[Dub Techno] Natan Vance Featuring Mystic Man - RFID

natanvance

Ouwe rot
Na vele slapeloze nachten is het zover.8>

Ik hoop dat hij uiteindelijk in de smaak zal vallen, heb er zoveel uren op zitten dat ik het niet meer kan bijhouden.

Genoeg gepalaver, hier is hij dan:

https://soundcloud.com/natanvance/natan-vance-featuring-mystic

vind de rimshot te hard en de en overige ritmes lopen er volledig naast, of hebben andere up/down beats wardoor ze niet matchen, de rest is één grote sloot reverb.
sommige melodie lijntjes zijn leuk, maar de executie moet nog heel wat aangebeuren
in potentie kan je hier diep in de track gezogen worden, maar de timing is echt prut.

Nou, dat is voor mij nou net wel de sfeer van de track hoor. Ik heb ook zo iets op m'n iPod staan. Geloof van Trentemoller. Ken da?

dan houden we dat op een smaak verschil, wringen of swingen, ook goed, voor mij wringt die i.i.g.

Duister sfeertje, het lijkt wel of ik hier aan de crystal meth zit... :peukie:

knap gemaakt man, ik zou het niet beter kunnen ;)

Thanx Gloomer, ik vind jouw versie echt goed hoor! Ik moet nog je update beluisteren - zal ik subiet doen, ik kijk er naar uit!:)

vind de rimshot te hard en de en overige ritmes lopen er volledig naast, of hebben andere up/down beats wardoor ze niet matchen, de rest is één grote sloot reverb.
sommige melodie lijntjes zijn leuk, maar de executie moet nog heel wat aangebeuren
in potentie kan je hier diep in de track gezogen worden, maar de timing is echt prut.
Hey Raphie, ik waardeer je mening en deels ben ik het ook met je eens. Raar maar waar de "tegen" ritmes lopen nochtans synchroon op m'n daw, maar ze pruttelen hier en daar tegen en lopen dan op andere gewillig mee met de hoofd ritme.

Ik moet zeggen dat ik een eerdere versie had, waar op die tegen ritmes nog eens delays op zaten en waar je op de ganse track nog regen hoorde en hier en daar een politie sirene. Maar ik dacht toen dat ik teveel de Rhythm & Sound / Deepchord toer opging en dat dit mij niet in dank zou worden afgenomen. Je werd overspoeld door dat ruis-achtig regen en die delays werkten de ritmes naar alle kanten met de bassen die erdoor knokten: het klonk als een bom!
Maar dan had ik iets van: maybe too much?:frons:

Nu, laten we eerlijk zijn -jij maakt technisch heel nette producties - strak gepolijst, helder als kristal. Elk geluidje kraaknet en chirurgisch afgewogen. Je houd je aan de mastering technische conventies (met hier als voorbeeld: een reverb moet subtiel afgewogen worden). Het is figuratief gesproken een beetje zoals Delftse porselein, ik daarentegen giet betonblokken. Beiden hebben een reden van bestaan en voor beiden zijn er liefhebbers.

Toch ben ik dankbaar voor je inbreng en ik zal nog wat verder experimenteren met de genoemde punten in het achterhoofd.:okdan:

Nou, dat is voor mij nou net wel de sfeer van de track hoor. Ik heb ook zo iets op m'n iPod staan. Geloof van Trentemoller. Ken da?

Dank je Nox, ik weet dan dat ik nog niet helemaal bonkers ben geworden. En dat is nu weer heel toevallig dat je Trentemoller noemt, ben namelijk ook een liefhebber van zijn werk. Maar geen haar op m'n hoofd die aan hem dacht bij het in elkaar maken van dit nummer. ....het onbewuste, het onbewuste - zonder dat je het weet doet het iets met je...;)

Duister sfeertje, het lijkt wel of ik hier aan de crystal meth zit... :peukie:
Dank je PsychoBob, dat was idd de bedoeling (dat duister sfeertje wel te verstaan, niet dat je aan de crystal meth zit:peukie:)
Ik vond die profetische woorden een duister sfeertje waard. En ik zag het voor me, het beest en zijn trawanten... ik waande me in Kingston met zo'n heuse sound system die de muziek en je stem door de speakers druisen. Je weet wel de dancehall in openlucht maar dan in het einde der tijden.;)

Ik wil ook wel een gooi doen naar een remix..

doe ik ook mee! doe mij dan ook maar ff een wetransfer van de samples naar dropboxmastering @ upcmail punt nl

Jeuz, wat een eer! Allemaal remixes van RFID! :okdan:

Je zou het bijna gaan denken, hè? :dubbel:

Ik ben benieuwd wat jij ervan gaat maken Raphie! Jou zie ik wel een frisse remix maken met van die vette, reutelende 303-bassliijntjes! Mooie tapijtjes erin met akkoorden Am-Em Am-F.
Waanzinnig!!! 8D

Je zou het bijna gaan denken, hè? :dubbel:

Ik ben benieuwd wat jij ervan gaat maken Raphie! Jou zie ik wel een frisse remix maken met van die vette, reutelende 303-bassliijntjes! Mooie tapijtjes erin met akkoorden Am-Em Am-F.
Waanzinnig!!! 8D
stuur me de pack maar door, ga ik er na het weekend mee aan de slag 8)

Gloomer, zou jij dat ff kunnen doen? Ik heb die vocoderfile die ik je laatst stuurde niet meer...
Alvast bedankt!

Thanks Jan, geweldig! :)

Lijkt me leuk om ook iets te gaan bakken met die vocals. :D

Ik heb je een pb'tje verstuurd.

Alex, komt de RFID-EP er dan nu aan ?

Back