Mijn nieuwe track "Lunica"

SonOfAPitch

Nieuwkomer
Okee, dit nummer heb ik al eens eerder gepost, maar het nummer stond op beatmaka en daar moet je je voor inschrijven en blablablabla, weinig downloads dus geen reacties... Jah okee, ik schrijf me ook liever niet zomaar in voor een of andere vage site om iets te mogen... Afijn, nu een directe link voor de liefhebbers.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp3gen/139005/IUMA/Bands/SonOfAPitch/audio/SonOfAPitch_-_Lunica.mp3

Dit is melodieuze trance met een stevige bass, een voorraadje percussion, godpads, agressive synths. Ben benieuwd wat jullie ervan zullen vinden. In mijn ogen een vermenging van stijlen van verschillende trance artiesten.

Proost.

Ik ben op zich helemaal niet zo'n tranceliefhebber, maar zolang 'r geen vocals inzitten kan ik er best lekker op wegdromen. Knap gedaan hoor. Ik kan er eigenlijk weinig negatiefs over zeggen.

Ga lekker zo door!

Zekerz Goede track. Moet zeggen dat ik je site nog mooier vind.;)

Erg goed dit. Qua melodie springt het er niet echt uit maar qua productie/mixen klinkt het echt perfect. Heel goed..

Hij klinkt erg lekker.

Qua mixage heb ik nog wel wat punten van aandacht. Denk dat je toch wel teveel galm gebruikt hebt en daardoor de details wat verzuipen. Die paar strings/koren enz kunnen die galm wel aan maar de rest niet zo.
Want daardoor heb je waarschijnlijk het hoog ook veel weg moeten EQ'en om het te laten kloppen maar nu klinkt het wat stoffig in vooral het hoog. En het stereobeeld zou ook wel wat breder kunnen zodat je de dynamiek van de hihats en leads beter uit kan laten komen. De kick is in verhouding ook wat aan de zachte kant voor mijn smaak. Maar da's wel erg muggenziften eigenlijk. Het is gewoon OK. :)

Vocals

Vocals

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik ben op zich helemaal niet zo'n tranceliefhebber, maar zolang 'r geen vocals inzitten kan ik er best lekker op wegdromen.

Niet akkoord met Lofiye !

Indien je er in zou slagen om hier goeie vocals - zijnde een erg catchy melodie annex tekst - in te mixen, dan kan dit zo op CD of vinyl en zou je d'r misschien nog van schrikken hoeveel je d'r verkocht krijgt !
Alleen is de voorwaarde ook dat je er nog een single-versie uit distilleert.

Hoewel ik ook geen die-hard Trance fan ben, vind ik dit toch weer één van de voorbeelden van iemand die héél goed weet waar ie mee bezig is en daar ook consequent naar werkt. En die mensen zijn naar mijn mening in de minderheid.

Proficiat en doe zo verder ! Vergeet echter niet dat er op het moment dat je dit muziekstuk maakte, over heel Europa duizenden anderen zijn die soortgelijke muziekjes trachten te maken. Daarom : think out of the box !

heerlijk plaatje !!!!!!:P

Deze track heeft zo'n beetje alles waar een goeie trance track aan moet voldoen. De outro lijkt
wel als 2 druppels water op die van Moonman - Galaxia maar dat maakt niet zoveel uit.

Het is niet echt mijn stijl, maar ik vind 'm goed gelukt.

Wow, na een avondje slapen zie ik ineens heel veel replies :D

Bedankt voor de antwoorden jonges en tja die puntjes over mastering... ik wist dat het zou komen en ik ben geen expert op dat gebied maar ik zal er eens naar kijken.

Gebruikt spul voor dit nummer: FruityLoops 3.56 met VSTs van FM7, Pro52/53, paar soundfontjes en een kolerezooi aan gedownde (drum)samples omdat er toch geen ruk in Fruity staat ;)

Origineel geplaatst door SonOfAPitch
Wow, na een avondje slapen zie ik ineens heel veel replies :D

Bedankt voor de antwoorden jonges en tja die puntjes over mastering... ik wist dat het zou komen en ik ben geen expert op dat gebied maar ik zal er eens naar kijken.

Gebruikt spul voor dit nummer: FruityLoops 3.56 met VSTs van FM7, Pro52/53, paar soundfontjes en een kolerezooi aan gedownde (drum)samples omdat er toch geen ruk in Fruity staat ;)

Hahhhha Cool. Bewijst toch maar weer.

Idd dat je geen hardware persé nodig hebt om iets fatsoenlijks te maken. :)

Ik weet verder niet wat voor monitorboxen je hebt. Maar het zou je wel kunnen helpen met die laatste pietepeuterige puntjes. :)

Origineel geplaatst door fuse
Idd dat je geen hardware persé nodig hebt om iets fatsoenlijks te maken. :)

Ik weet verder niet wat voor monitorboxen je hebt. Maar het zou je wel kunnen helpen met die laatste pietepeuterige puntjes. :)

Haha, goede monitorboxen dat is eigenlijk het enige wat ik voorlopig echt mis. Ik wil best met hardware produceren maar ik heb toch niet zo veel tijd en geld te besteden en bovendien wil ik platen blijven kopen. Waarschijnlijk begin ik er wel aan als ik ooit een release krijg, des te meer motivatie geeft het om je skills te verbeteren.

Top plaat.

Alles klop en is netjes en atmosferisch uitgemixed.
Minpuntje is de melodie is niet echt categorie... blijven hangen

De trance markt is zeer moeilijk op dit moment dus het advies om wat zang toe te voegen kan zeker helpen.
Het is nu wel een goede b-kant en misschien wel een binnenkomer bij de gerenommeerde labels,

Zou het zeker proberen, en als je je niveau nog wat hoger brengt kom je er zeker wel.

well done:okdan:

Track

Track

Ik zou em zo branden op CD voor in de auto. (dit is een compliment)
Track klinkt lekker goede trance. Tussenstuk is ook erg lekker.

zeer goed nummer, harmonieus echt een toppertje! goede opbouw, mooi tussenstukje, prachtige geluiden. Inderdaad niet echt een melodie die over vijf dagen nog in je kop zit, maar ik heb niet het idee dat dat echt ontbreekt aan de track. Bouwt zeer netjes af. Ook helemaal op het einde, dat synthgeluidje, is dopegrage shit hoor. Echt zo van: " nou dat was het he!" :D Al met al een heerlijk nummer.

Niet verkeerd!

Niet verkeerd!

Dit klinkt niet verkeerd!

Maarrehh.. dat 'cascade' geluid.. erm.. moeilijk te omschrijven... (op 3:28 pitch je het iets omhoog ten opzichte van de rest van het nummer) dat komt me heel bekend voor van een ander bekend nummer (misschien dat een van de DJ's hier op het forum weet wat ik bedoel). Omdat het nummer daar juist z'n herkenbaarheid en groove aan ontleent.. vind ik dit eigenlijk een minpunt.

Zou ik die herkenning overigens niet hebben.. dan zou ik het ijzersterk vinden.

Verder zou het nummer veel opschieten met een zorgvuldige nieuwe master-mix..

Maar overall.. petje af.. !

zooo dat klinkt erg goed allemaal :okdan:
maar wil je zo'n eurotrance nummer uitbrengen dan staat of valt het met de melodie (verder lijkt toch alles op elkaar)... en die vind ik hier wel ok, maar niet super

Back