Lead synth

florisje99

Nieuwkomer
Ik ben opzoek om een soft synth aan te schaffen voor dikke saw leads.
Nou dacht ik aan de Sonic academy ANA iemand hier ervaring mee?

ANA heeft lekker veel filters, net als massive. Sylenth is beperkter dan, ook qua modulatiemogelijkheden, maar sommigen zweren bij de klank, net als bij eigenlijk alle andere synths trouwens :) . Kwestie van smaak.
Demo's installeren is een kleine moeite, ik zou massive zeker proberen, maar als je een redelijk snelle pc hebt probeer dan U-he Diva of Zebra 2 eens.

En natuurlijk kun je ook verschillende synths layeren voor nog meer sappige klankvariaties en unieke sounds...

Wat heb je nu voor synths staan of geïnstalleerd?
Artemis is gratis en ook erg leuk om mee te werken :)

Niet gratis, maar wel goed in mijn mening: Helix

Dankjewel voor de reacties. Ik heb alleen de standaard synths van logic ben met de es2 dik tevreden maar wil iets ok mee te layeren. Dus jp6k is al geen optie vanwege Mac osx en logic pro x

Synth 1 werkt iniedergeval op mac.
Gratis ook, gebruik 'em erg veel.
Beetje vreemd beestje maar Uhe - Tyrell 6 is ook gratis en werkend op mac.
Je kan er wel leuke sounds uit krijgen.

Laatst gewijzigd:
het is imho zo dat je aan één softsynth nooit genoeg hebt voor een goede lead sound, altijd meerdere synths (freeware of niet) stapelen om het beste ban elke synth te gebruiken en zo echt een lekkere sound neer te zetten

Dat was 10 jaar geleden.

Waren er toen al softsynths dan?

Maar wat ik probeer te zeggen is dat elke softsynth goede en mindere eigenschappen heeft. Dus stapelen die zooi! Het gebeurt mij heel weinig dat ik een echte lekkere lead heb uit één plugin.
Vaak is het of stapelen of een erg flinke fx chain voor ik ben waar ik wil zijn met de sound

Waren er toen al softsynths dan?

FM7, PPG 2.V, TC|Works Mercury 1, Steinberg Model E, NI Pro-Five, Reaktor 1.0, moet ik nog even doorgaan? ;)

Vaak is het of stapelen of een erg flinke fx chain voor ik ben waar ik wil zijn met de sound
Je moet wel goed opletten met EQ natuurlijk, anders verzuipt alles.

FM7, PPG 2.V, TC|Works Mercury 1, Steinberg Model E, NI Pro-Five, Reaktor 1.0, moet ik nog even doorgaan? ;)
10 jaar geleden was wel 2003 he. Toen zat Reaktor al aan versie 4 (of toch bijna?)
Zeker Steinberg Model E hoort niet in dat lijstje thuis - die is nog uit de jaren 90 :D

http://www.musicradar.com/news/tech/in-pictures-15-years-of-native-instruments-507457

Ik dacht dat Model-E de eerste los verkrijgbare VST plugin was, eind november 1999. Er was eerder ook Neon, maar die zat vast in Cubase (VST 3.7).
http://www.gearjunkies.com/product_info.php?products_id=11471

De superwave P8 is ook een gratis synth speciaal gemaakt voor supersaws (ook gebasseerd op JP8000). Weet niet of hij er ook voor MAC is, maar gebruikt wel erg veel CPU.

Back