Novation Nova vs. Waldorf XT ?? Meningen aub?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een Novation Nova en hij bevalt me goed,
maar soms (zoals iedereen) zou ik iets anders willen...

Al een paar keer ben ik in de verleiding gekomen om hem 1 op 1 om te ruilen voor een Waldorf XT rack..

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met beide apparaten en zo ja, wat vinden jullie ervan ??

Tuurlijk is het subjectief maar ik zou graag pros en cons willen horen...
Thanx.

:biertje: :L

Bas.

De XT is een leuke bak maar wel totaal wat anders dan de Nova. Veel presets van de XT zijn gericht op analoge emulatie, maar dat is zeker niet zijn sterkste punt. Als je de Nova veel gebruikt dan kun je het 'gat' in je setup niet compleet vullen met een XT.

Ik heb zelf ook een novation nova en ben hem zat!
Ik wil hem ruilen tegen een acces virus indigo2 of een virus c.
Wel een stuk duurder maar je moet er altijd op vooruit gaan!
Ik heb geen ervaring met de Waldorf.
Succes!:)

Origineel geplaatst door rick snel
Ik heb zelf ook een novation nova en ben hem zat!

Haha, nou dat nou ook weer niet hoor :D

De XT is een waanzinnige bak ! Daar kun je jaren mee vooruit ! Op de sos site staan goede informatieve artikelen en van jan. dit jaar is de masterclass microwave (zie link). Lezen maar;
Ik heb er ook lang over gedacht een Nova te kopen totdat ik tegen de XT op liep. Als je 1 op 1 kunt ruilen ben je spekkoper. De Nova gaat volop voor 500 weg, de XT zie ik zelden onder de 750, en dat is -ie meer dan waard !

http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/articles/microwavetips.asp

Aha maareeh :

1 ik heb geen PC IN mijn studio om patches te editten
2 ik hou niet van langdurig programmeren...

Hmm.. misschien heb ik zelf al antwoord gegeven, ik heb de indruk dat de Nova veel directer is ..?

Origineel geplaatst door Bass
Aha maareeh :

Hmm.. misschien heb ik zelf al antwoord gegeven, ik heb de indruk dat de Nova veel directer is ..?