LED lampje mini jack

misschien is een ouderwets gloeilampje dus beter geschikt?

dat is ook best mooi, zo'n gloeiend draadje in een glazen bolletje!

Die gebruiken een beetje veel stroom. 200mA is niks en dat gaat de uitgang van je module niet leuk vinden. Daarnaast hebben die weer last van na-gloeien.

De phaser van Jürgen Haible gebruikt gloeilampen. Die worden aangestuurd door power torren met koelblokken. Dat wil je niet in je module :D

daar was ik al bang voor

hoe zit dat dan met de ledjes op modules? geven die ook niet de waardes onder 2-3 volt aan of zit hier nog wat meer elektronica achter waarmee dat wel kan?

In principe kun je inderdaad de uitgang wat "optillen" waardoor ze nooit echt helemaal uit gaan. Maar het zal per module verschillen of ze dat ook doen.

Je ziet in mijn filmpje dat die Ken Stone LFO het niet doet. Daar gaat de LED ook gewoon uit.

als je toch bezig bent dan is het misschien ook luxer en om een echt metertje in een module te plaatsen wil je
precies weten wat er zich afspeelt.

eigenlijk is een scope toch wel erg mooi, ja....en dan mischien mini-scoopje.
geen beeldbuis maar LED display tje!

Bedankt, dat is wat ik zocht. Wel wat duurder dan ik dacht, dus ik denk dat ik de DIY-route ga bewandelen.

Ik denk dat ik ze ook maar ga verkopen...
Ik neem aan dat dit een grapje is, maar zo niet denk ik dat je wel wat gegadigden zou vinden aan een wat meer democratische prijs. Wat zijn trouwens de specificaties van de LED die je hebt gebruikt? Of wat zou je voor eurorack gebruiken als de module uit jouw filmpje geen eurorack is?

Was niet noodzakelijk een grap. Ik heb nog een grote zak met ik denk wel 100 metalen minijacks liggen.
Alleen zag ik net dat de opening achterin te groot is voor een 5mm LED, dus een nette oplossing ligt nog niet helemaal voor de hand.

Specs van de LED weet ik niet, zou ik moeten opzoeken. Die heb ik gewoon uit de voorraad gepakt. Ik denk dat het deze van elektronica-online zijn: http://www.elektronica-online.nl/?content=15038

Met een weerstand van 1k in serie aan de jack gesoldeerd. Die module in het filmpje is 15V, maar dat maakt voor de output niet uit want die ligt een stuk lager (het circuit heeft sowieso een 50% spanningsdeler op de tri output, het is de Utility LFO van Ken Stone).

qua onderdelen kost het niks.

jack, LED en weerstand

nog geen 2 euro..

Tsja, dan kom je toch al snel uit op een prijs van 10 dollar!
Al zal die twee euro nog wel lager zijn als je wat groter gaat inkopen denk ik..

Ik ga het binnen twee weken eens proberen, eerst nog wat gerief kopen dan.

ik kan niks meer vinden over die alle kleuren LED die ik heel lang tegenkwam overal en nergens ....

mischien toch vergissing en was het een RGB..maar toch kan ik me herrineren : twee pootjes..alle kleuren via verschillende voltages..tja....droom mischien geweest...

Ok, ik heb dus een poging gewaagd en moet zeggen dat ik vrij tevreden ben, zeker voor mijn allereerste soldeerwerk ooit.

Dit zijn de onderdelen die ik gebruikt heb:

De LED is niet echt super zwak, maar ik ga de 1k weerstand voor de komende exemplaren toch vervangen door een lichtere, om het lampje wat harder te laten branden. Op dit moment heb ik niet echt andere nuttige waarden liggen, dus ik kan het nog niet direct testen.

attachment.php

attachment.php

Attachments

• IMAG0509.jpg
    IMAG0509.jpg
    65,7 KB · Bekeken: 122
  • IMAG0510.jpg
    IMAG0510.jpg
    17 KB · Bekeken: 132
:okdan:

Back