Delays delays delays

Ik heb hem ook. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de blue sky emulatie in de verste verte niet op de echte strymon lijkt maar een leuk en handig bakkie is het zeker. het plaatsen van een chain is ook niet zomaar gedaan want elk effect heeft z'n eigen processorverbruik dus soms zit je bij 2 a 3 effecten al op de max van je power.

Werkt die zoom ook en beetje lekker op synth?

Ja prima! Heb hem rechtstreeks op mijn NL4 staan. Nog niet over de aux van mijn mengpaneel geprobeerd maar verwacht dat dat ook prima werkt.

Ja prima! Heb hem rechtstreeks op mijn NL4 staan. Nog niet over de aux van mijn mengpaneel geprobeerd maar verwacht dat dat ook prima werkt.

Bedankt voor je antwoord. Gelijk eentje bestellen :) klinkt niet slecht voor dat geld.

Ik heb de Zoom MS-70CDR vandaag binnengekregen. Heb er een paar uurtjes mee gespeeld en ben er erg over te spreken. Degelijk materiaal, verlicht display, stroom via USB en veel bruikbare effecten. De shimmer, particle en space hole reverbs zijn echt supervet! Evenals de stereo delay, analoge delay, tape echo en de ice delay. Daar kan ik wel de nodige ambient dingetjes mee maken. :{ En ik heb nog lang niet alles uitvoerig getest dus er zal nog wel meer bruikbaars op zitten. Natuurlijk kun je voor deze prijs geen 100% nauwkeurige emulaties verwachten, maar ik vind het toch erg goed klinken. Soms kun je inderdaad maar twee of drie effecten in een ketting plaatsen. Voor mij is dat voldoende en gezien de prijs heb ik daar niks over te klagen.

Binnenkort zal ik wat demo's plaatsen op SoundCloud.

hoe zit het met de ruis van die zoom ?

Ik heb een Allen & Heath ZED-10 mixer en ik kan alleen hele lichte ruis horen als ik het kanaal met daarop de Zoom vol open zet (plus het hoofdvolume van de mixer vol open). Wel heb ik ondervonden dat wanneer je een USB-aansluiting gebruikt die niet genoeg voltage levert, er storende ruis ontstaat. Doorlussen via een USB-aansluiting op bijvoorbeeld een toetsenbord is dus geen optie. Als je de Zoom aansluit via een stekker-naar-USB-ding, of via batterijen dan is het geluid perfect. Ik heb nog geen testopnames gemaakt i.c.m. de ZED-10, alhoewel ik verwacht dat dit ook gewoon goed zal zijn. Bij het spelen op een synth is het geluid in ieder geval perfect en het volume moet asociaal hard staan wil je enige ruis horen.

Ik heb een tc electronic flashback x4 , jammer dat midi sync de parameter niet meer veranderd kan worden.. Nu heb ik een sdd3000 pedal vsn Korg. Ik heb nog geen midi sync kunnen vinden . Met note sync op de tap tempo is het opzich wel redelijk accuraat. Maar toch zou ik hem wel precies beat sync willen hebben. Is de sdd3000 nou wel of niet midi sync? Is de pedal jack niet te triggeren?

de timeline heeft ook een redelijke midiCC mapping lijst zag ik, waarmee je de menu functies direct aan kan spreken of automation kan toepassen.

Iemand die nieuwe Korg pedaal al geprobeerd?

Korg SDD-3000 Pedal

Hoe werkt het eigenlijk met zo'n tapfunctie op een pedaal, is dat mogelijkerwijs ook om te bouwen naar clock in? dat mis ik eigenlijk op een delay pedaal, clock in en een devider.

Op de meeste delay pedalen die ik heb gezien is de tap in een verbinding naar ground. Op het moment dat de tap knop word ingedrukt maakt ie dus even verbinding met 0V.
Meestal kan je hier een Trigger en/of gate input aan vast maken mits je het signaal inverteerd.

Voor een divider heb je dan nog wel een CMOS schakelingetje nodig..

Back