Nieuw Boards of Canada album - Tomorrows Harvest

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Na acht jaar eindelijk weer een nieuw Boards of Canada album :okdan: !! Officiele release is volgende week:

http://www.boardsofcanada.com/

Op de verschillende website zijn al wat fragmentjes te horen. De gitaren zijn de deur uit, het klinkt allemaal behoorlijk ambient/chill out met kloeke beats.

Na acht jaar eindelijk weer een nieuw Boards of Canada album :okdan: !! Officiele release is volgende week:

http://www.boardsofcanada.com/

Op de verschillende website zijn al wat fragmentjes te horen. De gitaren zijn de deur uit, het klinkt allemaal behoorlijk ambient/chill out met kloeke beats.

Leuk !!!

Joeppie! Had em al voorbesteld, erg benieuwd!

Mvg,

CoolRunning

Hier wil ik wel een paar zware plakken zwart plastic van.

....De gitaren zijn de deur uit...
jammer, ik had graag de mbv-esque-boc gehoord ipv de boc die zich aan het publiek conformeert...wellicht dat ze ooit nog de initiële 'gitaar' versie van campfire uitbrengen

jammer, ik had graag de mbv-esque-boc gehoord ipv de boc die zich aan het publiek conformeert...wellicht dat ze ooit nog de initiële 'gitaar' versie van campfire uitbrengen
mbv? Wat is dat? The campfire headphase vind ik te gezapig; ik mis de toffe pads en rare beats daarin. In het verlengde er van vind ik het album 'Fi' van Bibio veel geslaagder. Ook vooral gitaar, maar veel meer de randen van wat mogelijk is opgezocht.

My bloody valentine natuurlijk :). Shoegaze dreampop geluid. Dat maakte boards of Canada. Voor mij in ieder geval interessant

mbv !!!! nieuwe bibio ga ik = checken, goeie tip, wist niet da dien dinges dee me gitaren
boc = toch meestal synths doorheen wow & flutter-y k7'jes gestuurd wat dan weer intermodulatie saturatie & modulatie tout court genereert . . .

naast de muziek, vink hun beeldjes ook wel absoluut apetijtelijk, zo da afgesletene super 8 achtige shizzle

Laatst gewijzigd:
naast de muziek, vink hun beeldjes ook wel absoluut apetijtelijk, zo da afgesletene super 8 achtige shizzle
BOCBANN.jpg

qua 'sfeer-design' (zowel hoesjes als video's) zijn ze er >100% in geslaagd om de muziek visueel weer te geven.. iets wat weinig bands lukt

uitzonderingen daargelaten:
seventhson.jpg

Z
met zo een hoes weet je gewoon dat het niet de moeite van het beluisteren waard is

maar ook dat verveeld een keer... al dat valse sentiment oproepende vervlogen tijden gelul, alsof het er beter van word...
of al die halfgebakken gimmicks om een omhullend sfeertje op te roepen die de muziek, die niet al te veel voorstelt, flink moet aankleden...

het gebakken paddostoel hoesje getuigt van een wel heel magere fantasie idd...

enfin, eens ff beluisteren dan maar...

nu al een legendarische plaat!!

die laatste my bloody valentine was ook goed te doen trouwens (ben sowieso een enorme shoegazer fan..)

hopelijk komt slowdive ooit nog met een nieuwe plaat (waarschijnlijk nooit ;)

hopelijk komt slowdive ooit nog met een nieuwe plaat (waarschijnlijk nooit ;)
gezien de vele reünies de afgelopen jaren zou het me niets verbazen, maar ik hoop het eigenlijk niet, want het valt toch (altijd) zwaar tegen (maw geef mij maar een reüniet)
Slowdive EP blijft trouwens toch wel de beste release die ze hebben

maar ook dat verveeld een keer... al dat valse sentiment oproepende vervlogen tijden gelul, alsof het er beter van word... of al die halfgebakken gimmicks om een omhullend sfeertje op te roepen die de muziek, die niet al te veel voorstelt, flink moet aankleden... het gebakken paddostoel hoesje getuigt van een wel heel magere fantasie idd... enfin, eens ff beluisteren dan maar...
6 je klinkt hier wel erg als een norse buurman die vroeger alles beter vond (over vals sentiment gesproken :D), maar je hebt wel een punt dat het trucje wel een beetje uitgemolken is

Back