Delays delays delays

pcies dat is de bedoeling. Ik twijfel nog erg tussen de strymon en de eventide.

Dan zou ik voor de Timeline gaan, die biedt meer mogelijkheden als je weird effecten wilt. Hij heeft bv een mooie Grid optie, zeg maar distortion afhankelijk van het input audio level. Ik heb een link toegevoegd van de intro track van het album "The Theory of Nothing" waar je een piano hoort met de Timeline en de grid feature, tussen 2:30 en 3:30. Het hele album staat trouwens vol met Timeline, Echo Park en Eventide effecten ;-)

https://soundcloud.com/premonitionfactory/prelude

die tc two is wel oke, als de voeding oke is en blijft.
daarnaast zag ik pas op het forum een ibanez AD230 staan te koop, die heb ik ook, geweldig apparaat zonder meer
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=167289&highlight=ad-230
ook een oude revox of zo , mits in goede staat kan leuke diensten bewijzen, vooral de b77 met snelheidscontroleuitbreidinkje
enz enz

Dan zou ik voor de Timeline gaan, die biedt meer mogelijkheden als je weird effecten wilt. Hij heeft bv een mooie Grid optie, zeg maar distortion afhankelijk van het input audio level. Ik heb een link toegevoegd van de intro track van het album "The Theory of Nothing" waar je een piano hoort met de Timeline en de grid feature, tussen 2:30 en 3:30. Het hele album staat trouwens vol met Timeline, Echo Park en Eventide effecten ;-)

https://soundcloud.com/premonitionfactory/prelude

Wow dat klonk vet hoor!

Ik ben zelf al een tijdje aan t twijfelen over een TC Electronic Flashback.
Veel verschillende delays, stereo en niet al te duur.

ik heb'm en kan hem zeker aanraden je kunt nu ook zelf toneprints maken er is nu een 2e die persoonlijk interesanter vind de Alter ego delay daar zit een echorec op ipv lo-fi, DMM ipv dynamic

Ik heb er een paar gehad die hier genoemd worden:

De TC D2 is een hele stabiele delay, maar niet zo spectaculair. Meer voor recht toe, recht aan delays.
De DL4/Echo Pro is cool, maar vond het teveel leunen op de preset-delays, uiteindelijk ook weer verkocht.

Mijn favo kwa delays is de Memory Man hazarai, echt een studio effect. Je kan een heel divers palet aan delays uit dit ding krijgen, klinkt ook heel goed en heel goed tweakbaar

Ik heb er een paar gehad die hier genoemd worden:

De TC D2 is een hele stabiele delay, maar niet zo spectaculair. Meer voor recht toe, recht aan delays.
De DL4/Echo Pro is cool, maar vond het teveel leunen op de preset-delays, uiteindelijk ook weer verkocht.

Mijn favo kwa delays is de Memory Man hazarai, echt een studio effect. Je kan een heel divers palet aan delays uit dit ding krijgen, klinkt ook heel goed en heel goed tweakbaar

+1 De TC D2 klinkt inderdaad redelijk braaf

Ik ben een echt gek van delay op synths, en heb van alles gebruikt gedurende de afgelopen jaren.
Met name allerlei 19" vroeg-digitale delays vind ik erg lekker, zoals (ik noem een paar willekeurige toppers);
-Lexicon PCM-41 en 42, de diverse Prime Time modellen etc.
-Korg SDD-3000
-Roland SDE-2500 en SDE-3000
-Eventide H3000 (etc.)
-Diverse 'zwarte dozen' van Dynacord (zowel digitaal als BBD)
-Ibanez DM-500 en DM-1000 kunnen ook lekker klinken, na een beetje tuning onder de motorkap (het wordt dan wel erg gruizig).

Eventide wil ik toch even apart noemen, maakt ook tegenwoordig hele mooie apparaten met uitstekende multi-fx, incl. delay (van braaf tot bizar), waaronder de Eclipse (laat ik de H8000 en Orville even buiten beschouwing) en de div. stompboxes.
Vanwege het handzame formaat / gebruiksgemak heb ik nog 'n Eventide Timefactor in gebruik.
Klinkt erg goed (de Eventide-typische 'band-delays' zijn geweldig), maar versus de ouwe bakken vind ik het net nog 'ietsje' missen, lastig om daar precies de vinger op te leggen.
Maar dat hebben veel moderne delay (pedalen), vind ik, m.n. de tape delay emulaties. (Er gaat toch helaas nog weinig boven 'n echte RE-201 of RE-301 tape delay...)

Qua pedalen ben ik ook een Electro Harmonix liefhebber; de 'klassieke' Memory Man Deluxe vind ik echt te gek, de Memory Boy (Deluxe) wordt vaak aangeraden, de Memory Man Hazarai heb ik uitgebreid geprobeerd en is leuk, maar relatief eenvoudig versus de Timefactor e.a. Ik heb ook de Moogerfooger delay (de 104z) een tijdje gehad, maar daar was ik niet geweldig van onder de indruk, vond 'm veel te dof en een beetje braaf.

Tip van flip:
Er staat een timeline op marktplaats. Komen niet vaak voorbij...
Heb zelf net een El capistan bemachtigd, voor alleen tape delay. Ben benieuwd...

Cool thanks voor de tip! Heb contact opgenomen met de verkoper. Alleen alles is in het engels, da's altijd een beetje tricky, als in minder betrouwbaar.
De el capistan is ook erg mooi, ken iemand die er 1 heeft en wat demo's heeft laten horen. Heel mooi en er zit ook spring reverb op.

ik heb'm en kan hem zeker aanraden je kunt nu ook zelf toneprints maken er is nu een 2e die persoonlijk interesanter vind de Alter ego delay daar zit een echorec op ipv lo-fi, DMM ipv dynamic

Wow die Alter ego delay is idd erg vet. precies eigenlijk de 2 delays vervangen die ik in de orginele toch niet echt wou gaan gebruiken :P.
Als ik er 1 koop zal t deze wel worden denk ik. Thx voor de tip!

Ik heb inmiddels een timeline gescoord via marktplaats en gisteren een tijdje zitten pielen. Wat een prachtig ding! Ik was even teleurgesteld dat mijn mengpaneel alleen een mono aux output had, maar ik merk daar helemaal niets van. De return track is wel stereo, en hij vult het stereobeeld prachtig uit. Heel veel mogelijkheden (al klinken een aantal delaysoorten nagenoeg hetzelfde, het merendeel is heel divers). Van delays tot reverbs en chorus, en zelfs goed te gebruiken als lofi/distortion unit. Love it!

In het verleden heb ik ook een Behringer EM600 gehad en dat is echt een geweldig ding voor de prijs. Enige minpuntje is dat blauwe LEDje waar je lasogen van krijgt. Maar met een stukje tape erover heb je daar geen last meer van. Misschien dat ik weer zo eentje ga kopen, al dan niet in combinatie met een RV600 voor de dromerige space/shimmer reverb. Magisch klinkende combinatie voor weinig geld.

Vandaag heb ik een Zoom MS-70CDR (Chorus/Delay/Reverb) multistomp pedal besteld. Deze pedal heeft 86 effecten aan boord en kan intern zes effecten in een ketting achter elkaar plaatsen. In totaal zitten er 16 chorus, 26 delay en 29 reverb effecten op, inclusief emulaties van veel gewaardeerde pedals. Bijvoorbeeld: Eventide Space, Eventide TimeFactor, MXR Carbon Copy, Strymon blueSky en de Strymon TimeLine. Alsook een hele reeks pedals van Boss, TC Electronic, DigiTech en Line6. Op de site van Zoom zie ik hier en daar ook een knipoog naar de pedals van Electro-Harmonix, maar ik denk dat die bewust niet worden genoemd. :smeris: Verder zitten er nog wat flangers, tremolos, vibratos, phasers en andere modulatie-effecten op.

De hemel in een doosje, voor net geen 100 euro.

Ik heb hem ook. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de blue sky emulatie in de verste verte niet op de echte strymon lijkt maar een leuk en handig bakkie is het zeker. het plaatsen van een chain is ook niet zomaar gedaan want elk effect heeft z'n eigen processorverbruik dus soms zit je bij 2 a 3 effecten al op de max van je power.

Back