Geen midi geluid uit Pro Tools

Andrekuiper

Nieuwkomer
Goedenavond,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn de geluiden uit mijn m-audio USB keyboard uit Pro Tools kan krijgen?

het gaat er wel in (meter slaat uit, ook is te zien wat ik heb ingespeeld in het MIDI spoor), maar het komt niet uit mijn boxen.

Voor de volledigheid: ik werk met PT 10,3,3 express, op Imac OSX mountain lion.

Dank voor het meedenken!

Groet,
André

Midi is alleen een signaal en nog geen geluid. Heb je wel een synth geladen in je insert? Want anders blijft het stil:-)

Een midi keyboard kan alleen synths/vsti's aansturen. Er komt geen geluid uit.

Lees je eerst even goed in wat midi is en wat midi keyboards zijn voordat je begint met produceren. Dat werkt een stuk makkelijker..

Heb je het wel gekocht?

Alvast dank voor het meedenken!

Ik heb PT samen met de M box gekocht, daarnaast een keyboardje van M audio (USB).

In Garageband (mijn machine Imac met OSX Mountain Lion) gaat het prima, Ignite ook geen probleem, maar PT gaat er wel in, alleen geen geluid.

Moet ik nog een programmaatje extra installeren?

Dank weer!

André

je moet je echt even inlezen over wat het verschil is tussen audio en midi

Protools kopen en niet het verschil tussen MIDI en audio weten? :?

He guys, iedereen moet ergens beginnen hé!
Midi=Musical Instrument Digital Interface d.w.z. een protocol waarmee je hardware toestellen (zoals synths maar ook effect apparaten, mengers etc... ) met midi-in kan aansturen.
Ook kan je er VST's (softsynths e.a. DAW 'Digital Audio Workstation' soft) mee aansturen.
Zelf maak ik geen gebruik van ProTools dus ik moet je het specifiek antwoord schuldig blijven...

Cheers,
Exo. :mega:

eerst even wat youtube films bekijken hoe je van midi naar audio gaat.

Back