Vreemd note stealing verschijnsel
Vreemd note stealing verschijnsel
Hey,
Ik ben met een "bankstel-compositie"(met een Rm1x op schoot zitten rommelen op de bank) bezig, en er gebeurt iets raars: er wordt van een laatste track, track 11, een nootje gestolen.
Voor zover ik weet is de Rm1x met interne geluiden 32 noten polyfoon. Dat klopt toch?
Mijn "compositie" bestaat uit 8 tracks, waarvan 5 drums en 3 synth. Van de synth tracks, die op track 9, 10 en 11 zitten, heb ik op track 9 voice 073 van Synth Bass & Lead(StarLead) die uit 2 elementen bestaat(volgens de Voice List van mijn List Book). Op deze voice heb ik 2 harmonizers en 1 octaver toegepast.
Dit zou me 4 x 2 = 8 noten kosten(2 elementen per elke noot en voor elke harmonizer en octaver er 2 bij). Deze voice gebruik ik alleen monofoon, dus geen accoorden.
Op track 10 heb ik voice 013 van BandInstruments(TremoEP1), welke ook bestaat uit 2 elementen. Deze voice gebruik ik wel polyfoon, maximaal 4 stemmig. Dit kost me 4 x 2 = 8 noten. Ik gebruik hier op geen midi effecten(dus geen harmonizers, octaver of MIDI delay).
Op track 11 gebruik ik voice 057 van Synth Bass & Lead(BL Dist

. Deze voice bestaat ook uit 2 elementen. Ik gebruik deze voice alleen duofoon, zonder enig MIDI effect. Dit kost me 4 noten maximaal.
Voor de 5 tracks voor de drums neem ik aan dat de voices voor drums maar 1 noot polyfonie kosten per aangeslagen noot.
Samengevat kom ik dan op:
8 noten voor track 9,
8 noten voor track 10,
4 noten voor track 11 en
5 noten voor de drumtracks(op track 1,2,3, 5 en

.
Totaal: 25 noten maximaal, als alles tegelijkertijd zou spelen.
Dit is veel lager dan 32 noten zoals de handleiding aangeeft. Als er MIDI Delay werd gebruikt kon ik het verklaren. Maar er wordt nergens MIDI Delay gebruikt.
Weet iemand waarom dit gebreurt? Het is me een raadsel. Er wordt ook geen andere MIDI data naar de engine gestuurd, zoals verandering van CC waarden. Op de voice van track 11 zit wel portamento in de voice geedit, maar deze verandert niet van waarde. Op dezelfde track 11 wordt Celeste 2 als effect gebruikt. Zou dit de boosdoener kunnen zijn? Of heb ik een Rm1x over zijn nek kunnen krijgen?