Zensphere, iemand hem al geprobeerd?

barend

Ouwe rot
Deze Zensphere Vst is volgens mij redelijk nieuw. Op Instagram wordt ik er steeds mee lastig gevallen. De reclame beloofd nogal veel. 100.000 euro aan gesampelde synths etc. Dus op een gegeven moment toch maar eens gaan kijken. Klinkt niet verkeerd vind ik! Iemand hem hier al geprobeerd? En wat vinden jullie van de sounds?

Nog niet geprobeerd (ga ik ook niet doen denk ik, ik heb niet zoveel met VSTs met gesamplede synths) maar moet wel een beetje lachen om echt de meest fantasieloze naam ooit. "Zensphere" ... is het omdat alles tegenwoordig (nou ja, 5 jaar geleden) iets met 'Zen' in de naam moest hebben? Is het een kruising tussen Zenology en Omnisphere?

klinkt wel goed.

Wat ik vaak jammer vind is dat je de multisamples niet los krijgt.
Die worden dan als een monolith in de vst verwerkt, encrypted etc.
Want anders is het gewoon heel interessant om bv mijn quantum blij mee te maken.

Nog niet geprobeerd (ga ik ook niet doen denk ik, ik heb niet zoveel met VSTs met gesamplede synths) maar moet wel een beetje lachen om echt de meest fantasieloze naam ooit. "Zensphere" ... is het omdat alles tegenwoordig (nou ja, 5 jaar geleden) iets met 'Zen' in de naam moest hebben? Is het een kruising tussen Zenology en Omnisphere?

Ja, die naam is wel catchy maar lijkt inderdaad teveel op Omnisphere. Waarom heb je niks met gesampelde synths Vst's? Ik vind het wel goed klinken in die videos. Wat mij een beetje tegenstaat is die marketing. Maar je moet wat om je Vst aan de man te brengen en nog op te vallen tussen alle anderen, het aanbod is gewoon te groot.

Ziet er wel tof uit maar als ik verder lees heeft het maar 222 samples, en die everything bundle bevat vooral masterclasses. Hierdoor wel erg prijzig, zo'n rompler moet het vooral hebben van kwantiteit want veel meer kan je er zelf niet mee als door de presets rollen. Wil niet zeggen dat ik het niks vindt want ik ben behoorlijk fan van bijvoorbeeld Cube, die heeft ook nog eens zo'n fx randomizer erin zitten, zo kan je toch samples ook je eigen maken. En Omnisphere is ook zo'n zwaargewicht waar nog veel meer onder de motorkap zit dan alleen een rompler, het is vooral leuk als je ook nog eens zelf samples kan inladen en zo de interface te kunnen gebruiken, maar dan moet zo'n interface wel iets toevoegen.

met 1 multisample van een synth kun je heel veel verschillende patches maken.
Maar ja als je van dit product de gesample synths kijkt is het niet erg intressant.
SEM kloon? die van BH ? :-0

Waarom heb je niks met gesampelde synths Vst's?
Omdat ik liever zelf synth patches maak met eigen en dynamische modulatie / expressie ipv een voorgebakken sample waar dat al (grotendeels) in zit. Ik heb wat van die Uvi libraries gehad met klassieke synths erin maar ik vond er weinig aan.

Heb zelf niet zo veel met romplers en preset machines zoals deze en Ik syntronik en UVI.
Omdat ik dat juist zelf doe.
ik multisample juist mijn eigen patches.
Zo kan de Prophet 6 niet heel veel.
Maar eenmaal in de Quantum krijg je de sounds echt next level met het behoud van het dna van die synth.
1 multisample kun je dan weer voor heel veel dingen gebruiken en combineren.

Back