Natan Vance - Weird Caller

natanvance

Ouwe rot
Creepy chill ambient achtig electro trackje.:L

https://soundcloud.com/natanvance/weird-caller
Enjoy!8)

Naar mijn smaak gebeurt er net iets te weinig. Maar ik heb dan ook niets gerookt vandaag.
Naar goeie gewoonte is dit natuurlijk een preliminaire schets en ik volg je redenering.
Er zijn een paar dingen waarover ikzelf nog niet content ben en dat heeft met mijn modus operandi te maken.

Mijn werkwijze was eerst m'n klank palet bouwen in FLStudio, waarna ik "live" met die klanken aan het werk ga in MAXmsp. Dat lukte goed, maar ik krijg nare klik geluiden in m'n loops - soms vind ik dat niet erg maar bij beats kan het ietwat verkeerd overkomen.... lang verhaal kort ik ga dus enkel nog bepaalde geluiden in MaxMsp tweaken en dan alles heropbouwen in een multitrack.:okdan:

Heb verder gewerkt en hier is het resultaat:

https://soundcloud.com/natanvance/weird-caller-v2

Hopelijk beter dan voorheen!;)

Ik heb er wederom van genoten!
Je werkwijze met maxmsp geeft je een lekkere eigen sound :okdan: en ook leuke vocals

Door de vele effecten en het ontbreken van een melodie of lead blijft het echter wel een beetje achtergrondmuziek maar misschien is dat juist je bedoeling? Ook is hij na de break, die vrij snel komt, min of meer hetzelfde als ervoor terwijl ik daar juist een soort van wending had verwacht. En het stuk na de break duurt ten opzichte van het stuk voor de break naar mijn idee te lang. Oh ja, die hakkelende vocal in je outro is leuk, die zou ik ook eerder in je track al toepassen!

Cheers,
C

ik vond de sfeer wel goed, aliens doen 't hem altijd ;)

Maar na een tijdje vond ik hem wel wat repetitief.

Aliens, A.I., roboten, multiversum en andere quantum geintjes - ben ik allemaal voor te vinden;)

Ik ben het met je eens na de 3 minuten mag ik nog afwisseling steken.

Ik heb er wederom van genoten!
Je werkwijze met maxmsp geeft je een lekkere eigen sound :okdan: en ook leuke vocals

Door de vele effecten en het ontbreken van een melodie of lead blijft het echter wel een beetje achtergrondmuziek maar misschien is dat juist je bedoeling? Ook is hij na de break, die vrij snel komt, min of meer hetzelfde als ervoor terwijl ik daar juist een soort van wending had verwacht. En het stuk na de break duurt ten opzichte van het stuk voor de break naar mijn idee te lang. Oh ja, die hakkelende vocal in je outro is leuk, die zou ik ook eerder in je track al toepassen!

Cheers,
C

Bedankt Chielos, je opmerking zijn terecht en na de break moet ik nog wat sleutelen.
Het klopt dat er niet echt een melodie of lead in zit, maar dat wil ik ook. Ik wil het vooral van pads hebben en een repetitieve bass lijn maar natuurlijk moet het wel één of andere vorm van afwisseling hebben. Wordt vervolgd.:)

Percussie vind ik echt dik in orde! Hoeveel verschillende percussie instrumenten gebruik je eigenlijk doorgaans in een chillout track? Zoals eerder aangegeven blijft het een 'undergrowth' track, donker en niet uitbundig. Misschien kan er af en toe toch iets van een rollend synthje in verwerkt worden. Je pads zijn wel goed voor elkaar.

Percussie vind ik echt dik in orde! Hoeveel verschillende percussie instrumenten gebruik je eigenlijk doorgaans in een chillout track? Zoals eerder aangegeven blijft het een 'undergrowth' track, donker en niet uitbundig. Misschien kan er af en toe toch iets van een rollend synthje in verwerkt worden. Je pads zijn wel goed voor elkaar.

Thanks Room 23.:) Percussie is idd mijn ding, qua aantal varieert dat naargelang het nummer - meestal 3 tot 4. Noem het gerust moderne "tribal gathering" muziek of voodoo, maar dan zonder kippen en bloedofferingen :D.

Ik zal idd nog wat werken aan deze track dus hou deze draad in de gaten.:okdan:

Back