Jeuz, de 32/64 discussie op gebied van audio speelt zich vrijwel exclusief af bij het OS, je DAW en je plugins, geen idee hoe de eerste mensen die replyen (op dhr. Blom na) daar collectief enorm de plank mis slaan.
Nee, hij heeft het over 16 wav, dus werken met wavs van 32 of 64 bit. Maar de voordelen daarvan t.o.v. 24 bit zou ik ook niet direct weten.
Knappe jongen als jij 64-bits wavefiles gebruikt. Hoe lang zijn je opnames en hoeveel dynamische range heb je nodig?
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=328526
ik heb het over daw , en de vooruitgang / meerwaarde van meer bit
ik heb het natuurlijk over geluid.
De interne processing van een VST kan op veel hogere frequenties lopen als je geluidskaart (oversampling) en
met een 8-bits computer kun je zelfs nog met 32-bits getallen werken. Het kost alleen meer tijd.
Bij 64-bits compatibiliteit van plugins gebeurt er over het algemeen niks met de interne verwerking van signalen; die wordt niet spontaan omhooggeschroefd (omdat je dan 2 code-paden te debuggen/bij te houden hebt ipv 1 en het is al zo'n ontzettende ellende met AU, VST, RTAS, AAX en OS X en Windows. Een 64-bits plugin dient in de eerste plaats gewoon in te laden te zijn door een 64-bits DAW zonder bitbridge er tussen.
Het voordeel bij samplers zoals Kontakt is dat je een stuk meer geheugen kunt claimen.
In een ideale wereld was dit geen vraag meer en zat je al een jaar of 5 op een volledig 64-bits OS met een 64-bits DAW en 64-bits plugins met een geluidskaart die gecertificeerde drivers had voor dat 64-bits OS.
Helaas leven we niet in een ideale wereld. "Kicking and screaming" is denk ik een goede omschrijving; Ableton raadt zelfs aan gewoon bij 32 te blijven steken omdat 64 "geen voordelen heeft" en ze hebben ook geen zin om tijd te steken in een bridge.
Het is niet toevallig dat Logic X alleen maar in 64-bits smaak te krijgen is. Die move zat er al 10 jaar aan te komen, iedereen met een greintje verstand zag het en wist het, en we gaan niet meer terug naar 32.