Eowave Magma

Minireview

Minireview

Ik heb sinds kort de Magma, en omdat er niet veel over bekend is, hierbij een korte review:

Bouwkwaliteit
Stevige metalen behuizing, maar toch vrij licht. De pots hadden van mij wat steviger mogen zijn. Handgebouwd in Frankrijk en je ziet dan ook hier en daar wat scheef zitten.

Gebruiksgemak
Erg gebruiksvriendelijk. Alle functies zitten onder een eigen knop of zijn vrij gemakkelijk te bereiken met een toetsencombinatie.

Klank
Dit is waar de Magma excelleert! Schijnt te klinken als een SH-101, maar die heb ik zelf nooit gehoord dus ik zou het niet durven zeggen. Erg vet is dat je de oscillator vorm kunt geven door vier golfvormen door elkaar te mixen (saw, square, suboscillator en noise). Met de klank kun je echt alle kanten op, van punchy baslijnen en vloeiende leads tot complete chaos met schreeuwend filter.

En verder
De interne sequencer is erg gaaf. Je kunt vier dingen tegelijk sequencen. Eén is altijd toewezen aan noten, en de andere drie sequences kun je zelf toewijzen aan welke parameter je maar wilt. Wel raakt de sequencer af en toe in de war - helemaal bugvrij is het dus niet. Werkt zeer inspirerend. En tot slot kun je externe audio filteren. Magma moet dan trouwens wel een MIDI-signaal ontvangen, een trucje dat ik van de Minitaur ken maar dat niet staat uitgelegd in de handleiding.

Conclusie
En geweldige synth die wel tamelijk prijzig is: zo'n 630 euro. Gelukkig heb ik hem voor minder kunnen kopen (wel meer €350, dat was echt een superdeal geweest maar dat had ik helaas te laat gezien). De kleine minpuntjes worden meer dan goedgemaakt door de uitstekende klank.

Demo

Demo

En hierbij ook wat geluid: fragmenten van een track waar ik aan werk. Alle sporen die je hoort, komen uit de Magma, helemaal droog, dus zonder effecten, compressie etc. De overige sporen heb ik er voor deze demo uitgeknipt.

Attachments

• Eowave Magma.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 68
andriesKnevel.jpg

mmm, de E.O. wave?

Back