Hi guys,
ik ben erg benieuwd hoe het geluid van de chords gemaakt zijn in deze track.
youtube
uiteraard de benodige flang/phas-er & stutter fx etc. maar ik bedoel gewoon de warme sound van de chords.
Alvast bedankt!
Hallo daar,
Eerst heb ik mij verwonderd over het feit dat wat de een mooi vindt, de ander vreselijk kan vinden.
Maar dat wij zo brutal zijn t.o.v. de voorkeuren van een ander........
Ik zit zelf in een heel andere hoek qua muziek, maar ik heb wel "The souuuuuul train" bewust meegemaakt ( ik was een jaar of zes, maar toch); misshien is het dus de leeftijd wat mij soft heeft gemaakt.
Ingaande op jouw vraag moet ik zeggen dat ik in de '80er jaren, toen ik niets anders deed dan te programmeren/experimenteren met mijn DX7's e.a., ik talloze van dit soort klanken, zelfs zonder phaser/flanger of wat dan ook, uit die machines kon halen.
Vraag me nu wel niet hoe ik dat deed; toendertijd wist ik het ook niet echt, gewoon knutselen tot ik iets had wat mij beviel.
Echter, je had het over 'warme' klank, en dat kan ik jou melden, is een kwestie van EQ.
Of je dat doet d.m.v. een externe EQ apparaat, mengpaneel, of d.m.v. van de filters in de synth zelf; het heeft te maken met bepaalde frequenties weg te filteren.
Soms volstaat grofweg een shelving EQ cut op de hogere frequenties en soms moet je wegsnijden op een of meerdere frequenties om de klank "mellow" te maken.
Ik hoop dat dat jouw vraag was en dat dit iets geholpen heeft.
Groetjes,