Ik ben een echt gek van delay op synths, en heb van alles gebruikt gedurende de afgelopen jaren.
Met name allerlei 19" vroeg-digitale delays vind ik erg lekker, zoals (ik noem een paar willekeurige toppers);
-Lexicon PCM-41 en 42, de diverse Prime Time modellen etc.
-Korg SDD-3000
-Roland SDE-2500 en SDE-3000
-Eventide H3000 (etc.)
-Diverse 'zwarte dozen' van Dynacord (zowel digitaal als BBD)
-Ibanez DM-500 en DM-1000 kunnen ook lekker klinken, na een beetje tuning onder de motorkap (het wordt dan wel erg gruizig).
Eventide wil ik toch even apart noemen, maakt ook tegenwoordig hele mooie apparaten met uitstekende multi-fx, incl. delay (van braaf tot bizar), waaronder de Eclipse (laat ik de H8000 en Orville even buiten beschouwing) en de div. stompboxes.
Vanwege het handzame formaat / gebruiksgemak heb ik nog 'n Eventide Timefactor in gebruik.
Klinkt erg goed (de Eventide-typische 'band-delays' zijn geweldig), maar versus de ouwe bakken vind ik het net nog 'ietsje' missen, lastig om daar precies de vinger op te leggen.
Maar dat hebben veel moderne delay (pedalen), vind ik, m.n. de tape delay emulaties. (Er gaat toch helaas nog weinig boven 'n echte RE-201 of RE-301 tape delay...)
Qua pedalen ben ik ook een Electro Harmonix liefhebber; de 'klassieke' Memory Man Deluxe vind ik echt te gek, de Memory Boy (Deluxe) wordt vaak aangeraden, de Memory Man Hazarai heb ik uitgebreid geprobeerd en is leuk, maar relatief eenvoudig versus de Timefactor e.a. Ik heb ook de Moogerfooger delay (de 104z) een tijdje gehad, maar daar was ik niet geweldig van onder de indruk, vond 'm veel te dof en een beetje braaf.