€400,- RUILEN VOOR SYNTH

Status
Please reply by conversation.

jayoverdose

Ouwe rot
Eigenlijk wil ik een Arp maar dat gaat voor dit bedrag waarschijnlijk niet lukken.
Wie heeft een waanzinnige synth te ruil voor deze €400,-, of een suggestie waar ik voor zou moeten gaan?
Ik heb al SP12, ESQ1, JX-3P, Poly800, TR606.

Bericht door een moderator:
Zo, nu kunnen mensen ook reageren...

Ik heb ook nog EPS16plus, DX21, DP2 en een Microkorg . Goeie samplers ben ik dus ook al in voorzien.
Wat ik graag wil is een diverse scheurbak met een zooi knoppen.
Misschien moet ik vragen, is er een poor mans Odissey?

Ik heb nog een Yamaha PSR-8000 over. Die heeft heel veel knoppen en de interne converters zijn te oversturen. Je zal versteld staan van wat die bak allemaal kan... ;)

als hij naar een arp 2600 kijkt is een low budget nieuwe korg ms20 mini wel iets lijkt mij.

Een really poor man's Odyssey is een Use Audio Plugiator + controller met template.
Of wat ook kan is de Creamware ASB Prodyssey, is dezelfde als de Use Audio in wezen maar met dan met knoppen. Een goede emulatie van de Odyssey die voor 400 euro te vinden moet zijn, en ook nog eens polyfoon.
Het voordeel van de Use Audio is dan wel dat je er een paar synths extra bij krijgt.

Weet niet of ik een vst in een doosje leuk vind, hoewel de G-Force vst me zeker kan bekoren.
denk dat ik tot nu toe de KORG X911 het interessants vind, beetje out of the ordinary.
Die nieuwerwetse anologe shiznits krijg ik niet echt een strakke broek van, maar misschien is dat mijn eigen kortzichtigheid.
Thanks voor de input iig al alllemaal.

Arp Axxe niks als je per se Arp wil? Gaat volgens mij wel weg voor meer dan 400 tegenwoordig.

Creamware maakt nu niet echt yer average vst's, de kwaliteit is algemeen geaccepteerd onder gebruikers die ook op de hoogte zijn van analoogjes, nu zegt dit verder niets natuurlijk.
Het kan zijn dat het concept je niet aanspreekt, iig het is een goedkoop alternatief en ik zou willen zeggen ga echt eens luisteren.

wow die PSR8000 is misschien wel het angstaanjagendste apparaat dat ik ooit heb gezien na de boor van de tandarts, hehe.

een PSR heb ik trouwens ook nog, wel een €7,50 koninginnedag exemplaar, klinkt nog gaaf ook, deze kik en lead/ string geluiden daar mee gemaakt! http://www.discogs.com/Sero-Interception-System/master/328331 (PoSeR remix)

De PSR-21 is zowat het slechtste wat je kunt krijgen, en daardoor is hij weer cool.

Laat je door de 8000 niet afschrikken. Je hebt alleen een abonnement bij een rugdokter nodig als je hem wilt verslepen, en een goede flightcase, die nog meer weegt dan de 8000 zelf.
Als je de 8000 los onder de arm meeneemt, zakt de zware interne electronica door de zwakke plastic kast heen.
Maar los van dat alles: de PSR-8000 kan ook alles. Wil je een stereo piano? present. Wil je drawbar-orgels? present. Wil je een uitgebreide synthesizer? Ook present, en wel zó uitgebreid dat je de weg gegarandeerd kwijtraakt, tenzij je de quick-editor gebruikt. Kortom: heel dienstverlenend Nederland kan zijn loon verdienen aan een PSR-8000; van psychiater, rugdokter tot de muzikant zelf... :)

Status
Please reply by conversation.
Back