@dorrus
ja, dit is de Audient Nero. Je kan hier inderdaad drie sets op aansluiten en 1 subwoofer.
Maar...
De subwoofer uitgang op de Nero heeft geen trimfunctie. Je kunt dus je drie sets trimmen qua volume, maar niet het volume van de sub trimmen. Als je dat wil heb je een dedicated sub uitgang nodig. Lang verhaal kort. Je hebt je a7's en sub 8 en die zijn met elkaar in balans. Telkens als je naar die set schakelt heb je dus balans tussen je a7's en sub8 volume. Je a7's en KRK en HS5's kun je dus gelijk trimmen qua volume met de A7's, maar deze twee extra sets dus niet met de sub. De sub werkt wel gewoon als je de KRK's en HS5's gebruikt, maar geeft dan het volume weer wat je gebruikt met je A7's. Snap je 'm nog?
Als het volume van de sub bij alledrie de sets ook in balans moet zijn heb je dus een trimfunctie nodig voor de sub (heeft de Nero niet). Dan moet je dus telkens het volume van de sub aanpassen als je de KRK's of HS5's gebruikt.
Een controller die dit bijvoorbeeld wel heeft (er zijn er meer) is de Drawmer MC3.1 (zie:
Drawmer MC3.1 - Monitor Controller ) maar die is wel meteen een stuk duurder (1150 bij Thomann). Ik heb een kleine ruimte, dus voor mij is een sub overkill. Voor jou niet, dus dat is wel een punt van aandacht voor je een controller koopt.
Verder...
Ik ken je workflow niet. Je kunt de Korg aansluiten op je RME en vervolgens naar je monitor controller. Andersom is ook mogelijk. Ik mix hardware intern in Cubase. Dus mijn signaal gaat eerst naar mijn audio interface en daarna pas naar de monitor controller. Dat vind ik gewoon makkelijker dan eerst een mix op een Korg en dan de mix van je hardware RME naar de Korg en dan pas naar de controller. Misschien begrijp ik 'm niet helemaal, maar klinkt voor mijn eigen workflow minder logisch. Het lijkt mij makkelijker de gebalanceerde uitgangen van je Korg naar de monitor controller te sturen op bijvoorbeeld input 1 en daarnaast ook vanuit de RME naar de monitor controller op input 2.
Let op dat je in het laatste geval dan wel een monitor controller nodig hebt met een zogeheten SUMMING functie. Dat is niets anders dan de mix van je Korg en RME samen naar de output van de monitor controller. De Audient Nero heeft dat niet. Daar kun je maar 1 input tegelijk beluisteren en niet de mix van je inputs. Met de Drawmer MC3.1 wel, maar dan betaal je dan ook voor! Wel recensies lezen, want zelfs met zo'n duurdere controller weet je het nooit. En heb je bijvoorbeeld naast analoog ook digitale inputs nodig op je controller? De Nero heeft 1 digitale input en dat is meteen stereo. Voor mij prima.
Maar als ik je set bekijk denk ik, je hebt een mooie mixer, drie mooie monitor sets, een hele goed audio interface en dus alleen geen goede monitor controller. Dat is best een kleine investering waard als je echt je mix wilt verbeteren met de mooie set die je nu al hebt staan. Ik hoop dat je er iets aan hebt!