Lompe Electro/Techno

ElektracidZ

Ouwe rot
https://soundcloud.com/canvax/anomolie

Ben benieuwd wat de mensen hier van deze track vinden en of iemand labels kent wat dit genre Elektro uitbrengt. Deze track komt van een album met zeven nummers in ongeveer dezelfde stijl. Heb wel positieve reacties ontvangen, maar dan meestal met de toevoeging dat het niet iets is voor dat label.

Door dat riedeltje dat van begin tot einde doorloopt met minimale variatie is het wat eentonig. Er zit voor mij te weinig verloop in (akkoorden of wat dan ook). Ik verlies dan na een minuutje of 1,5 de aandacht en ga me dan wat ergeren aan dat eerder genoemde riedeltje. Op het einde lijk ik dat dan alleen nog maar te horen.

Het is een mening en is misschien stijl eigen, maar zo kijk ik er als buitenstaander naar.

Paul

begrijpelijk Paul, als je niet van repetitieve muziek houdt met minimale variatie, dan is dit zeker niet voor jou, want dat is dit zeker. Ik vind zelf de subtiele verschuivingen in de baslijn samen met de agressieve snaredrum lekker werken en dat is genoeg voor mij om 02:55 te luisteren. Bedankt voor t luisteren en je commentaar in ieder geval!

Ik vind de snare niet zo mooi.......als die zo dragens is mag er van mij wel wat fundament in zitten.

ben het met beide bovenstaande meningen eens, die bassline wordt eentonig, zeker als je er rekening mee houdt dat deze track maar een kleine 3 minuten duurt. Eigenlijk is het dus een snippet, voor een album en al zeker voor een plaat zou ik uitgaan van het dubbele?

die snare mist idd een beetje ballen, misschien kan je die nog layeren met een tweede snare zonder reverb. dan wordt hij wat meer in your face.

het nr heeft wel een lekkkere drive vind ik!

Inderdaad wat meer variatie en dan is het zeker een leuke track.

begrijpelijk Paul, als je niet van repetitieve muziek houdt met minimale variatie, dan is dit zeker niet voor jou, want dat is dit zeker. Ik vind zelf de subtiele verschuivingen in de baslijn samen met de agressieve snaredrum lekker werken en dat is genoeg voor mij om 02:55 te luisteren. Bedankt voor t luisteren en je commentaar in ieder geval!

Ik ben een liefhebber van minimal.
Bij uitstek een muzieksoort met minimale variatie, maar de kunst is om dat zo te doen dat het toch niet saai wordt.

Ik vind dat zelf heel lastig. Als ik het zelf maak loop ik ook tegen dat probleem aan en daarom ben ik er op gefixeerd. Monotoon mag, maar dat wil niet zeggen dat het saai moet zijn en dat is nu juist de kunst.

Paul

Je kunt natuurlijk ook proberen subtiele samples/sound na x maten van tijd tot tijd bij te voegen. Soms kan iets kleins en aparts net datgene zijn wat je track nodig had.

Ik ga ook voor eentonig! Hij gaat voor de helft al vervelen vind ik. Verder wel een coole track met aardige productie. Zou de kick veel meer laag geven, aangezien de base redelijk in het mid zit. Krijg je gelijk een vollere sound.
Misschien wat gekke geluiden of zuisjes op de achtergrond voor de afwisseling...

Wat Arv zegt. Stabs, sweeps, breaks of zo.

Soundwise vind ik 'm ook niet zo best eigenlijk. Alle drumgeluiden storen mij. Zijn allemaal eenlingen.

he bedankt voor het luisteren en het commentaar allemaal!
Wat stabs, fx geluiden, meer laag, allemaal goede adviezen lijkt me. In de andere tracks op het album staan wat tracks die een klein beetje langer duren waar ook wat meer variatie in zit, door fx geluiden, pads en stabs tussendoor. Zelf vond ik het dan mooi om een track er tussen te stoppen waar dat ontbreekt en waar het slechts om een ding gaat, de bassline en dan lekker kaal. Af en toe een hihat aan/uit, snare aan/uit, goed ik ben iemand die gerust minuten lang naar dezelfde loop kan luisteren op een feestje, dus meer heb ik niet nodig. Ik ga nog even luisteren naar het laag, want er kan nog wel wat laag bij die kick inderdaad.

ik ben ook een loopluisteraar... maar die clap gaat echt door merg en been.
Daar moet je me voor prepareren hoor ;0
En dan kan die bd juist wat HARDER
(vergeef me de caps)

Back