EMS Synthi A

Status
Please reply by conversation.
die man heeft er 2, deze wil hij 8000 voor, de andere (nog iets later model, met zwart kunststof joystick) moet 7500 kosten.

ik heb nog even getwijfeld, maar de laatste tijd vind ik dit allemaal compleet waanzin. zelfs als investering ;)

dus, koop ze allebei en dan kan je papz zeker de baas!

in ieder geval de 2 afgebeelde toestellen zijn hetzelfde toestel,en het hoogste bod in de eerste auction IS Fake.

er zijn ook 2 vijzen in het panel die er niet moeten zijn onderaan,max 3000e dus :D

ik heb nog even getwijfeld, maar de laatste tijd vind ik dit allemaal compleet waanzin. zelfs als investering ;)
!

ik denk net hetzelfde,er zijn er laatst ook meer en meer te koop....

wat niet wil zeggen dat de marktwaarde zal dalen,maar dat mensen het geld kunnen gebruiken,en dat is een slecht teken.

Geen vertrouwbare verkoper, volgens Rick is hetzelfde Synthi (99% zeker)

Dus beter laat hem walvissen jagen...

rick
Wiggling with Experience

Last Visit: 09 Jul 2013
goo.gif
goo.gif
goo.gif
goo.gif

Posted: Thu Oct 25, 2012 1:50 am Post subject: HI guys

as if all the UK/EU synthis scams aren't enough.. i have my own story..

I had a deal with a person named Laurence Jay Cedar from Notting hill in london recently.. he agreed to sell me his synthiA for $8000 (5000GPB) we had a verbal (and email trail) agreement for the price and particulars on the transaction.

3 days after i wired the money to my agent in London (at the sellers instruction) to complete an in person deal Laurence backed out of the deal claiming higher offers then later a change of heart on selling.

this has left me with nearly $600 in loss of money due to exchange and wire fees...

although I have given him 5 opportunities to complete our transaction or refund my loss due to his inability to complete the transaction i have received no indication that he plans to take responsibility for his actions and their effect on me as a buyer.

I suggest that anyone considering doing business with this person be VERY careful.. he had ads on CL in LA, Berlin, Amsterdam and other places (gumtree in London) with a set price and these ads were up for 3 weeks before we made the deal and we had communicated several times before I wired the money..I believe this was ample time to reconsider and research value.. $8000 is no small or insulting amount - sight unseen and as-is vintage instrument.

he apparently had no other offers prior to mine or he would have taken them.

anyway I 'll let you know how this pans out.. i am not expecting him to take any responsibility for his actions and their negative effect on me... should he i will update this note... I've sent him several emails asking if he would cover 50% of the loss due to his inability to complete our deal.. no response.

BEWARE BAD SELLER - LAURENCE JAY CEDAR

btw he had his Wasp deluxe also listed on the above mentioned sites and ebay

Groot verschil tussen een scam en iemand die wijs van gedacht verandert natuurlijk ,ik zou ook 2x nadenken vooraleer een synthi A te verpatsen voor maar 5000GBP.

$600 transfer/echange fee lijk me ook enorm overdreven,onmogelijk voor een wired transfer zelfs 2..

Wel heb ik bewijs (gesprek via PB soundcloud) dat mr 'Rick' goed is in mensen zwart maken achter hun rug..en terzelverdtijd het probeert goed te praten,net zoals voorbeeld hierboven,echt grappig.

moet ook eens werk maken hoe ik dat kan vrij geven.

Geen vertrouwbare verkoper, volgens Rick is hetzelfde Synthi (99% zeker)

Dus beter laat hem walvissen jagen...

dan nog ff Laurence reactie op AH erbij:

"Hi all,

I am aggrieved to have been made aware of a person in Canada named Rick who claimed an EMS Synthi A was sold to him and has made spurious claims about me and sullied my character. It's nice to be able to reply.

This person claims to be private buyer but would seem to be a dealer, not that I care particularly, but did put me on the alert from the off. He claimed moneys were sent to his associate who would pay me cash.

I'm sure many a synth enthusiast on this forum have certain emotional connections to their synthesizers and I'm no different. Whilst I am happy to sell one of my 'babies' on at a good price I am also keen for it to go to a good home.

I'm more than happy to put anyone in touch with the buyers of my Wasp synthesisers and let them make up their own mind about my validity as a decent person to do business with. My ebay feedback going back 10 years speaks for itself.

I am happy for anyone or their associates to look at any of items I have put for sale in person and fully check them out.

Laurence Cedar"

tja, de discussie wordt steeds breder getrokken, maar op de essentie komt niemand terug blijkbaar: er was een afspraak over prijs en voorwaarden, maar de verkoper zag er toch van af. en of dat vanwege een hogere prijs was, of omdat hij realiseerde dat ie te weinig had gekregen, of een beter huis voor zijn baby wilde, - afspraak was gemaakt.

natuurlijk is het goed om 3 keer na te denken, maar dan toch het best voor je iets afspreekt.
weinigen zullen wat dit betreft volledig schone handen hebben, maar sommigen bakken het wel erg bruin met terugkomen op afspraken of gewoon niks meer laten horen, terwijl er bij elke deal toch minstens 2 partijen in blijde verwachting zijn.

dat heen en weer gemoddergooi op fora over zoiets is wel jammer, want een dikke kans dat zowel koper als verkoper in 90% van de gevallen heel correct zijn....

tenzij je de afspraak vastlegt door een notaris of het is met factuur van winkel of dergelijke is er geen enkel geldende afspraken voor 2dehands gear.

uit eigen ondervinding of ervaring..

je hebt tal van kopers die hetzelfde doen,veranderen van mening na een afspraak...

ik geloof je eigen ondervinding en ervaring, maar wettelijk gezien ligt het anders: afspraak = afspraak.
maar je moet het dan wel willen en kunnen effectueren.

dat gezegd hebbende, en naar de meelezers kijkend: er zijn vervelemder dingen, want je komt wat gestoorden tegen onderweg....

ik geloof je eigen ondervinding en ervaring, maar wettelijk gezien ligt het anders: afspraak = afspraak.

hangt af in welk land,in sommige landen is het voldoende in mekaars handen te klappen voor een zooi koeien te kopen.

het is toch anders hoor,als je geen papieren hebt (die geldig zijn) is het enige wat je kan doen zeuren op het internet zoals die shit die 'rick' geplaatst heeft overal..

:doei:

hangt af in welk land,in sommige landen is het voldoende in mekaars handen te klappen voor een zooi koeien te kopen.

dat van die koeien klopt. er lopen er hier ook 4 in de achtertuin. op vakantie dacht ik, laat ik maar beleefd zijn en dat pittoreske franse boertje een hand geven. over la vache qui rit gesproken...

Status
Please reply by conversation.
Back