Motu 828mkIII of Focusrite liquid Saffire 56

nielsderckx

chaoz please...
In mijn zoektocht naar een nieuwe interface komt het op deze 2 neer.

Specs van beiden zijn prima, de 1 heeft bv Cue Mix als plus, de ander Liquid etc.

Dus eigenlijk komt het vanaf hier op smaak/persoonlijke neer, of toch niet?

Wie van jullie heeft ervaring met 1 (of wellicht beide?) van deze machines en kan deze aan- of afraden?
En waarom?

Alvast bedankt voor jullie raad.

Heb ervaring met Motu 24 i/o, 828 mk2 en 828 mk3. Stuk voor stuk super interfaces, kan ze echt aanraden. Drivers met backwards compatibiliteit tot versie 1 van de 828, dat doet niemand ze na. Bij nieuwe OS ontwikkelingen altijd snel een bijgewerkte driver dus heel erg toekomst zeker.
Van focusrite heb ik eens zo'n liquid mix gehad, hoop beloftes over openheid en mogelijkheden om modellen toe te voegen en dat is nooit gebeurd.

Patrick.

Dank voor de reacties

en wat vinden jullie van de Cuemix fx mixer?

Cuemix moet je zien als submixer waarmee je de inputs kunt mixen zonder latency. Een mk3 heeft ook reverb, eq en compressie.

ja dat zag ik idd, gave app.

vooralsnog alleen voorde (cr)apple helaas ;)

:okdan: ok!

thanks!

Dan denk ik dat de keuze bijna gemaakt is 8)

Ik dacht dat forumlid Dubcreator een Focusrite 56 gebruikt. Misschien kan je hem eens vragen wat zijn bevindingen zijn (en ze misschien hier even posten) gezien ik voor dezelfde keuze sta ;-)

idd ik heb een 56 en ben er zeer tevreden mee. Hier zit ook een stukje software bij ala cuemix. Ik gebruik dat overigens niet. De liquid pre's vind ik persoonlijk wel lekker, nadeel is alleen op de 1e 2 mic inputs en alleen op mics.
Liquid mix is iets anders.

Wat voor cijfer geven jullie de 828 III fw:

• eqs
  • compressie
  • reverbs

Of is de kwaliteit niet goed van de eqs compressie en reverbs moet je dat als extraatje zien.

Wat voor cijfer geven jullie de 828 III fw:

• eqs
  • compressie
  • reverbs

Of is de kwaliteit niet goed van de eqs compressie en reverbs moet je dat als extraatje zien.

Vooropgesteld, ik heb geen hands on ervaring met de mkIII's ceumix fx. Maar het gaat hier niet echt om de kwalitiet van de fx, het gaat er meer om dat je fx hebt op een plaats waar je die met de meeste andere interfaces niet hebt; nl. in je pad van je direct monitoring. Dus bijvoorbeeld erg handig om een vocal van een beetje reverb te voorzien in het monitor pad. Deze fx zullen niet je normaal gebruikte vst itb mix fx gaan vervangen. Daar is het niet primair voor bedoeld. Ik denk zo dat de dsp power van een motu mk III goed genoeg is om van waarde te kunnen zijn maar met de beste vst fx kunnen ze niet mee, maar dat is dus ook helemaal niet relevant.

Heb hier zelf ook een MK III (FireWire) liggen. Overgenomen van ander Forumlid. :)

Ben niets anders dan bijzonder te spreken over de geluidskwaliteit.
Latency is echt super fijn laag.

CueMIX FX vind ik een beetje tegenvallen in de zin van dat het lastig is om bijvoorbeeld intern, in de motu, output 3&4 naar output 5&6 te sturen. Sterker nog, ik ben er nog steeds niet uit hoe dat werkt.
Bij de Focusrite schijnt dit beter te gaan.

* Als iemand dit weet houd ik mij aanbevolen *

Verder ben ik werkelijk weg van de Motu! :)

Back