 en 21 in 1 patch.

makkelijker dan onthouden hoe de level potmeter staat van hat bass filter op mn polymoog..........:doei:

Status
Please reply by conversation.
Back