Een Track

Derjano

Ouwe rot
Hallo,

Na veel succes, nee dus,
Ondanks mijn vorig geplaatse track maar liefts wel 1 hele reactie opleverde. probeer ik het nu toch nog maar eens.
De tracks daarvoor hebben nogal wat bruikbare tips opgeleverd vandaar.
Aangezien Ik niet zo goed in mixen en opnemen ben is een reactie welkom positief of negatief maakt me niet uit ik heb genoeg eelt op mijn ziel.

Voor de liefhebbers:

http://home.planet.nl/~spee0153/RIP.mp3

groet Derk

Cool Basje, Wat me opvalt is dat de bassdrum en de bass in het geheel een beetje te dof zijn. Zit een beetje in de muk in het laag. Een relaxte track dat wel. Maar van mij mag het allemaal wel wat frisser klinken. Zou aan de sound van de percusie & drums etc. wel wat doen... Wat zal ik meer zeggen:) beetje gauw afgekapt het einde. Maar vind de diverse sounds wel heel leuk.

ga zo door8o)

Dof

Dof

Bedankt voor de reactie.
Ik had misschien wat Eq moeten doen om dat doffe eruit te krijgen.
Ik dit heb op 44000 16 bit opgenomen.
De bass komt trouwens uit een TX7 en de lead synth in het refrein ook.
Afkappen je bedoeld dat het wel dus wat langer door had mogen gaan.
Ik probeer altijd onder de 4 minuten te blijven met nummers daarom heb ik hem niet al te lang laten doorlopen.

Had het einde mischien wat subtieler gemaakt. :)

Its not my cup of thea, maar ik vind het wel goed melodieus inelkaar steken! Vooral in het begin mis ik levendigheid, naar het einde toe wordt het veel swingender, maar dan kap je af... zonde! Het stuk deed me een beetje denken aan air ofzo, maar dan in een jaren80 jasje. Leuk gedaan met die vocoder stemmetjes. Geluiden zijn erg digitaal, maar dat heeft eigelijk wel wat...
De mix wordt op het einde ook beter als in het begin. Je moet denk ik vooral op de volume levels letten, het is niet erg in balans (ik kan dat ook niet hoor :) ) Veel minder reverb, vooral op de bassline (geen reverb!) helpt ook denk ik....
*D
Grts Sander

PS: welke monitors gebruik je?

Monitors

Monitors

Dank je voor de reactie, inderdaad heb ik reverb gebruikt op de bass.
De Vocoder komt uit mijn behringer 2024P.
Ik heb Behringer Truth B2031 monitors. Helaas heb ik die met dit stuk weinig gebruikt.
Krijg snel problemen met mijn partner die het veel te hard vind staan.

Ook niet geheel mijn style, maar leuk!
Ik mis het (sub)laag voor de kick.
Ik zou met de eq de mid iets terug draaien en dan het laag iets meer.
Verder goed inelkaar gezet.

:D Bekend verschijnsel met die volume vs. partner!

Lekker deuntje, coole beat. Sounds zijn oke, vooral de lead vanaf 1:23 klinkt erg leuk, vocoder is ook erg gaaf. Algehele sound is misschien wat aan de ielige kant, maar past redelijk bij het nummer zelf.
Compositie is verder goed in elkaar gezet. Iets meer variatie in de dynamiek zou het nog levendiger maken, vooral de beat zou wat meer accentuering kunnen gebruiken op bepaalde punten.

Vocoder

Vocoder

De vocoder in de Behringer 2024P effect apparaat is wel grappig om mee te stoeien.
Hij is wel heel recht toe recht aan maar met een beetje experimenteren met verschillende signalen geeft toch erg grappige effecten. In dit geval heb ik een strings signaal als input gebruikt om de stem te moduleren.

een zalige track.
echt wel
kweet wel niet welk genre, maar tis een leuk dingetje.

een paar dingen staan te luid volgens mij, maar ik kan zelf niet thuisbrengen de welke :stupid
de bassen misschien soms wat, maar kan op dit moment ook aan mijn boxen liggen.
ik vrees weinig opbouwende kritiek te kunnen leveren.

alleen vind ik het iets dat de moeite waard is om naar te luisteren!

greetz

cloudy

Bass

Bass

Bedankt voor de reactie.
De bass staat misschien inderdaad wat zwaar.
Hierdoor is de kick wat naar achteren verdwenen.

Back