G
Guest
Guest
Zo doe ik het ook......werkt heel fijn....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok, een beetje ander soort TIP:
Wat mijn allergrootste bron is voor alles wat ik doe in mijn leven is, is fantaseren, creëren in je hoofd, fantasie. je voorstellen.
Zo doe ik het , maar Einstein ook en bracht hem uiteindelijk tot E=mc2 en veel meer.
zo ook met muziek maar ook met geluiden / klanken....niet muziek proberen te rationaliseren en controleren (werkt ook meestal niet) maar probeer je de muziek voor te stellen. hoe gaat de muziek? hoe klinkt het? welke kant gaat het op? wat hoor ik in mijn fantasie?
dit kan ook met synth pads.. en geluiden.
misschien heb je al een doel, omdat je al muziek hebt of een idee, maar kan ook vanuit het niets:
verzin, fantaseer een bepaalde klank. stel je voor hoe het klinkt en hoe het zich ontwikkelt...hoe het beweegt of veranderd. dit allemaal zonder synth-termen nog...of fantaseer een natuurlijk geluid..een drukke straat in de stad of een kikker die huilt....
en dan pas als je je geluid goed omschreven hebt, een geluidsbeeld in je hoofd hebt, dan kan je daar synth-functies bij gaan zoeken: hoe maak je het geluid met de apparatuur die je in huis hebt?
dit is trouwens ook iets wat je in de praktijk tegen kan komen. bij docu-muziek...of je nummer is bijna af maar je hebt nog een geluidje nodig wat agressiever is en je hebt we l een soort voorstelling wat ongeveer...

Tja je heb natuurlijk gelijk. Maar......................................................Goede tips kunnen daar erg bij helpen denk ik.
Goede tips kunnen daar erg bij helpen denk ik.
een verhaal waar ik niet op in ga want dan verlies ik teveel van mijn kostbare tijd en energie aan onnodig gepruttel...
maar:
ik geef toch een tip? !!!
en het gaat niet om gelijk hebben..tenminste..niet in mijn wereld...

en een synth truukje is vaak niet meer dan een onderdeel van een patch...wel heel leuk en leerzaam en interresant en belangrijk maar ik denk ook dat er zo 10 miljard zijn op te noemen! :-D
Daarna kan ik die dingen weer combineren tot complexere dingen (of niet, kracht van de eenvoud bijvoorbeeld
)heb je een cam in mijn huis opgehangen? hoe wist je dat ik hier zinderend van woede ontzettend a-relaxed zit te wezen! maar het valt wel heel erg mee gelukkig! :-)
ik beweer niet dat Einstein door wat fantaseren op E=MC2 kwam.....maar wel dat Einstein uiteindelijk tot al die bijzondere eindresultaten kwam door vooral veel inbeelden en fantaseren. of te wel: creëren in het hoofd en dat later verder uitwerken in de praktijk.
Ik ben een groot fan van Einstein..niet vanwege die natuurkundige ontdekkingen maar vanwege zijn visie op het leven. voor mij was hij ook een groot filosoof (en ook nog eens humorist!):
http://www.aceonlineschools.com/einsteins-5-maxims-for-creative-excellence/
![]()