DSI TEMPEST (dave smith roger linn) en (advies) audio interface

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
voor ik een nieuwe koop, misschien iemand die hem kwijt wil?

ik zoek een rookvrij en perfect exemplaar - eventueel als inruil op een mooie minimoog met 'oud' vco board.
verder niks te ruilen behalve een moog eq, sorry.

ik zoek ook (advies over) een goede audio interface, bij voorkeur 1 die ook zonder de computer dienst kan doen als mxertje - bestaat dat?!

6 of 8 inputs/ outputs.....

ik ben al blij als iemand me een goede interface kan aanraden....

"Edirol M-16dx" is een optie.

ik realiseer me nu pas waar ik om vraag.....

zoiets had ik niet in gedachte, meer een audio interface die ook geluid doorlaat als je de computer niet aanzet, maar misschien moet ik dat loslaten. want een full fledge mixer hoef ik er eigenlijk niet bij.

Tempest.....jij Leo?

Dat kan nooit lang duren?

echt niet? want?

ik ben het hele gesjouw met vintage zat, sowieso het hele dat zit in dit kastje en daar haal je dat uit. + de onvermijdelijke reisjes naar de reparateur.

daarom had ik het plan een synth en een drumdoos aan te schaffen. graag modern, niet alleen maar samples. md vond ik altijd vooral de sample kit leuk van, verder niet zoveel power. kleine jomox is leuk, maar beperkt, grote jomox toch een beetje te eenzijdig, die andere 808 clone ook te eenzijdig.
de tempest klinkt goed, kan veel, wat misschien toch wel leuk is, als je maar 1 of 2 apparaten hebt staan ?!

heb je een betere suggestie ?

Hoi Leo,
mackie onyx mixer met firewirekaart kan wat jij wil.
Heb zelf ervaring met de 1620 en die klinkt erg goed.
Kan alle inputs streamen naar je pc via firewire.

echt een mixer hoeft niet, liever niet - ivm ruimte.

de motu ziet er goed uit wat dat betreft. weet iemand wanneer die hybride is geworden en wat het daarvoor was: alleen firewire, of alleen usb ? zit er merkbaar verschil in prestaties tussen aansluiten via firewire of usb ?

wat ik zie en lees, lijkt het me wel wat. had iets minder in/out mogen hebben, maar ach.... je weet maar nooit.

dinsdag demo in st niklaas, maar is me waarschijnlijk toch te ver met dit mooie weer.

misschien kijk ik of feedback m heeft staan. wat ik heb gehoord sprak me wel aan en ik ben weer helemaal verliefd op de evolver ook...
os is intussen gefixed, dacht ik.

wel prijzig en ik ben huiverig om nieuw te kopen want hoewel dsi niet van de grote price drops is, heb ik zomaar een idee dat de tempest wel eens richting 12 tot 14 zou kunnen gaan in de komende maanden.

over die reverb had ik al gelezen

hoe verhoudt de ultralite zich tot de 828 ? is dat een kleinere versie, of verschil in kwaliteit?

ik vind de motu wel aantrekkelijk en inderdaad veel 2de hands aanbod.

ik realiseer me nu pas waar ik om vraag.....

zoiets had ik niet in gedachte, meer een audio interface die ook geluid doorlaat als je de computer niet aanzet, maar misschien moet ik dat loslaten. want een full fledge mixer hoef ik er eigenlijk niet bij.

Ook de Steinberg MR816/MR824 audio interfaces doen dit (standalone geluid doorlaten). Gebruik dit zelf vaak als ik even geen zin heb in de computer...... :)

Je kunt zelfs een mixer template aanmaken en de volumes zonder computer nog gewoon aanpassen.

ik heb een motu track 16 te koop. google voor de specs. ik ga toch voor de rme ivm loopback mixing wat niet kan met de motu

ik heb een motu track 16 te koop. google voor de specs. ik ga toch voor de rme ivm loopback mixing wat niet kan met de motu
Bedankt. Ziet er zeer goed uit, maar is toch niet helemaal wat ik zoek.

btw ik heb sinds 2 maanden een tempest.. love it! zelfs de bugs en het ontbreken van features en stomme keuzes in de architectuur van de machine staan niet in de weg om het apparaat geweldig te maken.. dikke oberheim achtige bassen en brassen en funkie synths echt in love! goeie collectie samples en steeds een beetje tweaken aan die sounds tot ze helemaal getuned zijn tot eigen sounds.
speelt lekker.

mist nog: CC's / polysequencing met de pads(je kan ze wel spelen maar ze nemen mono op, behalve channel 1 met ext keyboard) / + voice allocation systeem sucks / compressor had beter bus ipv master kunnen zijn / dito distortion en als je geen hardcore kiks wilt behoorlijk waardeloos, gaat van - naar 88 in 1 streepje/

niemand een tempest over? 11-1200, afhankelijk van wat er nog bij zit aan verpakking manual etc.
wel graag rookvrije omgeving....

als het goed is worden binnenkort een tempest (Femke) en een motu 828mk3 (Daphne) afgeleverd.....

:slotje::slotje::slotje:

gewoon op laten sturen joh

maar eh, hier mag wat mij betreft wel een slot op, voor ik dubbel ga kopen....

bedankt allemaal voor de input !

Status
Please reply by conversation.
Back