Hoe Cubase op Atari Automatisch Opstarten

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Ik geraak er niet uit,
Hoe kan ik cubase 3.0 automatisch laten opstarten van diskette ??
Het lukt me niet met STARTGEM.PRG of via "install Application"

'K Heb geen idee welke TOS versie ik heb,,ik zie "copyright 1985,86,87,88,89"

Volgens mij ging dat zo:
Maak een folder / map aan op je diskette genaamd "AUTO". Drop hierin je cubase files. Hierbij moet cubase.prg direct in de map AUTO staan. Dus A:/AUTO/cubase.prg.
Dit werkt niet voor alle programma's, sommige wel, anderen weer niet.

Zat bij mij onder een functie toets, MegaSTe met een van de laatste TOS versies kon dat gewoon. Ooow...en ik had/heb een harde schijf in die MegaSTe (Ik heb hem nog steeds ergens in huis staan.......)

Okey, merci,
voorlopig nog geen succes,, cubase.prg in de map auto geeft de atari bombs,, en ook al de cubase files in de auto folder helpt niet,
en tja, een HD !! daar zit ik al jaren mee in mn hoofd, ..
K Heb zelfs nog een 2de Scsi to card drive liggen,,, maar 'k hoop vooral dat dat geen stroom vreter gaat worden,zo'n atari hd ....
Jammer genoeg had ik een hd én cable, zélfs een falcon, maar alles weg gegeven,, tja,.. SNIP..
soit, ik hoop vooral de startup van cubase te versnellen of te automatiseren,,, voor de rest werkt de diskette en 2de diskette drive goed, en die diskettes kan ik inlezen op XP

EDIT:hmmm,vanop wiki: [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_TOS"]http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_TOS

*.PRG - Executable program. Can be GEM programs.
TOS programs (but not GEM programs) can auto boot by placing them in a folder named "AUTO". TOS 1.4 allows GEM programs to be set to load automatically from the "Install Application" dialog. Programs with *.TTP extensions and environments can not be used for auto boot. Desktop accessories were placed in the root directory of the default drive and loaded automatically.

Cubase is een.PRG, dus een GEM denk k, dus tja, (but not GEM programs)..
Kan iemand mss wat info geven over hoe cubase werkt op een Atari HD ???

Laatst gewijzigd:
Ja, 6,, dat moet ik nu nog doen,,
Maar nu kan ik wat meer van cubase installeren, dan op één 720K diskette,
En 'k hoop nu ni meer door disk full te worden lastig gevallen,,

Soit, dat heeft jaren geduurt vooraleer ik tot een atari HD oplossng ben gekomen,
Zo'n megafile van 30MB heb ik nooit zien zitten....

idd, ook de vertraging bij diskettes als cubase autosave aan't doen is,.. brrrr
en ja, Er is wat info over de naamskeuze, maar 'k heb't nog ni echt helemaal gelezen...

Back