Nieuwe Track probleem met melodie (deep-house)

Roean

Stamgast
Ik ben bezig met een nieuwe track maar vind mijn melodie niet helemaal goed klinken (de noten).

Hoort er misschien iemand wat er wringt in deze track? (melodie strart na de break 3:47)

https://soundcloud.com/deejayroean/analog-v5-master-test/s-DyIC1

Alvast bedank

Vriendelijke groeten
Andries

Het klinkt mij ook wat te vrolijk, hoe zou ik hem wat dieper kunnen krijgen?

Ja dan moet je ons wel de kans geven er naar te luisteren. Nu is ie na 10 minuten al weer weg

Ok, thanks for listening. Als iemand mij raad kan geven.

Alvast bedankt!

ik zou je bassline aanpassen als je het minder vrolijk wilt maken aangezien dat ongeveer dezelfde melodie is. die gaat aan het einde van de loop omhoog, als je hem omlaag laat gaan wordt hij al wat dreigender denk ik. waarschijnlijk heeft het iets met de toonsoort te maken maar daar snap ik bijzonder weinig van aangezien ik geen noten kan lezen...

ja dat percussiedingetje op de halven moet eruut denk ik
verder gewoon een zomer stranttent plaatje toch?
t vrolijke zit wle een beetje in alles
hij is vrij non-offensive
ik weet niet of je dat er uit haalt als je niet hele grote veranderingen toepast

Wat hierboven word beschreven. Tikkie past niet mooi en het is mijns inziens ook de bas die het wat happy maakt.
Nou werkt de stem sample en de geluidkeuze ook niet echt mee tot een wat donkerdere sound.

Word er een beetje onrustig van, maar dat is meer smaak gerelateerd.
Luister eens naar Selected Ambient Works 85-92 van Aphex Twin. Dat is ook best vrolijk maar dan toch een stuk dreigender.

Back