Delays delays delays

SB-SIX

Ouwe rot
Hi

Ik wil een hw delay gaan kopen, maar ik vraag me af welke. Ik wil ze gebruiken op synths duz zowiezo stereo inpus/outputs. Nu ben ik vooral geinteresseerd in de wat minder standaard delay settings om leuke fx mee te maken en live te tweaken, bijvoorbeeld alla stephan bodzin. Ik heb gekeken naar onder andere
Memomy man with hazari - betaalbaar, redelijk wat settings
Line 6 dl4 - schijnt vaak stuk te gaan. Kan minder goed omgaan met line level inputs?
Strymon timeline - duur, veel settings, klinkt heel dik
Eventide timefactor - ook koel maar minder interessant dan de timeline voor mijn gevoel.

Iemand tips?

Line 6 dl4 - schijnt vaak stuk te gaan. Kan minder goed omgaan met line level inputs?

Ik heb zelf 2 line 6 echo pro's en die zijn nog niet stuk gegaan. LEkkere delays.
Zo een Strymon wil ik er ook nog wel bij:)

Daarnaast heb ik nog een Boss bucket delay....lekker donker.
Een SRE 555 space, leuk maar gebruik hem weinig...
Modcan analog delay.
DP4 zitten ook delays in, maar die komen er niet zo lekker uit.

Ik heb een line 6 echo pro en die heeft totaal geen moeite met de input, weet niet of dat bij het pedaal ook zo is..
Rommel live niet veel met dit delay. Stel hem altijd in en dat is het.

ik vond uiteindelijk de lexicon jamman de allertofste, en het is een van de weinige die ook echt stereo is. zijn voor best weinig te vinden. digitech heeft een slap aftreksel gemaakt, dat ding is helemaal niks.

Ik denk dat je niet verkeerd kan gaan met een Timefactor of Timeline.

Memory Man with Hazarai is een vrij simpele delay. Klinkt wel aardig digitaal vind ik, voor mij niet zo heel erg want ik gebruik hem meestal voor analoge synths dus dan hoef ik niet nog een extra analoog randje. Reden dat ik hem nog steeds heb is de sec + rev mode waarbij hij met een druk van de knop in reverse gaat, heel leuk om live mee te spelen. Dat is een functie die ik volgens mij nog niet op een andere delay ben tegengekomen.

line6 Echo Pro heb ik ook gehad. Leuke delay met heel veel functies voor weinig geld. Echter de modellen die ze nagemaakt hebben zijn meer interpretaties dan emulaties. Beetje hit en miss verhaal, sommige modes zijn goed andere niet.

Timeline heb ik nog niet gehad maar dat komt ongetwijfeld wel een keer, al is het maar om uit te proberen. Van de demo's die ik gehoord heb, klinkt hij misschien net iets beter dan de Timefactor. Dit is meestal op gitaar, of dit ook voor synths geldt ben ik wel benieuwd naar. Niet elke delay klinkt namelijk goed op synths. De Korg SDD3000 wordt vaker de hemel in geprezen, voor gitaar is hij inderdaad prachtig echter voor synths vind ik hem tegenvallen. Niet dat ik denk dat de Timeline zal tegenvallen maar ik zou hem graag eens naast de Timefactor willen zetten.

Op het moment is de Timefactor mijn go to delay voor synths. De delays zijn misschien niet zo warm als op de Timeline maar voor synths werken die cleane delays bijzonder goed. Voordeel is dat hij tweedehands goedkoper is dan de Timeline en dat hij dual delays heeft in alle modes.

Ik gebruik de Eventide timefactor en boss DD-20 het meest.

Voor de minder standard delay settings is de timefactor toch wel bijzonder geschikt.

Daarnaast kan je de settings opslaan in de pressets.

Ik ken de timefactor zeker aanraden in jou geval. Voor de gewone delays is de Boss dd-20 echter beter door zijn eenvoudige, beperkte en gebruiksvriendelijke bediening.

Hi

Ik wil een hw delay gaan kopen, maar ik vraag me af welke. Ik wil ze gebruiken op synths duz zowiezo stereo inpus/outputs. Nu ben ik vooral geinteresseerd in de wat minder standaard delay settings om leuke fx mee te maken en live te tweaken, bijvoorbeeld alla stephan bodzin. Ik heb gekeken naar onder andere
Memomy man with hazari - betaalbaar, redelijk wat settings
Eventide timefactor - ook koel maar minder interessant dan de timeline voor mijn gevoel.

Iemand tips?

wil al jaaruh een hazardai [memory man is ook leuk ] kan gloofk cv in .. vel opties extra op bv standaard deklay unit loopen / sampling enzenz
new180 glook ...bets zn geld waard

bodzin ;-]]
bdoelde gy deze dude https://www.youtube.com/watch?v=itwF3mItxM4
:eureka:

Behringer heeft de VM1. Een kloon van de memoryman.

Heb hem alleen via een paar samples gehoord, maar klinkt ook wel heel lekker.

Kost slechts €59.

Ik ben zelf al een tijdje aan t twijfelen over een TC Electronic Flashback.
Veel verschillende delays, stereo en niet al te duur.

Wat is je budget? Wat voor sound zoek je, tape, of analoog, of van alles wat? De timeline klinkt fantastisch goed maar is ook 1 van de duurste ;-) Ik vind de DD-20 nog steeds 1 van de beste delays voor zijn geld, en lekker simpel in het gebruik. De DD-7 Is ook top, en kleiner en goedkoper dan de DD-20. Voor tape emulatie, check de RE-20. Ik heb ook een Line 6 Echo Park, die heeft dezelfde kwaliteit delay effecten als de M5, M9, M13 en DL-4. Veel mogelijkheden maar klinkt stukken minder dan de duurdere delays, nogal scherp / digitaal, zeker niet warm. Ik gebruik hem voor experimentele sounds, als je hem op 100% feedback zet krijg je mooie effecten.

Hmmm, budget is altijd moeilijk. Ja zo'n timeline is duur maar als je kijkt naar aanschaf - restwaarde, is hij niet veel duurder dan een goedkopere :)
De DD-20 en die behringer VM1 zijn meer "gewone" delays als ik de specs zie. Ik zou ze graag meer voor sound-design-achtige zaken willen gebruiken. Normale pingpong of tape-delays zijn al voldoende aanwezig in de spulletjes die ik heb. Maar thanks voor de suggesties!

Tja, Dan kom je toch uit bij de wat duurdere.

Met mn eventide timefactor doe ik de dingen die jij wil :biertje:

Zeg maar een simple toon erin en iets compleet anders en dynamisch eruit :L

Ik gebruik voor duck delays nog wel eens speciaal een oude Boss-SE70. Dat is een multifx met aardig wat delay mogelijkheden.

Back