Jomox Xbase 888 pattern copy vraag

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik ben al een poos aan het googlen, tevergeefs. Manual, niks.
Kan een xbase 888 niet eens een pattern dat je hebt gemaakt copiëren naar een leeg pattern? Je kan dus ook geen pattern verplaatsen?
Ik kan het momenteel nog niet geloven, ik denk dat mijn groovebox 303 dat al kon begin 90's...

Iemand idee? Ik heb echt geen idee hoe ik vlot een track met wat afwisseling kan in elkaar steken met enkel A/B en wat muten als 'variatie'
Ik wou net zonder computer werken, dus midi aansturen vanuit een DAW is niet bepaald wat ik wou.

Werkt het niet zo dat als je een pattern saved je kan bepalen in welk pattern je saved.....
Dus weerken in bijv pat 1, dan save induwen en als locatie pattern 2 ingeven.

Dat zou logisch blijken, maar het werkt debiel: je maakt iets in een pattern (bijvoorbeeld nr 1, of je maakt er niks in omdat het er al is)
Dan kan je met shift en store enkel dat pattern bewaren. Op die 'positie'. Je kan 't dus niet "verhuizen' ook niet. Anders was het makkelijk. :stupid
Ah vooruitgang! Ik kan onder 't zelfde pattern, wel in een andere bank opslaan. Dan heb ik toch al 4 variaties. Dat is al heel wat, in combi met - hopelijk A/B heb ik - denk ik - dan 8 keer 16 stappen die kunnen verschillen.
Thx

Shift + 3 en dan up/down buttons om patterngeheugen te kiezen, zo werkt het toch op mijn 999.

With the (UP) and (DOWN) buttons you have now the chance to
choose different memory locations. If you are ready with your choice,
hit (Enter) and the pattern gets stored.

De Manual, pagina 71.......

Dank u wel :-8

Nu ik nog een eigenaar zijn aandacht heb, hoe komt het dat het zo' n opgave is om een pattern te bewaren na knoppen te hebben gedraaid om bv de bassdrum te tweaken? Zelfs na een "store" en wijzigen van pattern is de tweak terug zoals origineel. Ik ben er al een hele poos mee bezig dat te achterhalen in welke volgorde je moet werken om een wijziging op te slaan. Via google vind ik enkel mensen met dezelfde vragen zonder antwoord. Ik denk dat ik het bijna doorgrond heb... Pff ik hoop het.

Moet je de pattern of kit opslaan na een BD te hebbenaangepast, en doe je dat dan in perf of patt, al dan niet met write aan, ik mis vast wat iq om t logisch te doorgronden. Heb ik wel meer.

In patt mode......per mode is alleen seq. data en geen kit data....dan gebruik je alleen de reeds gemaakte kits.
Ik werd daar zelf gek van en heb mijne verkocht.

Dat laatste begin ik te begrijpen... dat je er gek van werd.
Ik probeer 't vanavond nog, vingers jeuken...

Back