SB-SIX
Ouwe rot
Hai,
Na jarenlang patches maken vanaf scratch op synths heb ik het idee dat ik af en toe een beetje in hetzelfde cirkeltje blijf hangen. Ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeen/werkwijze hebben voor koele synthpatches? Wat ik bijvoorbeeld leuke dingen vind:
2 oscs, saw, flink detunen en de cutoff omlaag tot je een dikke reese hebt.
3 oscs, alle 3 op een ander octaaf, voor een lekkere bass/lead
Noise-source routen naar pitch (heel subtiel) en/of naar panning. Vooral leuk bij polyfone sounds
1 zaag, 1 square osc, met een korte pitch envelope van laag naar hoog. erg leuk in het juiste akkoord
Cheers!
Na jarenlang patches maken vanaf scratch op synths heb ik het idee dat ik af en toe een beetje in hetzelfde cirkeltje blijf hangen. Ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeen/werkwijze hebben voor koele synthpatches? Wat ik bijvoorbeeld leuke dingen vind:
2 oscs, saw, flink detunen en de cutoff omlaag tot je een dikke reese hebt.
3 oscs, alle 3 op een ander octaaf, voor een lekkere bass/lead
Noise-source routen naar pitch (heel subtiel) en/of naar panning. Vooral leuk bij polyfone sounds
1 zaag, 1 square osc, met een korte pitch envelope van laag naar hoog. erg leuk in het juiste akkoord
Cheers!
lage filter env, dan akkoorden spelen voor mooie diepe sounds, en lfo aan pitch doet het ook erg leuk altijd, vooral als deze is vastgeknoopt aan aftertouch