Hernieuwde track

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Heb een oud stukje van me helemaal opnieuw opgenomen.
Wel partijen veranderd andere drum partij gemaakt andere strings..
Heb behoefte aan commentaar positief of negatief maakt niet uit als ik er maar wat aan heb.

Is nogal ambient achtig.

http://home.planet.nl/~spee0153/Heav.mp3

Alvast bedankt,

groet Derk

Vind het schema wel mooi, en dat geeft ook sfeer, maar verder vind ik het erg kabbelend allemaal..

de melodielijn kan nog wel wat pakkender en de drums klinken nogal droog. Vooral die omlaag
gepitchte tom steekt er nogal uit...

Ik zou hier zeker wat van maken, maar de gehele track nogeens opnieuw onder de loep houden.

Hee bedankt.
Kon gisteravond niet op mijn monitor afluistren. Die Tom(gedubbelde snare met synthtom) Is inderdaad iets te hard qau volume niveau.
De drums hebben dus meer galm nodig Zit er namelijk wel al op (Op de snare/tom een aparte galm en op de rest een beetje behallve de bassdrum.) maar ben daar heel verzichtig mee kan snel te veel zijn.

Kabbelend is eigenlijk wel de bedoeling moet de outro van een CD worden en een beetje lounge.

Iemand nog?

Zeer sfeervol. De drums klinken wat iel, maar dat is wat eigen aan het genre vermoed ik. Zou niet misstaan in één of andere documentaire.

En zoals trigg vind ik het ook wat kabbelen. Mss kan een breakje wel wonderen doen.

heel mooi en relaxerend:)

mag trouwens nog een heel stukje langer zijn volgens mij, ik had echt een gevoel van "hee, is het u al gedaan??"

Als het koor wordt ingezet kraakt het soms een beetje uit mijn speakers, maar dat kan aan mijn set liggen.

Ik vind de percussie storend. Naar mijn mening flowed het niet genoeg met de muziek mee. Daarnaast vind de samples ook niet zo goed passen bij de muziek. Als je persé echte drumgeluiden wilt gebruiken, zou ik andere doen; een jazz drumkit of een licht ambient beatje ofzo. Ik vind de percussie dus ritmetechnisch en genretechnisch niet goed passen bij de muziek. Maar als je deze percussie wilt houden zou ik hem wat zachter zetten of de velocity wat lager zetten en de crash vervangen door een open hihat.

De muziek daarentegen vind ik toppie!

Origineel geplaatst door apollo
Zeer sfeervol. De drums klinken wat iel, maar dat is wat eigen aan het genre vermoed ik. Zou niet misstaan in één of andere documentaire.

En zoals trigg vind ik het ook wat kabbelen. Mss kan een breakje wel wonderen doen.

Wat vind je iel aan de drums. te kaal of de sound? Bij mij knalt namelijk de drums behoorlijk uit mijn monitors.
Zelfs iest te hard vind ik.

groet Derk

Origineel geplaatst door no_disc
heel mooi en relaxerend:)

mag trouwens nog een heel stukje langer zijn volgens mij, ik had echt een gevoel van "hee, is het u al gedaan??"

Is eigenlijk bedoeld als outro straks op CD.
Ik vind het leuk om tussen nummers van die kleine sfeer tussen stukjes te maken.

Origineel geplaatst door Unregistrated
Als het koor wordt ingezet kraakt het soms een beetje uit mijn speakers, maar dat kan aan mijn set liggen.

Ik vind de percussie storend. Naar mijn mening flowed het niet genoeg met de muziek mee. Daarnaast vind de samples ook niet zo goed passen bij de muziek. Als je persé echte drumgeluiden wilt gebruiken, zou ik andere doen; een jazz drumkit of een licht ambient beatje ofzo. Ik vind de percussie dus ritmetechnisch en genretechnisch niet goed passen bij de muziek. Maar als je deze percussie wilt houden zou ik hem wat zachter zetten of de velocity wat lager zetten en de crash vervangen door een open hihat.

De muziek daarentegen vind ik toppie!

Hee bedankt,

Ik heb gisteren inderdaad het koor harder gezet ten opzichte van de vorige versie.
Moet ik even controleren het kan zijn dat daar iets fout gegaan is.

Ehm je bedoeld met de percussie de shaker en de triangel neem ik aan?

Snik, ik ben juist behoorlijk bezig geweest met deze drumpartij te maken en die kit samen te stellen.
Uit eindelijk allemaal mijn 12 bit sampler de TX16W ingegaan en alle 10 uitgangen gebruikt.
Nu heb ik ondekt dat deze drums meer passen bij een ander nummer van me dat meer soul achtig is.
Dus misschien toch niet voor niets gedaan. Moet dan aan de partijen iets verder gaan sleutelen.
Persoonlijk Ik vind zelf dat de piano op sommige stukken te veel wegvalt voornamelijk als dat koor in zet.
Misschien toch compressen.
En ik wil op sommige punten bij de piano een delay gebruiken. Ook het laatse gedeelte van de piano vind ik de partij niet helemaal goed.

Back