Pearl effectenpedaaltjes

Enzo.F

vrijwillig lid
Ik heb een tijd geleden twee Pearl effectjes gekocht. De PH-03 en de CH-02.
Pearl%20CHORUS.JPG
en
PEARL%20PHASER.JPG
.

Als ik m'n MS20 door een van de twee effecten jaag dan is het effect minimaal bij verschillende instellingen van de pots op de effecten.

Zijn deze pedaaltjes op de output mono of stereo?

Heeft een gitaar meer of minder output dan de MS20?

Wat kan ik doen om het effect duidelijker te horen?

dank, cheers!

ik heb de Phaser.

een gitaar heeft weinig output. minder dan een keyboard of MS-20.

je zou eventueel distortion kunnen verwachten bij te veel input maar heel weinig effect vind ik raar.
bij pedaaltjes heeft mono een jack-output en bij stereo twee aparte jack-outputs dus deze zijn mono.

misschien eits met de voeding? adapter stuk? nieuwe batterij erin?

mischien zijn ze stuk..ik zal mijn phaser even proberen op een keybaord....

Ik heb een 9 volt adapter van Boss gebruikt. Er zaten geen adapters bij, wellicht te weinig voltage? Maar even doordenken, lijkt me dat raar omdat er (volgens mij) een 9 volt batterij in hoort?

Thanks, ben benieuwd!
Jeroen

nee, geen problemen.

het is geen phaser die extreem kan gaan. mischien verwacht je dat?
ik hoor een prima warme mooie phaser. niet opdringerig maar subtiel en heel bruikbaar!

Wel mono-kabels, dank Smackos voor de link! Wellicht verwachte ik een sterker effect. Ik ga de MP3's luisteren!

wow.. de mp3's klinken wel sterker dan mijn phaser. Kan het zo zijn dat de ampèr-age van de adapter nog van betekenis kan zijn?

Vanavond maar eens verder op onderzoek uit!

Dank voor de reply's!

amperage zal het wel niet zijn.

je kan het nog testen moet een gezonde 9 volt batterij.
dan weet je het zeker.

nee, geen problemen.

het is geen phaser die extreem kan gaan. mischien verwacht je dat?
ik hoor een prima warme mooie phaser. niet opdringerig maar subtiel en heel bruikbaar!

Ik heb in het verleden een stel pearl fx gehad , en mijn phaser was weer erg extreem :)
Na de helft van de instellingen ging die zwaar fluitend in de zelfoscillatie.
Ook ging die in sommige instellingen transistor clippen.
Ooit heb ik dit eens verteld aan een PeNdalen goeroe hier op sf , en hij bevestigde mijn ervaringen over pearl peNdalen.
Grappig klinkende fx met vaak extreme onberekenbare instellingen .

Misschien dat je met deze het gewenste geluid kan behalen.

Top, ik ga vanavond checken, ik houd jullie op de hoogte!
dank voor de reacties tot dusver!

Jeroen

grapppig..dat dacht ik net ook al en zit klaar om mijn phaser uit elkaar te halen.

een trimpot voor feedback lijkt me niet gek....en misschien inderdaad een vooor dry/wet/output balance of zoiets

Hou er ook rekening mee dat je een signaal uit de MS20 haalt wat rijk aan harmonischen is,
Als je er een sinus uit haalt hoor je minder dan met een blokgolf.
Beetje ruis doet wonderen met een phaser...

Verder de Pearl FX peNdalen zijn gebouwd voor gitaar.
Dus je kan een level matching probleempje krijgen.
Dit is geen groot probleem, maar wellicht fijn om te weten als je in de experimenteerfase zit.

ik heb mijn phaser uit elkaar. er zitten twee trimpots in.

staat bij: AVR-1 en AVR-2

schema heb ik ook. ik heb twee rode blokjes gezet bij de trimpots. ik zou niet weten wat ze moeten doen. wel interressant verder!
eh...ik zie nog een keer AVR-1 staan...plaatje even aanpassen.......raarrrr!

Attachments

• Pearl Phaser.jpg
    Pearl Phaser.jpg
    86,5 KB · Bekeken: 184
De Pearl Flanger vind ik een pareltje uit de hele Pearl serie.
Als je die een beetje "opvoert" kan je er de meest ongedefinieerde space geluiden mee maken.
Hij is regelmatig een troef geweest op mijn gitaarpeNdalenplank.;)

(n)iemand die bovenstaand schema kan doorzien wat betreft de AVR trimpots?

die pedaaltjes hebben in tegenstelling tot veel chorus en phaser pedalen een mix knop. Aangezien chorus en phasing pas echt duidelijk is als het gemengd word met het originele geluid kun je het beste de mix knop nooit helemaal open of dicht draaien het effect is het beste op de 0 stand (keb die pearl chorus ook). Wat een leuke bijkomstigheid is dat je die chorus dus ook als vibrato kan gebruiken.

mvg,

Thomas

Yes yes, here we go!

Dank voor alle reply's.

Punt was, denk ik, het invoer niveau van het signaal. Ik heb de MS-20 op m'n Dayner binnengehaald en die via een aux-je weer naar de effecten gestuurd. Dan heb ik controle over het niveua waarop ik het effect voer. De Pearl weer op een ander kanaal binnenhalen op de Dayner en daar gaan we...

Al even met de pot's zitten melken en dat is heerlijk. In beide bijlagen eerst een paar seconden de MS-20 clean en dan over naar het kanaal met het effect-pedaaltje.
Heb me niet bezig gehouden met de calibiratiepots in het pedaaltje.

Lekker dat ie er zelf mee vandoor gaat als je de feedback opendraait op de Phaser.

Het punt waarop ik ging twijfelen was dat ik verwacht heb dat de chorus het geluid breder maakt en stereo. Op m'n Jupiter4 of de Juno60 geeft de chorus echt een breed effect. Dat heeft deze mono-pedaaltjes niet.

Attachments

• 20130812_chorus_pearl.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 193
  • 20130812_phaser_pearl.mp3
    985,7 KB · Bekeken: 202
Back