Yamaha EX5

Status
Please reply by conversation.

MichelB

Stamgast
Gevraagd een Yamaha EX5 met SCSI aansluiting.
Als straks mijn 'kleine' :D Roland RD600 stagepiano de deur uit is, heb ik weer plaats voor een nieuwe synth!

De prijs die ik er voor over heb is afhankelijk van alle 'toeters en bellen' die aan / bij de EX5 zitten.:dubbel:

Zou je dat wel echt wel willen? De processor van de EX is erg zwak en meldt bij een combi van meer dan drie geluiden dat de processor overbelast is.
Mijn S30 is iets moderner dan een EX5, maar die kende zelfs vertragingsproblemen als je meer dan één geluid tegelijk gebruikte. Gelukkig waren er tips om de vertragingsproblemen te minimaliseren. Het komt er op neer dat je allemaal vage Yamaha-taal moet toepassen op je performances, en dat het dan in één keer wél allemaal tegelijk klinkt.

Hoi Mark-T

Bedankt voor de tip, maar ik zal de Yamaha EX5 uitsluitend gebruiken op het podium met hooguit 2 geluiden (split) en niet als multitimbrale geluidsbron.

Houd je EX-5 kalm en vertrouwd. Een mooie klank is er vast uit te halen, zolang het er niet meerdere zijn.

Klinkklare onzin

Klinkklare onzin

Zou je dat wel echt wel willen? De processor van de EX is erg zwak en meldt bij een combi van meer dan drie geluiden dat de processor overbelast is.
Mijn S30 is iets moderner dan een EX5, maar die kende zelfs vertragingsproblemen als je meer dan één geluid tegelijk gebruikte. Gelukkig waren er tips om de vertragingsproblemen te minimaliseren. Het komt er op neer dat je allemaal vage Yamaha-taal moet toepassen op je performances, en dat het dan in één keer wél allemaal tegelijk klinkt.

Het is een synth die je niet moet overbelasten maar hij kan vele malen meer dan zo'n s30, heeft bijvoorbeeld vijf (!) synthesevormen. Dan kun je zeuren over niet zo heel veel te stapelen maar WAT je stapelt is wel ff wat anders dan zo'n standaard rompler.
Het is zo'n beetje het zelfde als een Minimoog afkraken op zijn polyfonie die hij dus niet heeft.
Of een Prophet 5 achterhaald noemen omdat er geen usb op zit.
Of een Arp omdat er geen harddisk in zit:stupid

Een Ex5 is nog steeds een heel veelzijdige synth:halleluja

Heel mooi gezegd. Het is een prachtige synth die dankzij zijn zwakke processor niet tot zijn maximum kan worden gebruikt.

Hahhahaahahahaahah

Hahhahaahahahaahah

Ik neem aan dat je digitale handtekening op de inhoud van je hersenpan slaat?:D

Het is denk ik fijner dat de topispcstarter waardevolle info over de synth krijgt dan afkraak welles / nietusgedoe. Ik heb op veel konserten ex5's gezien ( ook recent ja) en er veel mee in studio's gewerkt en deze week weer prachtige dingen mee gedaan.

Het gaat er om wat je er mee doet, niet wat er op het soecificatielijstje staat:halleluja
Mag je gratis ruilen voor wat je er niet uit krijgt kun je er ook niet in proppen.
Het is moeilijker een zwangere vrouw uit een Fiat Panda t ekrijgen dan een vrouw zwanger in een Panda te maken.:dubbel:

Maar de scsi is verschrikkelijk slecht. Je kunt beter flashgeheugen kopen en dan één keer wat tijd er in stoppen zodat je de favoriete samples er uit kunt halen ( dus dat is dan weer wel wat erin zit kun je er ook weer uit halen, whoehahahahah)

Het is denk ik fijner dat de topispcstarter waardevolle info over de synth krijgt dan afkraak welles / nietusgedoe. Ik heb op veel konserten ex5's gezien ( ook recent ja) en er veel mee in studio's gewerkt en deze week weer prachtige dingen mee gedaan.

Het gaat niet om iets af te kraken, maar de processor is iets om wel degelijk rekening mee te houden. De EX-5 is een prachtsynth. Lees het interview met Bert Smorenburg in Interface nog maar eens na. Ook hij stuitte steeds op foutmeldingen wbt. overbelasting van de processor, maar toch weerhield het hem niet om een EX-5 terug te kopen. Zolang je niet te veel klanken stapelt is er niets aan de hand. Het is dus geen alles-in-een workstation die een complete productie aankan, mocht iemand dat verwachten van een EX-5.

EX5

EX5

Oei, ik heb heel wat stennis veroorzaakt met m'n zoektocht naar een Yamaha EX5.........
Ik zoek wel de SCSI versie (ondanks de trage SCSI interface).
Bedankt voor de link:)

Michel

p.s.

Moet voor de ruimte wel eerst m'n Roland RD600 kwijt!

Ik zie dat iemand al heel aardig een EX5 voor 450 te koop aanbiedt. Dat lijkt me een zeer schappelijke prijs. Nou wil ik de mijne absoluut niet verkopen, maar evt. wel het SCSI board en flash memory, aangezien ik de EX5 niet echt meer als sampler gebruik.

Yamaha EX5

Kick!

Al een PB naar RJMdewit gestuurd.
Het liefst heb ik een volledig uitgebreide Yamaha EX5 met SCSI, Flash en max. geheugen.
Ben dan ook bereidt meer te betalen.....:okdan:

Groetjes

Michel

Hoera! Ik heb een hele mooie uitgebreide Yamaha EX5 gescoord!
Ik ben er super blij mee!

Moderator, deze kan dicht!

Hij is nog niet dicht, dus bij deze: veel plezier ermee, en vergeet niet even ex5tech.com te bezoeken.

Status
Please reply by conversation.
Back