x0xb0x nieuwe cpu en n0nx0x overlays (groupbuy?)

Ik ben een van diegene die het in Taiwan besteld heeft, maar dan zonder front & cpu, ging zonder problemen en was iets goedkoper.

=> Rvooh : mijn excuses, ik bedenk hier net dat ik jou nog een cpu moet terugsturen en dat was ik wegens verhuis helemaal vergeten ! Ik ga deze terug opzoeken en dan eindelijk eens terugsturen...

Ik ben een van diegene die het in Taiwan besteld heeft, maar dan zonder front & cpu, ging zonder problemen en was iets goedkoper.

=> Rvooh : mijn excuses, ik bedenk hier net dat ik jou nog een cpu moet terugsturen en dat was ik wegens verhuis helemaal vergeten ! Ik ga deze terug opzoeken en dan eindelijk eens terugsturen...

Serieus? Holy shit ik moet echt meer op mijn zaken letten :stupid want zo ga ik er nog veel geld aan toesteken
Ik had jou een nieuwe gestuurd en je moest de oude nog terugsturen?

We zitten ondertussen alweer 2 versies verder..
What's new in v2.08:
New: added optional fixed-width midi2dinsync conversion, for when the prediction method causes problems. It can be set from Settings mode.
bugfix: animation bug in the "authentic" numeric LED-display. Fixed.
New: added "authentic" numeric entry to Track mode (this involves the "100" and "200" selector buttons).
bugfix: Test-tone - since it was made to be sustained forever - playing a pattern made the first note from the pattern not retrigger the gate properly. Fixed.
New: Track-Write mode - now it's possible to press WRITE/NEXT (to save the current bar and advance to the next) while in the pitch-shift submenu.
New: added Pitch-Shift (view only) to Track-Play mode.
New: added Pitch-Shift to MANIPULATE mode.
changed: a bunch of cosmetic changes: MANIPULATE mode - while stopped, displays the selected pattern/chain; B mode - added pitch-shift (while stopped) and discard changes (when stopped); Tap-Write mode - shows "Bank LED" display during the cycle.
bugfix: the pitch-shift from the Track BAR data was loaded from EEPROM without checking for invalid values which made it behave incorrect (pitch-shift over 12 semitones) when the EEPROM hasn't been used yet by the FW. Fixed.
bugfix: since "D+U" was changed to result in "D only", it caused a side effect in c0nb0x 1.01's pattern editor. Now specifically for MSG_PATBUF, the FW checks for notes with "D+U" and changes them to "D only".
What's new in v2.07:
New: added the "authentic" numeric LED-display for all TRACK modes. It can display numbers from 0 to 299.
bugfix: the note length on triplet patterns is now 5/8.
bugfix: Down+Up attributes on a note gave zero transpose, while it should have been Down. Now fixed.
bugfix: the Test-Tone (in PATTERN-PLAY mode) was play a low C note, should have been high-C. Now fixed.
bugfix: MIDI-Trigger mode was playing patterns twice slower, this has probably happened after the big sync-related changes in v2.05. Now fixed.
bugfix: it was not possible to stop the sequencer while Tap-Write mode hadn't finished a cycle. This is now fixed - stopping the sequencer discards the changes (if any).
bugfix: the "BAR" menu was missing in some situations in the different TRACK modes. Now fixed.
changed: small adjustment made to the XSync code.

Veel verbeteringen in track mode die 303 kenners zouden moeten bekoren ;) Voor de rest veel kleine bugfixes.

Ondertussen eens geïnventariseerd:
Ik heb nog 2 frontplaten en een handvol cpus over mocht er nog belangstelling zijn
Als die op zijn, valt het (toch qua frontpanels) af te wachten hoeveel mensen er nog interesse hebben.

Ondertussen heb ik 2 X0XB0X'n gesoldeerd, de nonxox CPU werkt perfect en lekker snel alleen denk ik dat er een kleine bug in zit. Als ik van uit Logic wat midi noten programmeer of via een keyboard speel en ik stop logic of met spelen dan blijft er lijkt wel een noot hangen die je heel zachtjes hoort. Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de XoXbox ligt omdat deze prima werkt.

Ondertussen heb ik 2 X0XB0X'n gesoldeerd, de nonxox CPU werkt perfect en lekker snel alleen denk ik dat er een kleine bug in zit. Als ik van uit Logic wat midi noten programmeer of via een keyboard speel en ik stop logic of met spelen dan blijft er lijkt wel een noot hangen die je heel zachtjes hoort. Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de XoXbox ligt omdat deze prima werkt.

Das wel heel vreemd.
Zover ik weet zit er momenteel geen midi noot in/output op n0nx0x (das een van de low-prio todo's die vooral tegengehouden wordt omdat niet alles dat je intern kan via midi kan doen)
Ook kan er qua note triggering enkel een volwaardige noot spelen, dus een zachte nooit is al heel bizar

in elk geval via midi sysex de laatste firmware erop zetten, gaat veel makkelijker dan vroeger met die usb en driver gezeik 8)

is het probleem er ook als je de n0nx0x los van logic gewoon met hardware gebruikt?

Ik heb de laatste OS in de X0Xbox zitten. Het probleem komt alleen maar voor als ik hem via Logic trigger. gezien ik alles via een AMT8 heb lopen en na het stoppen van de sequencer geen signaal naar de XOX zie lopen ga ik er van uit dat het probleem zich niet voor doet van uit mijn sequencer.

Via random mode heb ik er geen last van
Via keyboard heb ik er geen last van

Een ander opvallend punt ( misschien doe ik iets verkeerd) als ik de xoxbox programmeer op de zelfde manier als de TB303 dan kan ik niet van uit de pitch mode direct de time mode in, ik moet terug naar normal mode en dan naar time mode en die licht op. De noten die ik heb in geprogrammeerd die spelen dan niet zoals ik wil af. Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe.

Ik heb de laatste OS in de X0Xbox zitten. Het probleem komt alleen maar voor als ik hem via Logic trigger. gezien ik alles via een AMT8 heb lopen en na het stoppen van de sequencer geen signaal naar de XOX zie lopen ga ik er van uit dat het probleem zich niet voor doet van uit mijn sequencer.

Via random mode heb ik er geen last van
Via keyboard heb ik er geen last van
wat bedoel je specifiek met "als ik hem via logic trigger"?

Een ander opvallend punt ( misschien doe ik iets verkeerd) als ik de xoxbox programmeer op de zelfde manier als de TB303 dan kan ik niet van uit de pitch mode direct de time mode in, ik moet terug naar normal mode en dan naar time mode en die licht op. De noten die ik heb in geprogrammeerd die spelen dan niet zoals ik wil af. Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe.

Dit klopt perfect..
Is omdat de x0xb0x 1 knop minder heeft, en de Time Mode knop samenvalt met de backtoets.
Als er ooit een x0xb0x met 24 ipv 23 knoppen op de markt komt, zou het in principe kunnen werken 8)

Dan kan ik je melden dat de XoXbox intern prima werkt,

Wat ik bedoel met trigger via Logic dat ik in geprogrammeerde midi noten afspeel van uit logic.

Ik zal van de week eens een filmpje maken misschien word het dan duidelijker. Ook zal ik het van uit een andere DAW bekijken als dit probleem ook voorkomt.

Sorry, kon het niet direkt terugvinden : ben ik mijn paterns kwijt als ik het OS upgrade ?
thx

Sorry, kon het niet direkt terugvinden : ben ik mijn paterns kwijt als ik het OS upgrade ?
thx

nee

Maar als je naar een andere OS gaat (bvb SokkOS) dan zullen je patterns "verkeerd" uitgelezen worden wegens ander formaat.

Heb me ook een x0xb0x gekocht die reeds uitgerust is als een n0nx0x.
Ben reuze benieuwd maar ziet er echt een ferme bak uit8)!
Ondertussen staat WinAVR al geïnstalleerd en ga ik direct naar versie 2.08 over.

Je mag het natuurlijk via winavr doen, maar het is veeeeel simpeler om gewoon via midi up te daten.

settings inderdaad allemaal bewaard na update :-)
en de midi trigger functie werkt nu veeeel beter.

Zijn er eigenlijk al functies toegewezen aan zowel setting A,B en C op de modus knop ? Of enkel die midi trigger functie tot dusver ?

Bedankt voor de tip.
Ziet er zeer makkelijk uit inderdaad:
http://www.korg.co.uk/downloads/m1/support/SysExMIDIOX.pdf

Ik doe het met Elektron C6.
Is gewoon kwestie van MIDI kabel tussen x0x en PC, x0x in bootloader aanzetten en de hex file versturen.

@StiebZ geen idee.. de info die op de site staat zou moeten zo volledig mogelijk beschrijven wat er momenteel mogelijk is.
Bij vragen aan de ontwikkelaar, irc.freenode.net => #x0xb0x en vraag aan "antto" als hij er is (meestal wel) ;)

FRONTPANELS UITVERKOCHT
Van hier tot in Japan hebben er mensen de eerste batch panels :P Maar nu zit ik volledig zonder.

Wie nog eentje wil zal moeten op een wachtlijst komen zoals we hier in dit topic gedaan hebben, behalve dat de wachtlijst nu op een site zelf is: http://rv0.be/form/waitinglist.

Misschien geen slecht idee om hier een slotje :slotje: op te zetten?
Eventuele vragen kunnen dan in de x0xb0x topic terecht..

is de layout en cutout art ergens verkrijgbaar voor deze panels?

http://antonsavov.net/cms/projects/n0nx0x2.html#panel daar vind je .ai files hiervoor.
je kan je ook op de wachtlijst zetten voor een 2e batch van de frontpanels hier: http://rv0.be/form/waitinglist
Er staat een percentage onderaan het formulier die aangeeft hoeveel mensen er nog nodig zijn, reden is dat ik geen goesting heb om terug een half jaar met een grote hoeveelheid panels in huis te liggen zonder zekerheid dat ze ooit verkocht geraken en er (momenteel) nog niet genoeg vraag is om iets commercieel op poten te zetten. Ik wil dus zeker tot 75% gaan voor ik een nieuwe bestelling plaats.

deze topic mag dicht :slotje:

Best verder gaan in de >>>>> algemene x0xb0x topic<<<<<

:verkoght:

Back