Green Valentine - Geen Zonneschijn

Gave compositie, zit leuk in elkaar, geen hapklaar voorspelbaar nummertje. Zangeres is ook erg goed! Heb je iets van een reverb over d'r stem heen gegooid? Want het heeft een beetje een zweverig 80's effect, het nummer zou misschien beter zijn zonder. Daarnaast is Nederlands naar mijn mening ook een lastige taal om een pakkend nummer in te schrijven. Maar hij's wel erg leuk afgemixt, met subtiele orgeltjes en synths erdoorheen... Nice!

Gave compositie, zit leuk in elkaar, geen hapklaar voorspelbaar nummertje. Zangeres is ook erg goed! Heb je iets van een reverb over d'r stem heen gegooid? Want het heeft een beetje een zweverig 80's effect, het nummer zou misschien beter zijn zonder. Daarnaast is Nederlands naar mijn mening ook een lastige taal om een pakkend nummer in te schrijven. Maar hij's wel erg leuk afgemixt, met subtiele orgeltjes en synths erdoorheen... Nice!

Bedankt!
Zit (uiteraard) wel wat reverb over de zang, maar niet heel groots. Het laatste coupletje (na de bridge) heb ik de leadzang gedubbeld en 't ene spoor een fractie verschoven ten opzichte van de andere, waardoor misschien daar dat jaren 80 gevoel bij zit.;) Maar bedankt voor de tip!

Ja halloookes! Moooi!
De electrische piano gaf me in eerste instantie een Supertramp gevoel maar dit is echt knap gedaan.
Inderdaad, niet voorspelbaar maar over nagedacht en mooi uitgewerkt.
De mannelijke persoon in het clipje mocht wat ouder maar dat zal wel z'n reden hebben ;)
Niks dan lof van Exo! :okdan:

Cheers, :mega:

Idd, heb gekeken en geluisterd.. :S
Hopelijk mag ik hier nog ff blijven!

Laatst gewijzigd:
Ja halloookes! Moooi!
De electrische piano gaf me in eerste instantie een Supertramp gevoel maar dit is echt knap gedaan.
Inderdaad, niet voorspelbaar maar over nagedacht en mooi uitgewerkt.
De mannelijke persoon in het clipje mocht wat ouder maar dat zal wel z'n reden hebben ;)
Niks dan lof van Exo! :okdan:

Cheers, :mega:
Thanks!
Mannelijke persoon in de clip heeft ermee te maken dat we de opnames zelf hebben gemaakt en ik nou eenmaal niet ouder ben haha.

Idd, heb gekeken en geluisterd.. :S
Hopelijk mag ik hier nog ff blijven!

Oke..

Het ontgaat me even wat je bedoelt.
Lol, ik ging in op de lyrics van je compositie...:-P
Maar ik word weleens vaker niet begrepen....

Verder vind ik het een mooie productie hoor!

Tof nummer! Inderdaad niet zo voorspelbaar. Me likes.

De mix vind ik wel nog ietwat droogjes. Vooral de vocal kan nog wel wat werk gebruiken. Een subtiele delay op de vocal (tot de bridge) kan erg goed werken. Uiteraard subtiel. Eigenlijk zodat je het nauwelijks hoort, maar puur om te 'smeren'. De rhodes kan ook nog wel een beetje Eqing gebruiken. En het stereobeeld op een paar punten. Het dubbelen van de vocal en het verschuiven is ook iets wat meestal een 'net-niet' resultaat oplevert. Ik zou of een andere take pakken en daarmee dubbelen, of als dat niet voor handen is, dat stuk nog een keer door haar in laten zingen. Je zult zien dat dat een stuk mooier effect heeft. Nu krijg je af en toe een soort unison effect.

Haar stem lijkt echt bizar veel op de stem van een zangeres waar ik wel eens mee samengewerkt heb en ook mijn huisgenote was :). Fijne stem wel.

Tof nummer! Inderdaad niet zo voorspelbaar. Me likes.

De mix vind ik wel nog ietwat droogjes. Vooral de vocal kan nog wel wat werk gebruiken. Een subtiele delay op de vocal (tot de bridge) kan erg goed werken. Uiteraard subtiel. Eigenlijk zodat je het nauwelijks hoort, maar puur om te 'smeren'. De rhodes kan ook nog wel een beetje Eqing gebruiken. En het stereobeeld op een paar punten. Het dubbelen van de vocal en het verschuiven is ook iets wat meestal een 'net-niet' resultaat oplevert. Ik zou of een andere take pakken en daarmee dubbelen, of als dat niet voor handen is, dat stuk nog een keer door haar in laten zingen. Je zult zien dat dat een stuk mooier effect heeft. Nu krijg je af en toe een soort unison effect.

Haar stem lijkt echt bizar veel op de stem van een zangeres waar ik wel eens mee samengewerkt heb en ook mijn huisgenote was :). Fijne stem wel.

Goede tips, bedankt.
Ben het er overigens ook mee eens. Als amateur is 't flink aankloten om een fatsoenlijke mix te krijgen, vond 'm persoonlijk nog wat wollig klinken, al past dat wel bij 't nr. Maar had misschien wat meer hoog in gekund, maar dat heb ik op diverse manieren alwel gedaan t.o.v. hoe het hiervoor was.

dat wollige is vooral de stem
t klinkt een beetje alsof er een deesser op zit of zo
niet erg close opgenomen?
die sound mag wat meer sprankelen
een crispy klein galmpie oid
klein delaytje idd
zoiets
misschien is t ook wel je mic
de EP kan ook nog wel wat gebruiken idd
gewoon lekker klooien
t kan er altijd weer af

Ik vind de sound mooi. Zou ik niet veel aan veranderen. Misschien wat in de details.

De zangeres vind ik geen mooie zangstem hebben. Soms mag ze wat dieper gaan, soms wat zachter, iets wat meer soul. Soms is het net niet. Ik vind het ook jammer dat ze niet hoog gaat met haar stem zo nu en dan. Voor de rest kan ze wel zingen hoor, daar niet van, maar dit nummer leunt sterk op het kunnen van de zangeres.

Qua tekst is het me toch iets te vaag, maar over het algemeen vind ik het wel een tof nummer!

Back