Vizion
Rock Solid
Programming Analogue Synths (PDF van Access Music)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Knap... patches met filter resonance dingetjes (zoals filter pinging, audio rate filter modulation etc.) nabouwen op een Wavestation. Houdt je wel even van de straat...![]()
Dat soort klankjes kom je meestal niet tegen op platen.
Met ringmodulatie kan je ook hele interessante geluiden maken. Bijvoorbeeld 2 zaagtand osc's, pitch op 0 en 7, filter env sustain heel laag en dan een hele korte decay en korte release. Misschien ook nog iets van delay en chorus om het wat levendiger te laten klinken.
Wat je ook kan doen is 2 of 4 zaagtanden detunen, elke osc met een andere snelheid en waarde pitch moduleren en dan door een dikke reverb met 100% wet. Dan krijg je hele dikke strings.
het is gewoon dezelfde bron LFO waarbij het signaal word gebruikt voor de SEQ voortgang en tevens voor het S&H poortje...Ik meen dat wat de MC202 (of was 't de 101) zo leuk maakt is dat de sample en hold geklokt is met de sequencer/arpegiator klok.
Dat hangt maar af naar welke platen je luistert en hoe nauw je wil dat het resultaat klinkt op de algemene klank. Er zijn idd wel wavesequenties die filterresonantie nabootsen, maar ik wil wel eens een goed acid-lijntje uit de wavestation horen. Niet bepaald iets dat nooit op plaat is verschenen ...
Ik wou net zeggen, veel van de trucjes die ik hier lees lukken (quasi) alleen maar op een modular. De meeste synths hebben hier genoemde routingmogelijkheden niet.
Ik wou net zeggen, veel van de trucjes die ik hier lees lukken (quasi) alleen maar op een modular. De meeste synths hebben hier genoemde routingmogelijkheden niet.
Die Tony Banks toch.......doettie gewoon.
Maar als iemand zegt alle klanken uit een Oasys te halen en dan als enige uitzondering een Wavestation SR nodig schijnt te hebben, dan verschijnen er bij mij toch vraagtekens. En dan ook nog als hij zijn Wavestation keyboard tot Midi-keyboard heeft gedegradeerd (...).
) en daar haal ik ze ook uit. Is gewoon een standaard synth-voice klank, maar dan met een warm sausje.Valt wel mee hoor. Synths van merken als bijvoorbeeld waldorf en dsi kunnen bijna alles aan alles koppelen. Heb nog niets gezien wat niet kan op mn tempest en/of pulse 2