Een nieuwe track (bootleg) Queen

elkuefo

Stamgast
Heej,

Er is een nieuwe track online! Dit keer een bootleg van Queen - Love of my life!

https://soundcloud.com/elkuefo/queen-love-of-my-life-elkuefo

GR Elkuefo

Het klinkt allemaal wel erg midi en alsof het met een tyrosachtig apparaat is ingespeeld (auto begeleiding)

paul

Allereerst bedankt dat jullie luisteren en feedback willen geven. Alles is met VST's gedaan en geen enkel analoog of fysiek apparaat. Is dat het voornaamste waar jullie op doelen met Oudbollig, kermiskeyboard, tyros, midi etc. ?

En belangrijker nog, wat is jullie advies om dit te verbeteren?

Thx!

Voor een dansplaat mist het een hook.. drive, iets catchy's. Het is veeeeel te melodisch allemaal.. Veel te onvoorspelbaar. Bij een dancetrack herhalen nodig...

En het klinkt vrij duf.. kleed tracks wat meer aan.. met leuke effectjes die spanning opbouwen etc.

Stel je eens voor hoe mensen hierop moeten dansen..

dat laatste stuk vond ik mooi.. maar de rest klinkt erg noobisch.. De percussie bvb. Ik zou eens goed naar andere platen luisteren in dit genre.. Succes ermee ! ;)

All, dank voor de feedback! Daar kan ik zeker wat mee! De meer melodie lijnen passen beter in het jazz/chill/deep house deel, daar past het ook makkelijker.

Dit nummer was een "zomaar een ingeving" idee en al bouwende kwam ik erachter dat dit een moeilijke melodie/nummer is om deze muziek mee te maken.

Ik herken de feedback over het laatste stuk, dat loopt lekker en past in het genre, het deel ervoor was erg lastig om een mooie opbouw te maken. Maar voor een 2e house nummer lang niet gek.

excuses, ik bedoelde niet het deel, maar het genre muziek. Dus meer melodie past makkelijker in jazz/chill/deep house. Oefening baart kunst samen met durven en feedback en kritiek kunnen ontvangen. Met alle feedback kom ik steeds een stukje verder.

Moet ook zeggen dat dit iets heel anders is dan live op de planken gitaar spelen, maar zeker zo leuk en verslavend!

Back