Novation 25SL vraagje

ptaurus

Ouwe rot
Even een eigen draadje..., want er moet vast iemand zijn die een soort antwoord heeft

Ik heb ooit een novation remote SL compact gekocht, maar gebruik die eigenlijk alleen als klein toetsenbordje ism Ableton.

Nu ben ik deze week is wat meer in de controllers gedoken om e.a. via de knoppen te kunnen regelen.
Ik wat video's bekeken en die geven mij de indruk zodra je bv een autofilter inlaad direct de knopen gekoppeld zitten aan bepaalde zaken. Dus ook meteen te gebruiken en niet eerst via MIDI learn een knop toewijzen.

Ik zie wel de informatie verschijnen in mijn venstertje van de Novation. Dus is bedoel dat ik kan zien dat bv draaiknop 1 bij de cutoff hoort, maar als ik eraan draai gebeurt er niets.

Mijn vraag is niet zozeer hoe dit op te lossen, want dat zal vast niet eenvoudig uit te leggen zijn, maar mijn vraag is:

Klopt het dat de novation direct gekoppeld moet zitten aan een autofilter of welke Ableton VST je dan ook inlaadt? Voordat ik uren/dagen ga zoeken en voor niets bezig ben.

IK hoop dat het een beetje duidelijk is zo.... (ik heb de nieuwste Automap geïnstalleerd)

Paul

Helaas geen reacties gehad en dus was het zoeken vandaag.
Het moest ten slotte kunnen volgens de demo's die ik op youtube zag.

Daar ik niet zoveel weet van al die ingewikkelde protocollen is het een kwestie van trial & error en keer op keer toch in de manuals duiken.

En uiteindelijk na een uurtje of 3 zoekwerk was de oplossing als ware een orgasme daar :))))

Een instelling op de novation van een com port bleek van 2 naar 1 te moeten gaan en voilà.......

Paul

Back