XOXBOX en dan... FX vraag

klinkske

boeketje voor de vrouw
Hoi

Ik vind mijn xoxbox te braaf. Nu heb ik een sherman restyler, maar dat is eigenlijk een filter. Zou ik de minibrute, via 'external' goed kunnen gebruiken of zijn er betere pedaaltjes?
uiteraard kan ik de xoxbox opnemen en met toeters en bellen aankleden in een DAW maar ik wou graag hands on hardware knoppen draaien.
Ik heb uiteraard deze pagina al een beluisterd, http://www.acidvoice.com/tb_303_best_distortion_pedal.htm maar ben maar een noob - zou graag wat gemene acid maken, en momenteel is ie veel te braaf :)

JE kan met je restyler ook distorten/overdriven...
Klinkt super zwoel erover, gebruik hem altijd voor live.

Dank! Ik heb na dit te posten de xoxbox door de Brute gehaald en dat is ook bevallen. Zou ik daar achter of voor de restyler oplijnen - straks eens proberen :)
Ik werk niet met een "traditionele' mixer. Heb een focusrite interface die naar een set monitors loopt. Gain is 'hardware' maar zou de software fader hetzelfde effect geven? Als de leds rood oplichten op de AI klinkt het tot nu toe maar slecht - straks dus ook eens proberen...

Distortion/overdrive peNdalen die normaal voor gitaren gebruikt worden zijn ook altijd leuk.

Heb al ondervonden dat mijn brute ermee ophoudt als ie de sherman restyler als voeding krijgt, en ik 'm wat teveel gain laat uitsturen. Hij houdt er gewoon mee op. Ook met zijn eigen geluid te spelen, dan moet ik 'm uitzetten en speelt hij na enkele tellen terug. lijkt niet ok, dus ik heb de brute na achter de xox en daarna de restyler. Ik heb geen idee wat ik allemaal doe, met knoppen en faders te bewegen op al die speeltjes maar er komen prima sounds uit :)

de goedkoopste optie is een dod69 grunge . kinkt cool en de prijs is zeer laag.

Over een bigmuff klinkt ie heel vies en agressief, over een rat hetzelfde maar dan wat strakker.. over een tubescreamer (achtige) minder fel, maar net ff iets bozer dan een mengtafel gain overdrive ;)

Zelf erg siked over de bigmuff combo. Bovendien kun je met de knoppen van dat pedaal ook lekker tweaken ;)

Ik ga m vanavond ook maar eens over mn brute gooien, nog nooit gedaan eigenlijk, ben benieuwd ;)

Bah, blijkt dat mijn broer (gitaarheld) een boel vd pedaaltjes had (en heeft) en die rat net verkocht heeft. Blijkt moeilijk te vinden nu. En ik wil de 'oude rat' of niks, liever geen risico. Bovendien vind ik de mxr beter klinken op de website van acidvoice.
Ook de distortion plus van mxr had ie verkocht en had ie spijt van. Ik heb die dan maar besteld :)
Hij heeft blijkbaar ook die digitech df7 dus die kan ik weldra ook eens testen. Idem mxr fullbore metal
Dank jullie allen!
:okdan:

Ik gebruik zelf een MXR DoubleShot Distortion om mijn (geemuleerde) 303 lijntjes wat aan te dikken, bevalt ook erg goed.

Back