Frequentie-afhankelijke stereoverbreder gezocht

musicheaven

Ouwe rot
Welke plugin kan frequentie-afhankelijk (bv in 3 of 4 banden) stereobeeld vernauwen en verbreden?

Met izotope ozone kan dat, maar ik heb de rest van dat programma niet nodig, dus dat wordt het alvast niet.

En de standaard stereotool in cubase is niet frequentieafhankelijk, is altijd meteen voor volledige spectrum.

PS: Dit is niet helemaal hetzelfde als een mid-side equalizer, resultaten zijn net weer iets ander.

oei maar dat is dan weer veel te uitgebreid en tevens niet wat ik zoek
gewoon, zoals de stereotool in cubase, maar dan multiband. Dat is wat ik zoek

Ik kan uiteraard mijn channels in cubase verdubbelen in hoog en laag en zo werken, maar qua workflow is dat bijlange niet ideaal.

aan ja, Maximus gebruik ik zelf, een multi band compressor, die ook een stereo knob heeft,
In Samplitude zit er ook zoiets in, maar ik vond dat niet direct goed werken, en da's geen VST...
Mss dat dat toch in de nieuwere cubase versies zit (6-7) ?? ik herinner me iets vaag...

aan ja, die plugins van brainworx worden veel gebruikt om de stereo goed te krijgen (in de clubs)

is niet helemaal hetzelfde Stephen bij mid-side compressors en equalizers (zoals bv de stuff van Brainworx) verander je het volume van een band;
wat ik zoek is juist de stereobreedte van een band manipuleren. (NIET het volume van die band).

Ik heb reeds prima mid-side compressie en eq in mijn MD3 van TC. Dat zoek ik dus niet.
En liefst dus goedkoper dan ozone, anders kan ik evengoed ozone kopen :)

ja idd, okey,,
Hier de maximus stereo spread knob:
snap342.jpg

Die brainworx software is inderdaad meer bedoeld voor M/S mix/mastering achtige toepassingen.

Kun je niet iets fabrieken met wat flexibele sends/groups routing en wat EQ tussen je bron en je widener plugin? Over het algemeen kom je daar bij dit soort dingen een heel eind mee.

maar waarom niet de cubase tool en dan een mono maker erachter zetten? zet je die op de cutoff vanwaar je het weer mono wilt hebben

lynxx, ja dat kan maar dat is ook weer niet zo ideaal qua workflow? of hoe zie je het?

raphie, verduidelijk routing eens? zie het niet zo voor me

hoi Raphie, dat is inderdaad een mogelijke oplossing, dit is natuurlijk een tussenoplossing (slechts 1 frequentie te kiezen) , maar is een dergelijk programmaatje dat ik zocht. Zal qua workflow zeker sneller gaan dan telkens te moeten klooien met mid-side eq's.

En dan nog gratis ook! Super! Merci!

je insert point bepaald natuurlijk hoeveel controle je hebt op individuele kanalen kan je dit grapje zo vaak herhalen als nodig

inderdaad, je kan op 1 kanaal steeds doen:

basslane>stereotool >>basslane>stereotool >>>basslane>stereotool etc

biedt een pak meer mogelijkheden..........

hoeveel crossovers zoek je voor verbreding? je mix gaat namelijk flink versmeren als je dit te veel doet

yep i know, vandaar ongeveer dit plan voor sommige sounds:

onder 1khz normale stereo, tussen 1khz en 7khz beetje stereobreedte bijgeven, en boven 7khz stereo lekker opentrekken (exacte frequenties uiteraard van geval tot geval verschillend)

uiteraard doe ik dat slechts voor enkele geluiden, verder werk ik met heel veel sounds in mono (goede mixtip!) zodat alles mooi een eigen plaats krijgt..

als je de sterebreedte goed open trekt boven 7khz heb je, naar mijn ervaring toch, geen faseproblemen maar krijg je toch dat 'brede, larger than life gevoel...

StereoEnhancer van de firma Braindoc is hetgeen wat je nodig hebt, denk ik.

Echter, nu ontdek ik net dat de website van Braindoc mogelijk gehacht is en mogelijk kwaadwillende software verspreidt!

Ik zou 'm even hier downloaden.

Zo ziet'ie eruit:
stereo.jpg

Back