• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[Te koop] Spectral Audio - Neptune, Protone en Syntrack

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola, tot mijn grote spijt moet ik het een en ander verkopen. Ik heb een te grote modulaire wens en mijn bankrekening is het daar niet helemaal mee eens. Daarom moeten ze weg..

spectrals.jpg

• Spectral Audio Neptune - 300 Euro Zilveren (!) editie. Zijn er blijkbaar 25 van, die geloof ik zo ongeveer allemaal in Nederland rondzwerven. Heeft iets andere componenten als een gouden, zegt men. Ik heb ze beide gehad en vond deze mooier klinken, maar dat kan natuurlijk ook aan de analoge aard van de beestjes liggen. Een 2 VCO monofone synth met duidelijk userinterface. Twee ADSRs ( dus 8 knoppen! ) eentje voor de VCA en eentje voor de VCF (HP/LP). Distortion / Fuzzer. Syncable LFO ook te gebruiken als subOSC. Verder Ringmodulator en externe VCO ingang. MIDI + cv / gate in- en uitgang. Meer info: http://www.tonyblack.org/middle.php?content=machinery/machineryXML.php&machine=neptune of http://www.spectralaudio.ch/neptune.html
  • Spectral Audio Protone - 300 Euro Rode 3 VCO monofone synth. Filter (HP/LP) instelbaar op 12 dB of 24 dB. Ringmodulator. Stereo uitgang! LFO kun je lekker op de panning zetten, zodat het geluid in je mix begint te leven. Verder uitgebreide LFO golfvormen ( 9 ) en een externe VCO en LFO ingangen. MIDI + cv / gate ingangen. Worden niet meer gemaakt. Meer info: http://www.tonyblack.org/middle.php?content=machinery/machineryXML.php&machine=protone of http://www.spectralaudio.ch/protone.html
  • Spectral Audio Syntrack - 300 Euro Zeer zeldzame (blauwe) op wavetable gebaseerde monofone synth met analoog filter erachter. Heeft 99 wavevormen. Verder een audio ingang, dan kun je hem als filterbank gebruiken. Verder 2 envelopes (VFO + VCA) en distortion. Alle parameters via MIDI aan te sturen. ( Heeft spectral audio slim gedaan. MIDI controllernummers bij de knoppen gezet!) Meer info: http://www.spectralaudio.ch/syntrack.html
Als je ze alle drie wilt dan krijg je er nog een patchbaytje met wat kabels bij, dan zitten meteen alle aansluitingen aan de voorkant.

Over de prijs kan gepraat worden.

Jip... Ik wil ze ook niet verkopen, maar ja...
Op alle drie de bakken zit MIDI en dat heb ik al, dus heb ik er niets aan..

bass-molecules, ik ga ff nadenken..

Die dingen zien er wel sjiek uit. Waar is het een beetje mee te vergelijken? Virus, nordlead o.i.d. ?

Comme ci comme ca

Comme ci comme ca

Waar is het mee te vergelijken???de Neptune>>>> een scheurmonster....dikke vette scheurleads(van die geluiden waarmee je je moeder vroeger zo uit de kamer zou kunnen jagen om haar porcelein tegen te beschermen....Zeer dik, lekker filter een goede resonance(niet zo'nn resonance ala nordlead(de grootste grap op dat verder mooie apparaat)...Klinkt nooit hetzelfde.Heeft een geweldige adsr voor je filter en een filter mod knop om allerlei analoge instellingen aan je 3e osc of filter te koppelen...
Roei dus!!!

Syntrack>>>een beetje dunner als de andere maar heeft een geweldig 24 db filter(of 18) ...geweldig voor snelle acidlines en subs...Van die amerikaanse buikschudders(stomachbashers!!!)die je vroeger in de club hoorde(strictly rhythm) en hedentendage in detroit techno...Of supersnelle 303's...(arpeggio achtige)

Beide bakken hebben een stevige compressor nodig(eentje die je hoort werken(dus eenwaves plug in of een triple c/ compounder extern)

en ja, ik heb ze allebei ja...:walker:

heb een pbtje gestuurd

De Voorman: Grappig dat je net de neptune en syntrack aanprijst terwijl
iedereen juist tevreden is over de protone...

Altijd als ik spullen wil verkopen ga ik ze weer eventjes proberen, zoals
ook nu.. De Syntrack... Een paar simpele knoppen..

cutoff, resonance, env (+ en -) en de decay van de filter ADSR.... Verder
een release / decay (te kiezen) van de VCA met een distortion en een main
volume knop die bruikbaarder is dan bij andere synths (oversturen!!!!)

Een MC-303 als MIDI-host en verder de drums van diezelfde MC-303 via een
aux op de input.... En dan maar door de wavevorms heen lopen. Wat een
verschillende wavevorm niet kan uitmaken......

Dan nog eventjes door de verschillende presets heenlopen.. leuke bak.... ;{
Maar hij moet weg...

grooveron en bass-molecules.. jullie hebben een PB

Syntrack is weg.

Protone is ook weg...

Nu de zilveren neptune nog!

Origineel geplaatst door bass-molecules
ben nog even op hun side geweest en kan gewoon niet wachten :P
Hij ligt nu naast me op mijn bureau! Mooi blauw is niet lelijk!

Origineel geplaatst door bass-molecules
ben nog even op hun side geweest en kan gewoon niet wachten :P

En ik kan niet wachten om te horen wat je ervan vindt. Na een week of zo.

Origineel geplaatst door Leo
En ik kan niet wachten om te horen wat je ervan vindt. Na een week of zo.
Oh ja... Ze zijn oorspronkelijk van Leo geweest. :)

En ze zijn allemaal weg.

Altijd hetzelfde met synths verkopen.... Je raakt een synth maanden niet meer aan en dan ga je hem verkopen. Van te voren ga je weer eventjes klooien en dan begint het twijfelen... Wat is die Neptune toch een smerige trut! Echt bruut. Heel mooi blokgeluid... Heel mooi via 6-traks methode PWM op de tweede VCO middels vco sync en lfo op de pitch. Lekkere routings.. lekkere distortion / fusser.. blijk ie ook nog een midi 2 cv interface te hebben. Lekker de Neptune tegelijk met een formant knallen...

Ik werd er gek van! De koper ook en hij was erg in zijn nopjes. Fijn als je synth (raar dat synth bijna hetzelfde klinkt als kind) bij een goede knaap terecht komt. Dat is toch fijner als bij handelaar X of handelaar Y.

De koper had een Nord Modular en daarna hebben we nog eventjes lekker met wat echte, ik bedoel natuurlijk 'hardware' modulars zitten rossen.. Blijft altijd leuk om eens flink aan oude analoge filters te draaien! :)

Mijn spectrals zijn weg en nu mag ik gaan nadenken welke modcans er mogen komen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back