Door de bomen het bos ......

Synth71

Ingeburgerd
Ik ben een absolute beginner en heb een M-audio keyboard (midi) liggen en probeer de basis te leren van het spelen op een keyboard.

Ik heb niet veel succes met het vinden van eenvoudige software waarmee ik gewoon een bekend keyboard/synth kan bespelen.
Het barst van complexe software met allemaal plugins, effects, en weet ik wat maar ik zoek iets waarmee ik mijn midi controller omtover tot zeg maar de ouderwetse Casio keyboard met een leuk aantal standaard sounds en ik dus gewoon kan gaan spelen.
Het sequencen, envelope generators en weet ik wat is voor mij nu allemaal te hoog gegrepen.

Wie het weet mag het zeggen !

Sylentht1 van Lennart digital. Voor nog geen 160,- heb je dan alles in huis waarmee je aan de slag kunt

Paul

De meeste VST-plugin-instrumenten hebben wel presets, dus als je die aanklikt moet je zelf helemaal niets meer instellen als je gelukkig bent met het geluid. Aangezien je zegt dat je eigenlijk een oud Casio-keyboard wil, is een synthesizer misschien ook niet het beste. Als je bv. een Hammond-orgel geluid wil kan je welicht beter een sampler gebruiken.

Kontakt Player lijkt mij een goed vertrekpunt voor jou. Een goede gratise synth is bv. Synth1.

Ik heb Kontakt (demo) al eens gedownload maar snap daar niets van.
Allemaal gedoe met het importeren van VST's enzo.

Ik zoek gewoon iets simpels dat op zich zelf kan draaien, en dus niet in een ander programma gedraaid moet worden of instrumenten los aan toe gevoegd moeten worden.
Mijn Midi controller wordt dan een simpel keyboard met wat instrument presets erop en klaar.
Dus programma opstarten, controller aan, midi wordt geactiveerd, ik kies een instrument en kan spelen.

Ik ben helemaal niet klaar voor allemaal moeilijke instellingen, samples, etc.
Mijn focus ligt nu op het leren spelen en daarna pas echt muziek maken.
En ja, ik weet het. Ik had beter een 2e hands 'stand alone' keyboard kunnen kopen, was veel handiger geweest.