• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Pearl SC-40 (Syncussion X), Kawai XD-5 en Yamaha SY99

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

n0_key

wazzaaa!
Ik ben de hele boel een beetje aan het inkrimpen, beperking leidt tot creativiteit, en daarom biedt ik deze 3 aan:

Pearl SC-40 (Syncussion X) 200 euro

ltm.jpg

http://www.block4.com/research/machines/sc40.htm

Heel apart. Hybride drumsynth met digitale oscillators met waveforms en analoge filters enzo. Elk geluid is een combinatie van een 1-cycle waveform van de osc., een noise generator, 3 eg's en 2 bandpassfilters.

Midi, 8 triggerinputs, stereo en 8 individuele outputs, 4 stemmig. Compleet met (geprinte) handleiding.

Kawai XD-5 200 euro

xd5.jpg

http://www.vintagesynth.org/kawai/xd5.shtml

Heel grapzaam. Instant 80's house, maar door de uitgebreide klankbewerkingsmogelijkheden (inclusief 256 waveforms, waarvan er 4 gelayered kunnen worden tot 1 geluid, resonante lowpass filters, envelopes, delay, ringmodulator) bijzonder geschikt voor techno en industrial enzo.

Midi, stereo en 6 individuele outputs, datacard slot. Compleet met adapter en handleiding.

Yamaha SY99 925 euro

sy99.jpg

http://www.vintagesynth.org/yamaha/sy99.shtml

Het ultieme Yamaha FM-werkstation. De laatste synth uit de SY/TG serie en absoluut de overtreffende trap. 16-stemmige 6 operator AFM (Advanced FM) icm 16 stemmige AWM2, 32 stemmig dus. 16 sporen sequencer, 2 multiFX, multi stage Time Variant Filters (resonant) en niet alleen de mogelijkheid om AFM en AWM2 te layeren, maar ook om FM door samples te laten moduleren! Het ding vreet DX7 en SY/TG77 programs, kan samples inladen via MIDI of een bepaalde Yamaha sampler (ben ik ff kwijt), heeft 4 outputs met een volumeslider per output, een data en een waveform cardslot (SY/TG/RY30/RM50 compatible), 76 toetsen en wat al nog niet meer.

Optisch niet perfect, maar recent een grote beurt gehad, waarbij met name de floppy-drive en het toetsenbord zijn aangepakt. Technisch gezien dus 100%!

Prijzen zijn vraagprijzen en zeker in combinatie met elkaar onderhandelbaar. Ik ga het spul echter niet voor niets wegdoen, het staat me niet in de weg.

Ik heb tevens MidiQuest 9.0 XL te koop staan (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16707). Aardig om daarbij aan te geven dat de XD-5 keurig wordt ondersteund.

Dingen als een Waldorf Pulse+, Kawai K5000s, Yamaha RM50 en RY30, TR-808 (met MIDI), een leuke vocoder, een Alesis Andromeda en andere leuke analoge synths (ook modulair) staan nog steeds op mijn lijstje, dus doe maar een voorstel!

Voor degene die de SY99 koopt heb ik ook nog wel heel wat PD sounds evt beschikbaar voor erbij. ;)

Mensen, deze spullen komen niet vaak voorbij hoor. En het is ook weer eens wat anders als de zoveelste VA. Om het wat gemakkelijker te maken zal ik op verzoek een hele mooie prijs voor de set maken, al dan niet incluis MidiQuest XL.

Tevens sta ik open voor een leuk bod op de individuele bakken. :okdan:

Heb je toevallig ook nog extra's bij die SY99?
Kaarten of memory?

Nope, ik heb altijd SY Manager gebruikt als librarian, en extra samples, daar ben ik nog niet eens aan toegekomen!

Wat jammer dat ik nou net geen geld heb (al probleem van de laatste 10 jaar ;) ), anders kocht ik onmiddellijk die SY99. Voor degenen die hem wel kunnen aanschaffen en nood hebben aan extra sounds op diskettes ... ik heb een 60-tal floppietjes met sounds. Wie wil kan komen kopiëren ;)

Nou, de beide drumbakken zijn als het goed is verkocht. Nu de SY99 nog. Met extra sounds van fuse en Danny :D

Ik laat ik mijn vraagprijs ook iets zakken omdat ik in een goede bui ben vanwege die 2 drumbakken: 875

Origineel geplaatst door Danny
Ik heb een TR-808 zonder MIDI en gebruik hem niet meer zo veel. Hoeveel leg ik bij om hem te ruilen voor de SY99?

En in je gearlist staat ook al een SY99... tweemaal SY99..?. Hoezo die hard! :D gaaf :)

Origineel geplaatst door fuse
Voor degene die de SY99 koopt heb ik ook nog wel heel wat PD sounds evt beschikbaar voor erbij. ;)

Hey Fuse,

Heb je wat titels van floppies die je hebt? Ik ben ook wel geïnteresseerd in nieuwe geluiden. Misschien heb jij wat ik niet heb en omgekeerd ;) Ik ga trouwens volgende week woensdag die SY99 een uitchecken en wie weet komt ie dan wel richting Antwerpen 8~

Hij weet gewoon hoe fijn SY99's zijn. Ik neem het hem niet kwalijk hoor. Zonde dat je hem verkoopt want het is IMO een klassier tot en met.

Goed, zoals gezegd, de SY99 is nu in principe ook weg.

Al heel vroeger, toen ik nog meer een broekie was als nu, toen al vond ik de SY99 praaaaachtig en fabeltastisch. Ik heb 'm nu een tijdje, maar wat ik merk is dat ik 'm bijna niet gebruik op wat e-piano's na. Nou, dat vind ik dus doodzonde als ik 'm weg kan doen aan iemand die er wel mee speelt en ik er wat voor terugkrijg waar ik ook meer mee speel.

Simpel toch?

Daarnaast ben ik mijn setupje danig aan het versimpelen en vereenvoudigen. Beperking leid tot creativiteit. Ik ga naast mijn sampler gewoon wat monofoon spul gebruiken, zodat ik mezelf dwing om gekke dingen te doen. Dit is een richting die ik heb ingeslagen sinds ik mijn M3X heb :halleluja

Hey, goeie move! :okdan:
Dat zouden meer mensen moeten doen!

;)

Szo, ik gelukkig en als het goed is Jarl en Raoul (Ralph) ook! :D De beide drumbakken zijn foetsie!

Wat betreft de SY99: Zoals altijd komen er pas fatsoenlijke en serieuze reacties als je zo'n ding in principe al verkocht hebt. :bekdicht: Sorry dames en heren, de SY is gewoon voor Danny! :okdan:

Origineel geplaatst door n0_key
Goed, zoals gezegd, de SY99 is nu in principe ook weg.

Al heel vroeger, toen ik nog meer een broekie was als nu, toen al vond ik de SY99 praaaaachtig en fabeltastisch. Ik heb 'm nu een tijdje, maar wat ik merk is dat ik 'm bijna niet gebruik op wat e-piano's na. Nou, dat vind ik dus doodzonde als ik 'm weg kan doen aan iemand die er wel mee speelt en ik er wat voor terugkrijg waar ik ook meer mee speel.

Simpel toch?

Daarnaast ben ik mijn setupje danig aan het versimpelen en vereenvoudigen. Beperking leid tot creativiteit. Ik ga naast mijn sampler gewoon wat monofoon spul gebruiken, zodat ik mezelf dwing om gekke dingen te doen. Dit is een richting die ik heb ingeslagen sinds ik mijn M3X heb :halleluja

Hehehe, ik vind hem nu nog steeds praaaachtig en fabeltastisch ;) M'n eerste gebruik ik als hart van de installatie. Enige probleem dat ik steeds met de SY99 heb is dat bij multitimbraal gebruik (gebruik hem niet anders) er steeds compromissen moeten gesloten worden: ofwel zijn je effecten OK voor strings maar dan trekken de drums er niet op, ofwel omgekeerd. Daarom was ik van begin af aan van plan nog ooit een tweede SY99 aan te schaffen. Als goed dat er nog mensen zijn die hun setup willen vereenvoudigen ... thanks n0_key :)

Eens m'n 'playground' afgewerkt is, zal hij mee ingeschakeld worden als werkpaard en 't zal liefde op 't eerste zicht zijn :luv: , net zoals bij nr 1 tien jaar geleden :{

CU on wednesday :doei: :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back