(Micro) Modular vraag

Krampfhaft

Ingeburgerd
Ik wil een patch maken met een sequencer erin, een soort arpeggiator. Dit gaat prima, maar ik wil dat de sequencer start als je een toets indrukt, en stopt als je hem loslaat. Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar nog geen succes. heeft iemand iedeen?

Jazeker, je bouwt je arpeggio zoals je altijd doet, alleen nu gebruik je een envelope om het signaal van de klok naar de sequencer te 'envelopen' als je een toets drukt, of om simpel het volume aan het einde te cutten met een envelope. De laatste is het makkelijkst. En dan daarbij wel de gate van het keyboard op de reset van de sequencer zetten :)

Envelopes zijn zowieso erg handig te gebruiken als je ergens invloed op wil uitoefenen met je keyboard.
denk bijv. aan een LFO door een envelope waar de attack hoog staat. de LFO zal langzaam in kracht toenemen... en dit is nog maar een simpele toepassing. lekker experimenteren joh! kijk eens op de clavia site, daar staat stap-voor-stap patch creatie zodat je het kan leren van de experts En dan merk je dat rode/blauwe/gele/grijze draadjes niet perse in de rode/blauwe/gele/grijze gaatjes geplugged hoeven te worden

Laatst gewijzigd:
Back