casio met houten wangen... casiotone 601

Enzo.F

vrijwillig lid
ken het ding niet maar ziet er iig. erg grappig uit. Wellicht zijn er verzamelaars op het forum?

check marktplaats

http://link.marktplaats.nl/691529873

$T2eC16VHJI!E9qSO8w7mBRyZ(m4qU!~~60_85.JPG

Succes!

jeroen

Idd. valt het in de categorie 1-klaviers huiskamerorgel. Maar ook daar valt veel moois mee te doen. Zet er een batterij aan effectprocessors achter en je hebt iets wat je met een synth niet kunt maken.

Ik vroeg mij af waar OMD zijn volle polyfone klanken in 1981 vandaan kon halen. Dat kwam deels door een Mellotron, maar het overgrote deel kwam door huiskamerorgels. Dus een Casio 601: waarom niet?

Wat 'bieden' op Marktplaats betreft: ik gebruik het vaak. Want dan bieden mensen meer dan ik ooit zelf zou durven vragen. Zo verkeerd is dat dus niet.

Ik heb er ook een. Weet je wel wat geinig is, er zit een soort van sequencer in die je met wat ombouwen kan triggeren met een 808 of ander Roland ding, zodat je een soort van 101 hebt. Maar dan kazig :D

....en tjah, alls ik dat ding op m'n mixer prop en alle auxen open draai.......... dan klinkt zelfs m'n scheet door een koptelefoon nog leuk en bruikbaar.

Ik heb een 403 staan en het is best en geinig ding, al heb ik er nog niet veel mee gedaan. Allemaal presets natuurlijk waar je maar 1 of 2 parameters kunt wijzigen, maar wel analoog en volledig polyfoon. Klinkt niet eens slecht en kan best bruikbaar zijn, zeker met een leuke delay of ander effect erachter. Geen MIDI natuurlijk dus wel handmatig inspelen :D

De analoge ritmebox is een leuk extraatje.

The famous nep "woodlook" :D
Prijs: Bieden.... daar krijg ik nu eens the flying sh** van :kont:.
Zeg wat je ervan wilt en daarmee gedaan :frons:.
Gelukkig is dit hier op het forum niet toegelaten. :engel:

Cheers,
Exo. :mega:

Ik zag je onlangs hier op het forum spontaan bieden op een orgel...8o)

Zelfs de Douwe Egberts koffiemachine had destijds toch een trigger-in?

Ik heb er ook een. Weet je wel wat geinig is, er zit een soort van sequencer in die je met wat ombouwen kan triggeren met een 808 of ander Roland ding, zodat je een soort van 101 hebt. Maar dan kazig :D

Ik heb ooit eens zo'n ding bij iemand gezien die had hem staan in een kamertje , met de muren bekleed met schrootjes en de vloeren met wat donkerder parket.
Viel totaal niet op.
Maar toen kreeg die van mij al het predicaat "lelijkste keyboard ooit"

Klinken fantastisch, die kaasplankjes. Ik heb zelf de 603 en twee 701's. Vooral de ritmes klinken geweldig.

Back