En weet een andere versie van Come Together

JOGRO

Ingeburgerd
Vorig jaar met m'n band Neon Mind al eens Come Together van The Beatles gecoverd, dit maal met een zangeres een geheel andere versie ervan gemaakt.
Ik heb zelf de keys, drums en mix voor m'n rekening genomen.
Zie hier het resultaat:

Hoor graag jullie mening.

Gr Joël

positief: zeer zeker leuk om naar te luisteren!

negatief: de zangeres zingt vanaf de eerste noot aan het begin tot aan het einde de eerste noot
van dat poem poem-lijntje in de meeste gevallen te hoog. Het moet een F zijn maar ze maakt er een Gb van. een halve toon hoger.
Misschien omdat dit als eerste is opgenomen en ze geen of weinig harmonische referentie had?

Dat verpest voor mij alles. De hele harmonie klopt niet meer en het maakt het vals klinkend en vreemd.

als dat zanglijntje een stukje is wat steeds weer is gekopieerd of geloopt dan zou je die paar noten kunnen pitchen en tunen en het stukje daar mee vervangen.
ik wil /kan dat klusje graag op me nemen als jullie/je dat kunnen waarderen . genoeg ervaring mee. ( file per mail )

ik wil wedden dat het stukken beter gaat klinken allemaal!

Bedankt voor de positieve reacties.
Wat betreft die zangloop, is inderdaad niet helemaal zuiver maar dat vinden we zelf niet storend, maar ben wel benieuwd hoe het zou zijn als je dat wat aanpast..

leuke track, leuk gemaakt, maar niet echt iets waar Gloomer naar luistert, alleszins well done ;)

alleszins?

dus die valse F is ok wat jou betreft?

nou ja, het levert natuurlijk wel een leuk effect op. doordat het min of meer als een Gb
klinkt, komt het stuk in een Gb majeur septiemakkoord te staan inplaats van Bb mineur.
maar ook dat werkt niet wat dat idee wordt niet ondersteund door de ander instrumenten en het arrangement..

als dit eenmuziekstuk van mij was dan had ik onmiddellijk die valse noten getuned omdat ik weet dat dan ineens alles harmonisch heel mooi samenklontert en een flinke opwaardering aan het nummer geeft!

het is iets wat ik overduidelijk hoor...! :dj:

niet wat ik denk. of d.m.v. theorie heb besloten. :geslaagd:

Het is zeker te horen ja. Ik vond de zang het vanaf 1.10 onluisterbaar maken, maar ik ben dan ook een mierenneuker als het op zuiverheid aankomt.
Instrumentaal klonk ie wel erg lekker! Als je nog een mix zonder zang hebt houd ik me aanbevolen :)

soms werkt een beetje wiebelige (niet helemaal toonzuiver) zang juist wel,
maar in dit geval vind ik zelf van niet omdat het eigenlijk een bas/gitaarpartij is
die het nummer moet dragen. niet een melodie die vrij ergens over heen zweeft.

volgens mij is Bob Dylan zuiver gezongen (via autotune bijvoorbeeld) niet Bob Dylan meer!
zo ook valszingers: Jonny Rotten, Leonard Cohen kan ook wel eens scheef gaan...

Ik zal jullie vandaag even het spoor sturen van de zangloop.

de zang van de mevrouw is idd nogal vals...

Waar dan?

tis volgens mij alleen steeds die eerste noot van die basis partij.
maar daar kom je zo achter als je de opname vergelijkt met piano ofzo...

Back