Crying

het is wel emo.
De gitaar en bas is prima, de drums niet zo.

omdat ik het toch wel leuk vind geworden ga ik inderdaad die drums wat beter doen.

maar wat vind je niet ok aan de drums? ik vind ze niet strak genoeg..dat is wat mij betreft alles wat ik wil veranderen.
ik wil het akoestische te veel galm op de achtergrond behouden. dus niet een keiharde beat op de voorgrond.

Pff.. lastig te zeggen maar voor mijn gevoel de drum hobbelt het er nu wat achteraan.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

ja, ik denk het . wat ik hoor is dat het op zn minst strakker met...daar was ik al mee bezig.

het is nogal lastig te timen want de timing van de gitaren en bas is heel bewegelijk ( maar wel strak).
de drums quantizen in de sequenser gaf geen mooi resultaat dus dan wordt het best lastig. dan zit er een hele slome of juist trekkende of zwevende timing in het geheel.

Pff.. lastig te zeggen maar voor mijn gevoel de drum hobbelt het er nu wat achteraan.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

excuses nog dat ik je crying out of the ground of iets dergelijks niet begreep....je eerste post. ik leees het nu en zie mijn reactie en denk: huh? oh jee.. toen zag ik dingen heel anders..donkere wolken.
ik zat in die tijd midden in een extreem nare situatie en nog typisch dat ik er dan nog zo'n redelijk beheerst liedje uit kon knijpen.

maar nu is alles opgelost en dat door een verhuizing ver weg van bepaalde compleet gestoorde gekken. de rust is er weer en kan ik weer hard op van harte lachen dus:

om te lachen hier klikken:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=185588

Dat is zo mooi aan muziek; voor iedere stemming zijn er legio mogelijkheden.
/traantje weg pinkt/
Tip:
http://www.stereomood.com/

zo had ik laatst een valse stemming en dat kon je ook goed terughoren in mijn gitaarspel!

ps: weet je misschien hoe dat zit met inloggen via je facebook-account?
ik heb het idee dat ze via die omweg jou kunnen koppelen aan hun website/product/dienst/reclame-machine, daarom doe ik dat uit voorzorg niet...

Laatst gewijzigd:
Dit is wel mijn ding, ik houd van jankerige troep.

Toch vind ik dit wel aardige feedback:

De gitaar en bas is prima, de drums niet zo.
En daar wil ik aan toevoegen (mijn mening):
De wah wah is in mijn ogen (oren) teveel aanwezig en mag van mij wel wat subtieler. (Ik luister em nu weer, en misschien klopt dit voorstaande niet helemaal, en kun je het met wat meer "hoog" op de mix beter verhelpen, ik weet niet er mist iets. Ik ben maar amateur! en zeg puur wat me gevoel zegt tijdens het luisteren van het stuk. )

Je zou de drums evt. wat strakker kunnen gooien of wat dominanter kunnen maken alsof ze meer de "maat" verkondigen. Pff tis lastig op papier zetten wat je hoort merk ik haha.

De panning is zalig vind ik (luister met headphones)

Begrijp me niet verkeerd, dit doe ik je voorlopig niet na! Heerlijk stukkie men..!

hallo KSUS, bedankt voor je waterlanders en tranen met tuiten!

ik heb dit in een paar korte dagen in elkaar gezet voor een wedstrijdje van een Nederlands muziekblad.
De deadline heb ik niet gehaald en was net te laat met opsturen. kon dus ook niet de foutjes wegwerken.
maar de opdracht was: doe iets speciaals met wah wah. vandaar dat de wah wah overdreven aanwezig is.
wah wah slaat op het gehuil van een baby. het dunlop pedaal heet ook : Cry Baby.
en dan heb ik daar boven op een nummer gekozen van Roy Orbison: 'Crying'
toen was de huilbui wel compleet. vandaar dat ik de zangpartij zeer over de top heb ingespeeld met wah wah gitaar om het jankerige te accentueren. als ik dat niet had gedaan dan was het stuk zn doel voorbijgestreefd en zo maar een stukje muziek geweest.

verder wou ik juist geen beat in de drums maar meer een drummer die ook alles vol emotie slaat. zich mee laat voeren met het gejank. niet alles heeft een beat nodig. dan zou het ook te pop/rock worden.. ik heb er 100% wet galm opgezet en pas later besefte ik dat de galm de hele drumpartij dan vertraagd...kon ik niet meer herstellen. ik had dus de pre-delay op nul moeten zetten van de galm.

verder is het zo op band gezet. drums bas en een paar gitaren. 4 of meer gitaarpartijen door elkaar is geen makkie om te arrangeren en te mixen. als je dit nummer goed wilt doen mag je best een maandje bezig zijn. ik had een week en moest het afraffelen.
en elke noot is van te voren op papier gecomponeerd. dit is dus geen improvisatie.
huilen is gezond. een dag niet gehuild is een dag niet geleefd! =(

als je kan lezen. speel maar lekker mee!

Attachments

• kraaing.jpg
    kraaing.jpg
    45,4 KB · Bekeken: 57
door een verhuizing ver weg van bepaalde compleet gestoorde gekken. de rust is er weer en kan ik weer hard op van harte lachen dus
Rust voor jou, of diegenen die je (ver) achter je liet? :engel: :bekdicht:

Mooi lied en tegenstelling tot de Latin plaatjes van laatst. Oja, ben bezig aan een zonnig trackje zoals beloofd in die thread ;) wordt al wat, denk nog een weekje

en lekker hè die Cry Baby.. gitarist waar ik al vele jaren mee samenspeel heeft 'm ook steevast in z'n setup (i.c.m. z'n custom made Mesa 8~ wat een power)
En juist tijdsdruk kan je tot goeie resultaten aanzetten.. evenals pretentieloos en zonder voorbedachte rade beginnen ; bijv als je iets technisch wilt testen en je focus niet op de muziek ligt, gek genoeg komen er dan juist de coolste dingen.
Tot nu toe heeft dat voor mij nog beste gewerkt, als er dan wat staat dan is het wel weer zaak om de "planning-knop" aan te zetten en het fatsoenlijk uit te werken.. daar gaat 't dan helaas vaak mis :D

@Sander02:

ik ben nogal een kameleon in het leven en ook de muziek, dus ik doe van alles en nog wat. maar dat leidt ook af en zorgt voor chaos.. dingen zoals dit cry liedje zal ik in principe nooit meer afmaken. ik heb er wat van geleerd en klaar! ben op de achtergrond met en groots muzikaal levens-project bezig en dat gaat voor alles. gister, nu en morgen!

hier fotos van mijn gemodde Cry baby (baby in dit geval in de betekenis van je vriendin) en janken , dat ding. kan er niet van slapen!

(wat betreft dat ene: de rust aan mij!!)

Attachments

• cry1.jpg
    cry1.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 57
  • cry2.jpg
    cry2.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 56
dit is misschien wel handig: de 'Cry-O-matic' !

Attachments

• e2bc7e1f.jpg
    e2bc7e1f.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 57
Nouja, je track van twee jaar oud omhoog schoppen.. :frons:
Moet je vaker doen :P
Prachtig gedaan!!

Als ik dit hoor vind ik het zo jammer dat ik nooit de gitaar heb leren spelen..
Het is natuurlijk nooit te laat maarja.. ;)

wel een leuk nummer, heb je nog eens geprobeerd om de mix wat te verbeteren?

@Sander02:

ik ben nogal een kameleon in het leven en ook de muziek, dus ik doe van alles en nog wat. maar dat leidt ook af en zorgt voor chaos.. dingen zoals dit cry liedje zal ik in principe nooit meer afmaken. ik heb er wat van geleerd en klaar! ben op de achtergrond met en groots muzikaal levens-project bezig en dat gaat voor alles. gister, nu en morgen!

hier fotos van mijn gemodde Cry baby (baby in dit geval in de betekenis van je vriendin) en janken , dat ding. kan er niet van slapen! (wat betreft dat ene: de rust aan mij!!)
Wow mooie kleur gegeven, erg cool gedaan.

En vd rest, zwaar herkenbaar inderdaad.. maar imo een goede methode om niet 'stil te staan'. Als je denkt eruit te hebben gehaald wat erin zit, volgende project.

Ik gok dat je jezelf kan verrassen met oude muziek van jezelf (heb ik dat gemaakt? oja hehe)

Nouja, je track van twee jaar oud omhoog schoppen.. :frons:
Moet je vaker doen :P
Prachtig gedaan!!

Als ik dit hoor vind ik het zo jammer dat ik nooit de gitaar heb leren spelen..
Het is natuurlijk nooit te laat maarja.. ;)

is niet bewust de hoogte ingeschopt. ik had hem gekoppeld aan een ander topic met een nummer van mij om te lachen 8o) . ik vond die combinatie wel aardig met deze: om te huilen! =(

gitaar is echt een lastig instrument. beide handen doen iets totaal anders en moeten ook anders time-en (!!!!) en totaal geen logica te bespeuren. sommige noten op dezelfde toonhoogte komen vaker voor, sommige zelfs op bijna alle snaren een keer. hier leuke zelfgemaakte tekening van de gitaar vs de logica van de piano:

Attachments

• chromatic.jpg
    chromatic.jpg
    29,1 KB · Bekeken: 54
Ik gok dat je jezelf kan verrassen met oude muziek van jezelf (heb ik dat gemaakt? oja hehe)

sterker nog: ik heb uit al mijn muziek (en dat is heel erg veelll!) na weken en weken zwoegen een keuze gemaakt wat ik voor de toekomst beslist wil uitwerken tot zo volwassen mogelijk klinkende muziek..... en gemiddeld viel mijn keuze vooral op muziek (en composities) gemaakt tussen mijn 17de tot mijn 25ste jaar.
dat is wel bijzonder.

wel een leuk nummer, heb je nog eens geprobeerd om de mix wat te verbeteren?

als ik dit nummer zou verbeteren dan zou ik het helemaal opnieuw willen opnemen omdat die gitaren rechtstreeks door een simpel Zoom effect kastje gingen en vrij tam en dun klinken...en die bas geloof ik rechtsreeks in de tafel met DI...
maar ik bespaar me zelf de moeite. dit is niet de soort muziek waar ik mee bezig ben en dan nog: het is niet mijn compositie. als het een hit wordt dan krijg ik problemen! :smeris:

Back