Goedkope nieuwe hardware sequencers?

Ik heb nog een EMU XL7 Command station, hier zit een hele fijne sequencer in. Ook wel spartaans (in vergelijking met Ipad e.d.) maar ik vind het als geheel en als totaal oplossing (synth + sequencer, bedoeld voor live gigs) echt een mooi ding.

De Command Stations zijn inderdaad echt OK en niet alleen voor sequencing. Je hebt de keuze uit realtime-, grid of steprecording en ze zijn superstabiel. Wel even wennen aan de workflow en de shortcut-toetscombi's natuurlijk, maar dat is altijd met een uitgebreide bak als deze.

De soundengine is natuurlijk ook erg fijn, al moet ik zeggen dat ik er niet zo gauw een hele productie uit zou halen. De effectsectie is nogal beperkt en ik vind dat er toch al gauw een bepaald sausje overheen lijkt te zitten, als je alle geluiden alleen uit deze bak haalt. Maar goed, ook dat verschijnsel heb je al snel bij andere apparaten en het combineren van spullen heeft wat dat betreft ook meer de voorkeur.

Volgens mij is Korg ook gestopt met de Electribes? EMX is nog wel te koop in winkels maar ESX is vaak niet meer leverbaar, maar dat is gewoon omdat er nog EMX stock is volgens mij...jammer dat Korg geen nieuwe mooie polyfone meer geavanceerdere ESX uitbrengt en ipv daarvan die volca rommel op de markt gooit...maarja dat is lekker makkelijk en iedereen koopt het omdat het "analoog is" :frons:

ja als die EMX polyfoon zou zijn zou die echt wel koning zijn :mega:

De Command Stations zijn inderdaad echt OK en niet alleen voor sequencing. Je hebt de keuze uit realtime-, grid of steprecording en ze zijn superstabiel. Wel even wennen aan de workflow en de shortcut-toetscombi's natuurlijk, maar dat is altijd met een uitgebreide bak als deze.

De soundengine is natuurlijk ook erg fijn, al moet ik zeggen dat ik er niet zo gauw een hele productie uit zou halen. De effectsectie is nogal beperkt en ik vind dat er toch al gauw een bepaald sausje overheen lijkt te zitten, als je alle geluiden alleen uit deze bak haalt. Maar goed, ook dat verschijnsel heb je al snel bij andere apparaten en het combineren van spullen heeft wat dat betreft ook meer de voorkeur.

Ben ik met je eens. Ik heb hier het volgende op bedacht: ik heb op mijn computer 8 audio inputs, de outputs van de XL7 (main + 2 keer sub) stuur ik hier naar toe, plus de analoge Jomox kick die ik sequence vanuit de XL7. Op de computer krijgt de inkomende audio (in 3 stereo groepen + de mono kick) compressie en EFX. Dus de PC als EFX rack en mixing desk.

maar goed, dit is een ander onderwerp..

Back